Van cityconnect naar cityline

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
mugetje
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2011, 12:48

Van cityconnect naar cityline

Begin december 2010 krijg ik een mail met uitleg over cityline met de melding als je op reply drukt kunnen wij overschakelen. Dit doe ik. Ik krijg dan een mail dat het niet zo moet maar via de website, oke een paar dagen erover gegaan en dan toch de aanvraag online nl enkele dagen later is de aanvraag online naar hen verzonden. Nu is er een heleboel heen en weer gebeld en heen en weer gemaild maar tot op de dag van vandaag krijg ik de melding dat “de activatie nog lopende is”. Mailtjes van “Wegens een vertraging op de bank hebben we de betaling voor de omschakeling pas op ***(eind december) ontvangen”. Ik had tervoren al verschillende mails gestuurd waarom pas zo laat de upgrade-kost van mijn rekening zal gaan en of dit niet sneller kan. Het antwoord was neen daar kunnen wij niets aan veranderen en bij u gaat dit via domiciliëring. Ondertussen is het er dus eind december afgegaan (1 maand geduurd). Ik wacht nog altijd op mijn modem zodat ik kan bellen met Dommel. Dus das bijna twee maanden, is dit nog normaal. Ik vroeg of zij automatisch mijn vorige provider opzeggen en wanneer dit is gebeurd en daar krijg ik geen datum van, enkel dat dit automatisch gebeurd. Ik vroeg ook begin december om jaarlijks gefactureerd te worden en ik krijg nog altijd maandelijkse facturen van mijn cityconnect. Nu hoop ik dat het ook geen probleem zal zijn om er twee computers op aan te sluiten want ook deze vraag stelde ik bij aanvraag en daar krijg ik ook geen reactie op.
Mijn vragen
1. is een duurtijd voor omschakeling langer dan 2 maanden normaal?
2. Zegt dommel automatisch vorige provider op en krijg je daar een datum van?
3. Kunnen er 2 computers op worden aangesloten?
4. Hebben nog mensen de vraag gesteld naar jaarlijkse facturen die maandelijkse duurdere facturen blijven ontvangen?
5. Kan ik hier iets aan doen om dit sneller en correct te laten verlopen?
bedankt
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

ik zou ook eens aan deze overschakeling moeten beginnen.
CityLine met jaarlijkse betaling (en gratis boostpack) komt veel goedkoper uit dan CityConnect Plus + Bgc/rawcopper lijn ... voor dezelfde specificaties en dan nog eens VOIP telefonie erbij.

Maar mja ... dat gaat weer leuk worden om dat allemaal in orde te brengen.

3. Natuurlijk kan je 2 PCs aansluiten. Je krijgt wel maar 1 fix IP, maar de modem/router draait NAT, dus je kan zoveel devices aansluiten als je wil
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik heb ook deze overschakeling gedaan.
Gewoon reply op de mail met de korting die ze mij gestuurd hebben.
2 weken later was het in orde
Nu heb ik jaarfactuur aangevraagd

Maar let op !!
Volume wordt niet gereset bij omschakeling
Als je al meer dan 200 GB verzet hebt vlieg je op mediumband voor de rest van de maand
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

die medium band valt ook wel mee. t'is geen small

terug naar de poster: Misschien eens door hun forum gaan, wat denk je?
viewtopic.php?f=57&t=25624
viewtopic.php?f=57&t=26612
viewtopic.php?f=57&t=26704
mugetje
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2011, 12:48

Eureka, gisteren nl op 12 augustus (das meer dan ACHT :nono: MAANDEN) ontving ik de modem en ik kreeg ook een vervallen box voor 1 jaar gratis digitale tv. (hilarisch) :bang:
Wanneer zeg ik nu belgacom op en betaal ik daar dan nog twee maanden bovenop dommel.
Kan ik ergens terecht voor een compensatie?
Hoe regel ik een jaarlijkse betaling, waarschijnlijk best niet per domiciliëring, hoe doen jullie dit?
alvast bedankt en hopelijk loopt nu alles oke (zelfs de ombudsdienst zat met de handen in het haar en kreeg geen enkel gehoor. waarvoor bestaat zo een ombudsdienst als een bedrijf er niet naar luistert? :oops:
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

<Wanneer zeg ik nu belgacom op> Je mag indien je je nummer wil behouden geen opzeg doen. Op het moment dat je belgacom telefoon niet meer werkt ben je omgezet. Je moet dan wel nog een vroegtijdige opzeg bij bc betalen (zie andere fora)

<Hoe regel ik een jaarlijkse betaling> Facturatie dienst bellen, maar wacht maar even af tot je telefoon naar behoren functioneert. Als je cittyline een paar maanden goed loopt, dan kan je aan een jaarlijke betaling denken.
mugetje
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2011, 12:48

bedankt

Ik merk dat op factureren dommel wel zeer snel is nl er staat al een proforma factuur voor jaarlijkse facturatie, zelfs nog voor ik mijn modem had ontvangen. Vind ik ook wel zeer vreemd.
Dus belgacom zeg ik niet op maar gebeurd volgens u automatisch? kan je me even de link geven want ik zocht er al op maar vond geen info waar u naar refereert.

bedankt
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

vinceus
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2011, 20:58

Hoi,

wij hebben hier van homeconnect naar cityline gegaan...
begin van het jaar aangevraagd en uit pure miserie opgegeven... maar plots in augustus krijgen we toch nog die nieuwe modem

alles ging goed, tot we connecteerden, downloadsnelheid is gezakt tot 50Kb/sec....
ik maar bellen... natuurlijk geen antwoord... typisch dommel... maar idd factureren doen ze perfect!
trouwens pas op met het betalen, daar lachen ze niet mee, beetje te laat en je wordt eral af gezwierd...
zelfs al mogen wij maanden wachten op hun slechte service... zij verwachten het allerbeste gedrag van ons...

we gaan overschakelen naar telenet .. dommel s****
mugetje
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2011, 12:48

Ik heb mijn domiciliering stopgezet , normaal voor het einde van de maand werd ze uitgevoerd. Ik dacht ik bel naar dommel voor de juiste mededeling. Ik kreeg er te horen dit is een domiciliering dus geen mededeling nodig. Ik zeg dat ik ze heb stopgezet en of ze deze factuur willen annuleren en een nieuwe maken met mededeling. Ze zou aangeboden worden aan de bank en geweigerd worden en dan kon ik dadelijk zo betalen. Ik heb nog gezegd dat ik er wel vanuit ga dat ze er mij niet afgooien en verwezen naar dit forum waar er sprake van is. Ze bleef beweren dat dit niet gebeurd. Ik hoop het maar :wink:
vinceus
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2011, 20:58

trouwens: dommel heeft een oplossing voor mensen op verlof...
ze aanvaarden nl kredietkaarten (je zou denken dat ze dat wat meer zouden zeggen, maar nee hoor)

dus als je in het buitenland bent, kan je betalen via kredietkaart over het internet...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”