Dommel CC -> NC

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Chrno
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2011, 17:16

Ik ben al 5 jaar klant bij Dommel en nooit problemen gehad.
Maar enkele weken geleden verhuisde ik naar een appartement.
Direct wou ik Cityconnect hebben (woon in Gent) na goede ervaringen met mijn vorige CC abbo.

Dat heeft uiteindelijk 3 maand geduurt voor dat ik hier internet had.
Problemen met contracten ontvangen en vooral Belgacom die 2 maand lang met zijn techniekers mijn huis niet kon vinden.
Maar dat is een ander verhaal.

Dus na 3 maanden lang volhouden, heb ik eindelijk internet. :bdaysmile:
Wat blijkt, snelheid is maar 1.3 Mbits....
Ik wist dat ik de theortische 24 Mbits nooit zou halen, maar toch geen 1.3 Mbits.
200 meter verder wonen maten van me die dezelfde opstelling en abbo hebben, en die hebben er 10 Mbits
Dus bel naar Dommel om te zien of dat valt te fixen.

Zo te zien niets, want de afstand is te groot.
Okay, begrijp ik, maar vraag toch om te switchen naar netconnect of homeconnect.
Maar dat KAN niet, ik sta een jaar op Cityconnect en mag niet switchen. :bang:

Dus mijn vraag is, wat kan ik doen om uit deze 1.3 Mbits gevangenis te raken.
Ik heb meer dan genoeg geduld getoond en wil hier vanaf.
Een NC lijn of naar een andere provider, maakt me niet uit.

Maar een jaar vastzitten aan dit vind ik niet eerlijk. :-(

Bedankt op voorhand
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Een jaarcontract is een jaarcontract éh.
Als je er echt uit wilt, fee betalen voor de verbreking van het contract en switch dan naar een andere provider...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

M'n tante had hetzelfde voor, ze kon alleen overgaan naar ander pakket door 50€ activatie te betalen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ken schreef:Een jaarcontract is een jaarcontract éh.
Als je er echt uit wilt, fee betalen voor de verbreking van het contract en switch dan naar een andere provider...
En hoeveel is die verbrekingsfee? Als ik mij niet vergis rekent dommel het volledige jaar aan.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Chrno
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2011, 17:16

Ik voel dat ik meer dan genoeg reden heb om dit te zien als contractbreuk.
Niet enkel heb ik extreem traag internet, maar ik heb er 3 maanden op moeten wachten.

En nu weigeren ze zelf een switch van abonnement.
Ik vind dat een provider die niet zijn service kan uitvoeren, toch de klant een kans te geven om een betere optie voor zijn afstand.

Ik zou zelf blij zijn nu met normale Netconnect, maar deze snelheid kan ik gewoon niet leven.
En de enigste reden lijkt me administratieve bullshit.

Heb ik dan echt niets om op te staan? :-(
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Nope.

Het is niet dommel zen schuld dat uw waardes zo laag zijn. Zij kunnen daar niets aan veranderen.

Als uw waardes op een cityconnect al zo slecht zijn moet ge niet hopen dat ze op een netconnect veel beter gaan zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Zou de verbreking niet "goedkoper" zijn als je in één keer voor gans het jaar betaalt? Dan is het toch goedkoper?

Meest logische zou zijn een opwaardering van de lijn, met activatiekost... Raar dat Dommel dat niet zelf voorstelt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Chrno
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2011, 17:16

Ik heb daar ook voor gevraagd en ze zeggen dat niets mogelijk is.
Dat ik vast zit.

Ik zal straks eens vragen hoe het zou zitten voor vdsl....
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Eind maart komt speedline eraan, je kan dan een migratie aanvragen.

Ondertussen kan je proberen om de lijnwaarden te verbeteren en zo een hoger profiel te verkrijgen. Heb dit ook gedaan.

- modem verhuist van bureau naar garage m.a.w. vlak bij het IS/RA punt
( verbetering van 3 dB)
- telefoonkabel van de fritzbox vervangen door een zelfgemaakte
telefoonkabel van 15 cm en aan de kant van het IS/RA punt verbonden
met de vijzen ( verbetering 1 dB )
- verwijderen van 4 lange telefoonkabels aan het IS/RA punt die
nadelige echo’s gaven ( verbetering 1dB )
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”