kan dit met 2de hd digicorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
telenetje
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2011, 22:38

Ik heb al 1 HDdigicorder en een fibernet modem. (ter info heb een shake fibernet 40 abbo).

Nu zou ik graag een 2de HDdigicorder voor mijn 2de tv in de kamer zetten. Is het mogelijk om in de 2de HDdigicorder een usb stick te steken zodat hij draadloos verbindt met de modem en ik geen utp kabel moet leggen?

Zoja welke usb stick heb je dan nodig?

Als ik het ook goed begrepen heb, heb je ook geen distributie nodig in de kamer aangezien die in de modem geplugged wordt.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

DeFTP dient voor de interactieve dingen op de corder. Je moet zeker zorgen voor een coax-aansluiting. Wat niet draadloos kan.
Netwerk tot aan de twee digicorder kan je met powerline adapters doen. Geen wifi mogelijk dus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

- Om je digicorder interactief te maken, heb je een ethernetverbinding nodig. Om een UTP kabel te vermijden kan je gebruik maken van een set homeplugs.
- Een coax kabel heb je altijd nodig. De verbinding met de modem is alleen voor het interactieve, het (digitale) beeldsignaal gaat altijd over de coax.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Fout fout nog eens fout dubbel mis!

Elke (hd)digicorder MOET zowel een distributiekabel als een netwerkverbinding hebben.
Die netwerkverbinding kan op twee manieren:
- met een utp kabel van je modem of switch (geen router!)
- via het elektrisiteitsnet (maar daar heb je van die powerline adapters voor nodig en die zijn zowel verschrikkelijker duur als slecht. Om nog maar te zwijgen over verschillende paren enzo.)

Draadloos lukt het niet én de coax blijft nodig. Ik raad u aan om een utp kabel te leggen. Een pak goedkoper, duurzamer en beter.
mrsimtec
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 dec 2007, 03:00
Bedankt: 2 keer

ermh...

ik heb toch een dik jaar zonder netwerkkabel tv gekeken :)
Zoals de vorige posten beamen, kan je dan niet interactief gaan, en ik geloof dat je tvgids korter is...
voor de rest maakt het geen verschil of je je digicorder aansluit via utp( of aanverwanten )
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

(FTP) UTP is enkel nodig voor de interactiviteit. Zet je modem maar uit,je zal zien dat het werkt. De datatrafiek is zeer summier dat hier over loopt,dus een supersnelle aansluiting moet dit niet ziij.
Laatst gewijzigd door mailracer op 21 jan 2011, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

neji schreef:Fout fout nog eens fout dubbel mis!
Elke (hd)digicorder MOET zowel een distributiekabel als een netwerkverbinding hebben.

Gelieve zo'n grote mond niet op te zetten als je niet zeker bent van je gelijk.
En zelfs al zou je gelijk hebben, dan nog moet je zo'n grote mond niet opzetten.

Maar zoals door alle voorgaande posters bevestigd werd: een hd digicorder MOET geen netwerkverbinding hebben.
Het enige "nadeel" (ik vind dit een voordeel) is dat de digicorder niet meer interactief is. Je mist dus de "rode knop" en de mogelijkheden om "on-line" bestellingen te doen (vb video-on-demand).

Maar zonder netwerkverbinding kan je wel:
- alle (digitale) programma's ontvangen (waarvoor je betaalt).
- alle nodige softwareupdates binnenkrijgen (gaan via de coax).
- telefonisch bij Telenet bijkomende zender pakketten bestellen: de activatie hiervan gebeurt ook via de coax.

En dat het draadloos niet kan is ook al niet juist.
Als je een wireless access point hebt, dat je kan instellen als wireless client die een verbinding maakt met de Telenet modem/router, dan zal dit perfect werken !!!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

neji schreef:Fout fout nog eens fout dubbel mis!
...
- via het elektrisiteitsnet (maar daar heb je van die powerline adapters voor nodig en die zijn zowel verschrikkelijker duur als slecht. Om nog maar te zwijgen over verschillende paren enzo.)


Duidelijk een zelfverklaarde expert :roll: .
Als je dan toch persé 'via het elektrisiteitsnet' wil toevoegen, kun je even goed ook wireless toevoegen, er bestaan immers ook wireless bridge producten die in combinatie met een accesspoint er voor zorgen dat twee toestellen die normaal via een UTP kabel verbonden worden ook wireless met elkaar kunnen praten.
Overigens zijn die powerline adaptors helemaal niet verschrikkelijk duur en niet noodzakelijk slecht. Veel hangt af van je persoonlijke situatie. En je 'parenprobleem' begrijp ik al helemaal niet. Ik heb hier bvb een Powerline netwerk over 4 sockets om 2 Digiboxen + router (vanuit 3 verschillende kamers) te verbinden met de Telenet modem.

mailracer schreef:FTP is enkel nodig voor de interactiviteit. Zet je modem maar uit,je zal zien dat het werkt. De datatrafiek is zeer summier dat hier over loopt,dus een supersnelle aansluiting moet dit niet ziij.


FTP ?? :roll:
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Hier heeft de ervaring ook geleerd dat je GEEN inet verbinding nodig hebt voor dat hd kastje.

En het gemis van die rode knop en een korter "TV blad" is geen echt minpunt.


Ps; ik denk dat ik ga genieten van deze topic
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Als je dan toch persé 'via het elektrisiteitsnet' wil toevoegen, kun je even goed ook wireless toevoegen, er bestaan immers ook wireless bridge producten die in combinatie met een accesspoint er voor zorgen dat twee toestellen die normaal via een UTP kabel verbonden worden ook wireless met elkaar kunnen praten.


Besef dan wel dat je niet je bestaande wireless router kan gebruiken... omdat anders de wireless bridge ook op je interne LAN zit. Je moet dus naast je bestaande wireless router (tenzij je inderdaad een AP hebt) nog een tweede AP plaatsen zodat de wireless bridge een extensie is van het TN netwerk (en je decoder het juiste adres krijgt). Waar dit allemaal mogelijk is, is de prijs van dergelijke oplossing duurder denk ik dat gewoon powerlines.

Eén van de weinig echte nadelen bij geen netwerk aansluiting is trouwens het sharen van extra zender paketten (je zal die dan maar op één decoder hebben).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Tenzij je de ingebouwde wireless van hun nieuwe modems gebruikt! Ha, toch nog een voordeel gevonden van die dingen dan :).
Kan best wel een interessant alternatief zijn, zeker als je eigen router/PC samen staan bij je Digibox. Dan kan je immers een router in bridge mode gaan gebruiken (gebruik ik bvb op DD-WRT) om zo vanuit 1 plaats verschillende toestellen 'rechtstreeks' wireless aan die Telenet modem te hangen.
Edit: alhoewel, toch niet zeker of dat zou werken, want dan moet die MAC PassThrough ook werken met wireless clients. Niet zeker of dat het geval is.

Eén van de weinig echte nadelen bij geen netwerk aansluiting is trouwens het sharen van extra zender paketten (je zal die dan maar op één decoder hebben).


Wat bedoel je dat je normaal op al je Digiboxen je extra pakketten kunt bekijken ? Of is dat een extra betaaloptie ? Bvb ga nu eerstdaags HD XL op mijn Digicorder hebben wegens die Shake. Ga ik die ook kunnen bekijken op mijn gekocht Digibox ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Wat bedoel je dat je normaal op al je Digiboxen je extra pakketten kunt bekijken ? Of is dat een extra betaaloptie ? Bvb ga nu eerstdaags HD XL op mijn Digicorder hebben wegens die Shake. Ga ik die ook kunnen bekijken op mijn gekocht Digibox ?


Inderdaad, extra paketten (toch zeker voor PRIME ed, maar ik veronderstel ook voor HD XL... als je gekochte decoder natuurlijk een HD versie is) heb je dan op al je toestellen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Hmm, nice, wist ik niet.
Zal zien over een paar dagen wanneer ze eindelijk mijn Shake deftig geactiveerd hebben.

Wat helemaal nice zou zijn, is de mogelijkheid om op een Digibox een opname van een Digicorder elders in huis te kunnen bekijken...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Wat helemaal nice zou zijn, is de mogelijkheid om op een Digibox een opname van een Digicorder elders in huis te kunnen bekijken...


Waar dit evident is voor een Dreambox, vrees ik dat we hier bij TN nog ver vanaf zijn (al heeft men een jaar geleden gesproken over een media gateway en het is me nog altijd onduidelijk wat dit moet inhouden... tenzij het hun nieuwe modem/router/wifi is... dan is het pas een echte flop).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Tomby schreef:
mailracer schreef:FTP is enkel nodig voor de interactiviteit. Zet je modem maar uit,je zal zien dat het werkt. De datatrafiek is zeer summier dat hier over loopt,dus een supersnelle aansluiting moet dit niet ziij.


FTP ?? :roll:


UTP of netwerkkabeltje, foutje van me. sorry :oops:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Tomby schreef:Edit: alhoewel, toch niet zeker of dat zou werken, want dan moet die MAC PassThrough ook werken met wireless clients. Niet zeker of dat het geval is.

Waarom niet ?
Of je de modem nu verbindt met een UTP, of wireless, met de nieuwe modem/router zal niets uitmaken: bij de DHCP onderhandeling zal deze - via zijn MAC adres - het correcte IP toegewezen krijgen.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

mailracer schreef:
Tomby schreef:FTP ?? :roll:

UTP of netwerkkabeltje, foutje van me. sorry :oops:
FTP-kabel bestaat ook eh: Foiled Twisted Pair (tov het meer gangbare Unshielded Twisted Pair), dus verkeerd was dit niet :)
En ik heb m'n digicorder in die 2 jaren dat ik 'm heb nooit interactief gemaakt, ik wil geen telenet-modem, NIU, netwerkkabel trekken en rode knop-functionaliteit (en ik mis het -eerlijk gezegd- ook niet). "Net gemist" kan ik min of meer via m'n Popcorn Hour en TVersity oplossen, al doe ik dat eigenlijk nooit.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”