Pagina 1 van 1

Mobistarleed :verkeerd pakket van Mobistar TV

Geplaatst: 05 feb 2011, 19:46
door hansie
Mobistar TV... ik had beter moeten weten... :bang: :bang:

Half december werd ik aangenaam verrast met een gloednieuwe pakket van Mobistar TV.In gedachten zat ik reeds met Nieuwjaar gezellig te kijken naar de vele nieuwe zenders... :lol: :lol:
Toen ik de doos opende viel me al op dat de gebruiksaanwijzing in het frans was , maar soit... ik dacht :dit zal een kleine vergissing zijn...
Een schotel moest ik niet plaatsen ,ik was een tv vlaanderen kijker.Enkel een 2de kabel leggen ,de decoder instellen en de klus was geklaard,dacht ik...
Toen mijn installateur de tv decoder wilde instellen ,bleek dat het toestel 3 seconden een opstartbeeld vertoonde en verder enkel zwart beeld...Een defekt toestel luide het verdict...Na veel telefoonverkeer ,2 bezoeken aan de Mobistarwinkel ( de tv kaart was niet geactiveerd vertelde men mij...(wachten was de boodschap )) en intussen 1 1/2 week verder , werd er een harde reset gedaan van mijn toestel . De decoder was vlug ingesteld Eindelijk hadden we beeld :beerchug: en de zenders waren ...vooral franstalig :eek: :eek:
Na een belletje naar de klantendienst ( 1 1/2 h ) werd mij verteld dat ik een franstalig pakket had gekregen ipv een nederlandstalig...Een foutje dus en dit kon enkel verholpen worden door een nieuw nederlandstalig pakket op te sturen...
Blijkbaar is men niet erg goed op de hoogte van hoe dit moet worden aangepakt ,want ik werd 3 * van de klantendienst naar de abonnementendienst en terug gestuurd...Uiteindelijk werd mij verzekerd dat er een pakket op komst was, een nederlandstalig nog wel :lol: :lol:
Na 10 dagen was er nog steeds geen pakket toegekomen ( ondertussen spreken we wel al een mondje frans...)
Vorige vrijdag belde ik terug naar de klantendienst ,met de vraag : wanneer mag ik het pakket vewachten .Na een test of ik weldegelijk een franstalig pakket had,werd ik nogmaals doorgestuurd naar de abonnementen dienst.Waar men mij vertelde dat er nog geen dossier was opgemaakt ,laat staan een nederlandstalig pakket verstuurd :bang: :bang:
Het vriendelijk madammeke verzekerde me nogmaals dat er nu zeker een pakket zou opgestuurd worden ( met spoed nog wel... :-D :-D ) en er werd zelfs een dossier aangemaakt ( het 6de ondertussen ...)

En als dit nog niet genog is ,mijn internetsnelheid bedraagt amper 5.3 mb/s ...

Ne mens zou er grijs haar van krijgen ( en dat is me ook al niet gegund , 't valt meteen uit ! )

Zijn er mensen met dezelfde ervaring ?
Heeft iemand raad of advies ?

Re: Mobistarleed :verkeerd pakket van Mobistar TV

Geplaatst: 05 feb 2011, 19:53
door q-tec
Zijn er mensen met dezelfde ervaring ?
Heeft iemand raad of advies ?
wachten op je nl doosje denk ik en hopen dat dit er snel komt!
En als dit nog niet genog is ,mijn internetsnelheid bedraagt amper 5.3 mb/s ...
dat kon je bijna zeker weten aangezien mobistar de Belgacom adsl apparatuur gebruikt en adsl is nog steeds max 6mb/s
Ik denk dat ze in een paar steden eigen adsl2+ hebben maar ik heb er nog nooit een speedtest van gezien!

Re: Mobistarleed :verkeerd pakket van Mobistar TV

Geplaatst: 05 feb 2011, 21:42
door stefke
Ik heb zelfs maar met momenten een lijn van 600 kb/sec Die modem verliest hier zijn ppp verbinding meer dan 10 keer per dag. Snelheid is dus echt voor te wenen. snelheid variƫrend van 600 tot 3074 kb/sec is toch niet meer van deze tijd dacht ik. Heb geen pakketverlies, dus ligt het niet aan de lijn denk ik.

Had scarlet en daar had ik nooit problemen met snelheid of uitval.

Heb nu de ombudsdienst ingeschakeld. Is gewoon niet te doen, aan het telefoneren en hop ineens valt die verbinding uit. Aan het surfen en natuurlijk heel regelmatig geen verbinding meer. Het erge is dat ik momenteel examens doe bij HP Als de verbinding uitvalt is mijn examen natuurlijk niet gelukt. Vreselijk gewoon

Had ik dit geweten had ik nooit naar mobistar gegaan. :bang:

Ook hun schotel ontvanger is niet wat het moet zijn, ook regelmatig problemen mee. (deze heeft internet nodig om de gids te laden. Gaat dus enorm traag soms een half uur om een programmagids te laden)

Re: Mobistarleed :verkeerd pakket van Mobistar TV

Geplaatst: 05 feb 2011, 22:02
door krisken
Mja is algemeen bekend dat dsl van Mobistar niet denderend is. Onlangs iemand zijn pc in orde gesteld (nuja...hij had mobistar laten komen en wou 2 vaste pc's en 1 wireless online krijgen) en t was ook triestig gesteld. Zelfde symptomen als wat jij zegt : pppoe die er uit vliegt, wireless die plots wegvalt hoewel pc er vlak naast staat, ... Na een paar telefoontjes met de klantendienst kregen we te horen dat dit alles kwam omdat de klant in kwestie te ver van de centrale woonde. Op de vraag hoe het kwam dat deze klant destijds met aan ADSL2+ van dommel geen problemen ondervond, en sinds het mobistar is wel...konden ze ons geen antwoord geven. Klant heeft het boeltje teruggebracht naar de winkel binnen de week en zit nu bij belgacom (ok...dat laatste is een "beetje" mijn aanraden) op vdsl.

Re: Mobistarleed :verkeerd pakket van Mobistar TV

Geplaatst: 06 feb 2011, 08:26
door Goztow
Die onstabiliteit zullen ze waarschijnlijk oplossen door je op een lager profiel te zetten. Yes, life s**** :(. Veel succes met het leren van het Frans :).

Re: Mobistarleed :verkeerd pakket van Mobistar TV

Geplaatst: 06 feb 2011, 10:33
door stefke
Nog lager dan 600 kb/sec dit is de snelheid waarmee ik soms surf... kan beter de postduif gebruiken..

Nu sta ik aan 3000 kb profiel en nog valt die livebox uit. zelfs als ie aan 600 kb staat, diconnect ie nog..

Re: Mobistarleed :verkeerd pakket van Mobistar TV

Geplaatst: 06 feb 2011, 15:58
door deej
Kan je geen container laten leveren bij Mobistar en zeggen dat je hem pas laat weghalen als ze je problemen oplossen ;-)?