Voorbije week dinsdag is bij mij Scarlet one geactiveerd ... technieker wist te zeggen dat je na firmware update mogelijk optie reconfigure moest uitvoeren in de setup van de sagem modem. Hij wist ook te zeggen dat tel waarschijnlijk pas dag later zou werken omdat het nummer nog geactiveerd moet worden.
Vrijdag wast tel nog niet actief en heb ik dus maar even gebeld naar helpdesk. Deze wisten mij te zeggen dat tel door BGC pas op 7/2 zou worden vrij gegeven.
Inmiddels heb ik ook eens de configuratie in mijn modem bekeken. Zoals verwacht waren de instellingen daar verdwenen. Ik heb dus één en ander zelf opnieuw ingegeven. Maar ik krijg nadien altijd status error.
Dit laatste zou kunnen liggen aan het feit dat het nummer nog niet is vrijgegeven door BGC. Ik heb daar echter mijn twijfels over. Ik heb bij andere ISP (Tele2) in het verleden ook VOIP gehad. Toen was de nummerportering ook niet snel in orde. Toen kon ik echter wel uitgaande gesprekken voeren ... inkomende gesprekken kwamen echter niet aan bij mij. Ik vermoed dat dit eigenlijk nu hetzelfde zou moeten zijn bij Scarlet.
Wat ik in de config heb ingegeven lijkt mij correct te zijn (ik heb de eerdere topics er al op nagelezen:
Tel als volgt 016123456
User als volgt ab123456@SCARLET
+paswoord
Scarlet telefonie configuratie (weeral) ...
-
- Pro Member
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Heb zelf 4 weken lang 'Registration status Error' gehad op 'Line 0' en niks in of uit mogelijk. Lag ook aan de nummeroverdracht die vast zat bij de 'andere partij', nadien tegelijk in & uit in orde gekomen. Wel uw user zonder @SCARLET ingeven en nog wat geduld hebben...
Hieronder een procedure die ik van Scarlet HD zelf gekregen heb.
Hieronder een procedure die ik van Scarlet HD zelf gekregen heb.
Dan in het menu (links)
-advanced settings
-telephone
Dan ziet u "General" - "line0" - "line1" - "line2" - "Sip Call History"
Druk op "line 0", hier ga je bij:
Line configuration
Telephone number : leegmaken
URI :
Auth. User Name : leegmaken
Auth. Password : leegmaken
Physical Interface Association
Phone 1 : uitvinken -- Phone 2 : uitvinken (hetgeen aangevinkt is)
Dan onderaan (naar beneden scrollen) op "Apply" klikken
na het klikken op "Apply" komt ie vertellen dat je moet reboten, dit voorlopig negeren
en hetzelfde uitvoeren op "line 1", en op "line 2"
Nadat alle lijnen leeg zijn in linkerframe op "maintenance" klikken
nu verschijnt er in mainframe "Restore" en "reboot"
op "Reboot" klikken en 5 à 10 minuten wachten, tot modem terug opgeladenis
sluit rustig de webbrowser af. deze kan je terug openen nadat modem terug volledig opgeladen is. Terug webbrowser openen (192.168.1.1)
Ga naar
-quick start:
-telephone setting :
- enable
- Phone number selection, one number dedicated port on number one
-next
-telefoon invullen (bv:016000000) / login + wachtwoord invullen
-save
+- 7min later; proficiat, uw telefoon zou het weer moeten doen.
(indien u een toestel extra wenst te gebruiken gaat u naar advancedsettings
en duid u op line 0 na deze configuratie phone 2 ook aan, zo kan u dus 2 toestellen op 1 nummer gebruiken)
*indien op de actieve lijn status "error" geeft maar ook call status "disconnecting" moet de modem naar fabrieksinstellingen.
______________________________________________________________________________________________________________
Restore (fabrieksinstellingen):
achteraan op modem --> rode RST toets (naast power) 15 seconden indrukken.
modem laten opladen (5 à 10 minuten)
dan naar Quickstart (webbrowser 192.168.1.1)
eerst PPP connectie maken:
Quick Start
Internet Service Provider Login
Provided by Internet Service Provider
Username uwlogin@SCARLET
Password xxxxxxx
Confirm Password xxxxxxx
dan telefoonsettings ingeven:
Telephone Settings
Telephone Service Enable --> aanvinken
Disable
"Safe" klikken
dan -next
dan Telephone number : 016123456
URI :
Auth. User Name : login (ZONDER @SCARLET)
Auth. Password : wachtwoord
dan op "Apply" klikken
_____________________________________________________________________________________________________________
Verdere troubleshooting indien dit niet werkt of het initiele probleem verhelpt:
- telefoon aanlsuiten op poort 2 van de modem (indien phone line selection meer als 1 poort laat gebruiken)
- een andere telefoon proberen (of de telefoon op andere locatie proberen)
- als het telefoontoestel een knop heeft voor tone/pulse op PULSE zetten
- modem herstellen naar fafrieks instellingen via:
Advanced settings --> maintainance --> restore to factory defaults
(internet en telefonie moeten dan volledig geherconfigureerd worden,
vergeet niet dat de gebruikersnaam voor internet met " uwlogin@SCARLET " is)
-
- Pro Member
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Merci ... allicht komen in- en uitgaand dan toch gelijk ter beschikking.
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
het kan inderdaad met je login van scarlet zonder @SCARLET erachter en het werkt evenzeer met specifieke scarlet gegevens voor telefoon
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini