VDSL2 binnenbekabeling

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Okee even installatie schetsen: de Sagem staat in de leefruimte, maar de telefoonkabel komt binnen in een studieruimte. Op dit accesspoint in de studieruimte is een NTP2007 geplaatst, maar de binnenkabel naar de leefruimte zit gewoon intern verbonden in het accesspoint-stopcontact, en dus niet op de VDSL connector/filter(?) aan de buitenkant van die NTP2007.

Is deze huidige opstelling een fameuze 'stub' ? Zou het beter zijn als ik de binnenkabel via een klein extra stukje RJ15 omleid naar de filter op de NTP2007? indien ja, wat soort klemmetjes (of iets dergelijks) zijn het minst verlieslatend om dat extra stukje met de binnenkabel te verbinden?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Volgens mij niet.

Normaliter zal de binnenkabel op de blauwe klemmen aangesloten zijn en functioneren als een "langere kabel" naar je Sagem.
De splitter zit immers gewoon ingestoken in de NTP2007.

Een stub heb je, als ik het goed begrepen heb, indien er voor je NTP2007 aansluitpunt een (of meerdere) aftakking(en) is (zijn).
Vóór je NTP2007 moet het een mooie "rechte" kabel zijn, zelfs liefst zonder enige connector.
't Zal wel met reflecties (die vermeden moeten worden) in de kabel te maken hebben allicht.

Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Bedankt voor je uitleg, eternum :beerchug:

Dan ligt het ofwel aan de extra aftakking naar de bovenverdieping (vanuit de leefruimte), ofwel is het dan toch onze Sagem die het niet aankan om gelijktijdig TV te kijken en vollen bak te downloaden via wifi. Of alle twee de opties want bij vollen bak valt de Sagem volledig uit, en de gewone disconnects zijn min of meer random, zelfs wanneer TV niet aanstaat (maar de decoder doet z'n eigen ding, zoals bekend).

Ik zal die aftakking er dan maar eens afhalen en zien of dit een verschil maakt.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”