Voip probleem met van KPN Thomson TG789VN.

Plaats reactie
am10
Starter
Starter

Goedendag, mw. hr,

Ik heb 5 jaar met experia box SX551 van Siemens en ook telefoon C475IP en is altijd goed gegaan met Voip-Discount en provider sip.discount. Bellen en gebeld worden.
Maar ik heb afgelopen week een nieuwe modem ontvangen van KPN Thomson TG789VN,en sinds de tijd is niet meer mogelijk om te bellen omdat elke keer geeft Sip registratie mislukt!
Ik heb dagen lang geprobeerd maar elke keer komt met op de telefoon dat Sip registratie is mislukt! Ik weet niet meer waar de fout lig.
Ik heb opnieuw alles leeg gemaakt en opnieuw geprobeerd om de activeren maar is mij niet gelukt.
Waneer beeld naar KPN voor dit probleem zegen dat dit probleem wordt niet ondersteun, wordt wel naar de klant een nieuwe modem gestuurd,en dan wordt niet geholpen.
Ik denk dat geeft te maken met de nieuwe modem van Thomson van KPN.
Ik heb ook via de internet ww.helpmij.nl en ik heb van iemand antwoord ontvangen dat:
Stop maar met proberen.
De oorzaak zit inderdaad in die Thomson TG789VN met name in combinatie met kpn.
De poorten die je nodig hebt voor VOIP houdt KPN namelijk zelf gereserveerd.
Ik heb voor iemand exact hetzelfde uitgeprobeerd en ook diverse keren contact gehad met KPN.
Echter tevergeefs.
Het is juridisch zelfs aanvechtbaar, want KPN belet je hiermee zelf een voip-telefoonaanbieder te kiezen in combi met die modem/router van Thomson. Maar ja, dan moet je een procedure starten .
Is niet normaal dat zomaar iemand met telefoon dat altijd heeft gewerkt nu niet meer kan bellen???
Ik hoop via jullie dat dit onrecht wordt opgelost.
In afwachting,
Met vriendelijke groet,
am
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Dag am10,

Welkom op dit forum. Ik begrijp dat je Nederlander bent en je een kpn abo hebt.
Dit echter is een Belgisch forum waar weinig kennis over kpn en de tg789 aanwezig is.
Maar een dergelijk verschijnsel kennen we ook met de vdsl2 Belgacom modems.
Het is waarschijnlijk mogelijk de sip poortnummers voor voip in de tg789 op andere waarden te zetten, bv van 5060 naar 5050 waarna deze te gebruiken zijn door je voip telefoon.
Ook even voip disabelen.
Succes!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Beste ....

Welkom op dit Belgische Forum.
Ik denk niet dat wij U kunnen helpen om uw probleem met de KPN op te lossen. Dit is vooral een Forum met Belgische gebruikers, die niet zo bekend zijn met de situaties in Nederland.

We zijn wel bereid om eventueel enkele tips mee te geven, hoe U het probleem kan oplossen.

Het is inderdaad zo dat de door KPN geleverde Experia Box een "OEM" versie is van de Thomson TG789VN, waarbij de VOIP blijkbaar afgesloten is. Ik denk dat er maar 2 mogelijkheden zijn om uw probleem op te lossen:
  • a) Thomson TG789VN flashen met een neutrale Firmware (pas op: deze modem heb je waarschijnlijk in bruikleen).
    b) een andere modem gebruiken (de PPPoE login gegevens voor kpn zijn in Nederland een publiek geheim).
Ik heb vorig jaar bij een collega in Den Haag ook ettelijke pogingen gedaan om zijn VoiP router (FritzBox 7170) werkende te krijgen achter een KPN modem. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen de KPN modem eruit te kieperen, en de FritzBox direct op de ADSL lijn te laten syncen (met de gekende PPPoE login gegevens)

[Mod Edit] wordt verplaatst naar het VoIP Forum
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”