Pagina 1 van 1

Dommel CC -> NC

Geplaatst: 20 jan 2011, 17:31
door Chrno
Ik ben al 5 jaar klant bij Dommel en nooit problemen gehad.
Maar enkele weken geleden verhuisde ik naar een appartement.
Direct wou ik Cityconnect hebben (woon in Gent) na goede ervaringen met mijn vorige CC abbo.

Dat heeft uiteindelijk 3 maand geduurt voor dat ik hier internet had.
Problemen met contracten ontvangen en vooral Belgacom die 2 maand lang met zijn techniekers mijn huis niet kon vinden.
Maar dat is een ander verhaal.

Dus na 3 maanden lang volhouden, heb ik eindelijk internet. :bdaysmile:
Wat blijkt, snelheid is maar 1.3 Mbits....
Ik wist dat ik de theortische 24 Mbits nooit zou halen, maar toch geen 1.3 Mbits.
200 meter verder wonen maten van me die dezelfde opstelling en abbo hebben, en die hebben er 10 Mbits
Dus bel naar Dommel om te zien of dat valt te fixen.

Zo te zien niets, want de afstand is te groot.
Okay, begrijp ik, maar vraag toch om te switchen naar netconnect of homeconnect.
Maar dat KAN niet, ik sta een jaar op Cityconnect en mag niet switchen. :bang:

Dus mijn vraag is, wat kan ik doen om uit deze 1.3 Mbits gevangenis te raken.
Ik heb meer dan genoeg geduld getoond en wil hier vanaf.
Een NC lijn of naar een andere provider, maakt me niet uit.

Maar een jaar vastzitten aan dit vind ik niet eerlijk. :-(

Bedankt op voorhand

Re: Dommel CC -> NC

Geplaatst: 20 jan 2011, 21:38
door Ken
Een jaarcontract is een jaarcontract éh.
Als je er echt uit wilt, fee betalen voor de verbreking van het contract en switch dan naar een andere provider...

Re: Dommel CC -> NC

Geplaatst: 20 jan 2011, 23:50
door Silver_Rain
M'n tante had hetzelfde voor, ze kon alleen overgaan naar ander pakket door 50€ activatie te betalen.

Re: Dommel CC -> NC

Geplaatst: 20 jan 2011, 23:51
door Trojan
Ken schreef:Een jaarcontract is een jaarcontract éh.
Als je er echt uit wilt, fee betalen voor de verbreking van het contract en switch dan naar een andere provider...
En hoeveel is die verbrekingsfee? Als ik mij niet vergis rekent dommel het volledige jaar aan.

Re: Dommel CC -> NC

Geplaatst: 21 jan 2011, 00:50
door Chrno
Ik voel dat ik meer dan genoeg reden heb om dit te zien als contractbreuk.
Niet enkel heb ik extreem traag internet, maar ik heb er 3 maanden op moeten wachten.

En nu weigeren ze zelf een switch van abonnement.
Ik vind dat een provider die niet zijn service kan uitvoeren, toch de klant een kans te geven om een betere optie voor zijn afstand.

Ik zou zelf blij zijn nu met normale Netconnect, maar deze snelheid kan ik gewoon niet leven.
En de enigste reden lijkt me administratieve bullshit.

Heb ik dan echt niets om op te staan? :-(

Re: Dommel CC -> NC

Geplaatst: 21 jan 2011, 01:53
door Trojan
Nope.

Het is niet dommel zen schuld dat uw waardes zo laag zijn. Zij kunnen daar niets aan veranderen.

Als uw waardes op een cityconnect al zo slecht zijn moet ge niet hopen dat ze op een netconnect veel beter gaan zijn.

Re: Dommel CC -> NC

Geplaatst: 21 jan 2011, 07:00
door Goztow
Zou de verbreking niet "goedkoper" zijn als je in één keer voor gans het jaar betaalt? Dan is het toch goedkoper?

Meest logische zou zijn een opwaardering van de lijn, met activatiekost... Raar dat Dommel dat niet zelf voorstelt.

Re: Dommel CC -> NC

Geplaatst: 21 jan 2011, 12:55
door Chrno
Ik heb daar ook voor gevraagd en ze zeggen dat niets mogelijk is.
Dat ik vast zit.

Ik zal straks eens vragen hoe het zou zitten voor vdsl....

Re: Dommel CC -> NC

Geplaatst: 21 jan 2011, 13:18
door bf62
Eind maart komt speedline eraan, je kan dan een migratie aanvragen.

Ondertussen kan je proberen om de lijnwaarden te verbeteren en zo een hoger profiel te verkrijgen. Heb dit ook gedaan.

- modem verhuist van bureau naar garage m.a.w. vlak bij het IS/RA punt
( verbetering van 3 dB)
- telefoonkabel van de fritzbox vervangen door een zelfgemaakte
telefoonkabel van 15 cm en aan de kant van het IS/RA punt verbonden
met de vijzen ( verbetering 1 dB )
- verwijderen van 4 lange telefoonkabels aan het IS/RA punt die
nadelige echo’s gaven ( verbetering 1dB )