betalingstermijn factuur....

Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

hallo,vandaag kreeg 04/02/2011 een factuur in de bus....
deze was opgesteld op 03/02/2011 en op deze factuur staat als vervaldatum 08/02/2011

kan dit dat ze mij maar 5 dagen geven voor te betalen?

is er nergens een wet die zegt 14 dagen ofzo?
want ik vind dit wel erg rap....

groetjes,
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik kreeg al facturen in de bus waarvan de betalingstermijn reeds verstreken was. :?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

neen, elke leverancier bepaald zelf zijn voorwaarden van betaling. Dat zit vervat in de overeenkomst die je met hem/haar afsluit bij bestelling.
Betalingstermijnen

In principe moet u betalen na de levering of na voltooiing van de werken, tenzij u een latere termijn bent overeengekomen.
De bijzondere betalingsvoorwaarden vermeld in de algemene voorwaarden op de achterzijde van de factuur moeten wel worden gerespecteerd, op voorwaarde dat:

* u die voorwaarden op de een of andere manier, of toch althans stilzwijgend, heeft goedgekeurd bij de afsluiting van het contract,
* de voorwaarden niet afwijken van de betalingsvoorwaarden die u op voorhand met de verkoper of de dienstverstrekker had afgesproken.

meer info :http://www.belgium.be/nl/economie/handel_en_consumptie/consumentenbescherming/offerte_en_factuur/
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Velen vragen ook "cash" te betalen, dit betekent onmiddellijk na ontvangst (in de praktijk 1 of 2 dagen). Ikzelf geef altijd 30 dagen bij relatief kleine bedragen en 14 dagen bij grote bedragen. Eigenlijk is dat dom van mij want iedereen betaalt altijd een aantal dagen / weken te laat, onafhankelijk n de termijn. Dus als ik mijn geld op een maand wil hebben, zou ik eigenlijk een termijn van 3 weken moeten vragen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ikzelf hanteer meestal 10 dagen als termijn.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”