Geen belspelletjes meer op Vtm en 2BE dankzij Basta

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

"Ondanks het feit dat de organisatie van de belspelletjes volledig binnen het wettelijke kader gebeurde, wat vandaag ook bevestigd werd door de Kansspelcommissie, heeft de VMMa toch beslist om de uitzending van de belspelletjes stop te zetten", zegt Peter Quaghebeur, directeur-generaal van VMMa.

"We vinden we het niet langer opportuun de belspellen uit te zenden gezien de maatschappelijke hetze die hier rond is gecreëerd. We nemen als Vlaams bedrijf, geworteld in de samenleving, onze verantwoordelijkheid op. Als er geen maatschappelijk draagvlak is voor belspellen, dan heeft het ook geen zin meer dat we ze uitzenden. We willen niet dat onze kijkers de indruk hebben dat wij de wet overtreden."

Eerder vanmiddag benadrukte de zender nog dat er nog nooit een belspelorganisator beboet is voor de fouten tegen de regelgeving. "Indien er fouten gemaakt zijn, zullen die rechtgezet worden", klonk het toen. VMMa klaagde ook aan dat "Basta" een "zeer eenzijdige, gemonteerde voorstelling geeft van de feiten".

"Men gooit een heel aantal zaken op één hoop en rukt zaken uit de context . Zo worden er beelden van andere zenders getoond, wordt er foutief geponeerd dat minderjarigen kunnen deelnemen en wordt er geknipt en geplakt in vragen en antwoorden."

Desondanks heeft de mediamaatschappij nu beslist om de uitzending van de belspelletjes onmiddellijk stop te zetten.

Bij televisiezenders VT4 en VIJFtv werden de belspelletjes al eerder stopgezet. De laatste uitzendingen kwamen in de zomer van 2009 op antenne. "We hebben voor onze dagprogrammatie gekozen voor een ander soort programma's. De reden voor de stopzetting was een loutere televisiekeuze", zegt Lies Maesschalck, persverantwoordelijke van SBS Belgium.
bron: deredactie.be
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ben blij dat dat opgedoekt is :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Hiermee is natuurlijk niet alles opgelost. Denk maar aan de oplichterij van de SMS'en. VRT, VTM, VT4, ...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

What's next ? Hoeren, dank of sigaretten ?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

vind het jammer, zag dat nog graag hoe dom de mensen waren

noem een vlaamse zanger : frans bauer
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Zou er dan toch nog gerechtigheid bestaan? Oef die tuttenbellen en Bart "de heuveltjes van Erika" worden eindelijke van het scherm verbannen.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Twitter: VanveerdeghemS
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Amai het aantal regels code valt bijzonder goed mee zelfs :eek:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het werd stillaan tijd dat aan dit bedrog een einde kwam.

Spijtig alléén dat het geen officieel verbod is van de Kansspelcommisie... blijkbaar kan het volgens hen nog steeds :bang:
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik zal niet zeggen dat zo'n verbod geen zin meer heeft, maar ik denk dat de meeste zenders de boodschap wel door hebben en ze niet meer zullen uitzenden.

En kijkend vlaanderen weet nu ook wel wat voor bedrog het is en zal wel 2 keer nadenken voor ze bellen. Dit was gisteren al te zien na basta dat het aantal bellers enorm laag lag.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

pure oplichterij, die spelletjes.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Dat was wel eens grappig om naar te kijken maar ik ga het zeker niet missen!

Ik vraag me af of ze die 5000€ gekregen hebben :p
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk het wel, uiteindelijk hebben ze het juiste antwoord toch gegeven. En Gaëtan zal ook wel een mooie bonus/premie van woestijnvis gekregen hebben ook.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
tomw
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 10 keer

Die infiltrant zal er wel minder goed van afkomen vrees ik. Ik voorspel een rechtzaak wegens bedrijfspionage en niet nakomen van zijn contract... :roll:
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

tomw schreef: Ik voorspel een rechtzaak wegens bedrijfspionage en niet nakomen van zijn contract... :roll:
Dat zal dan wel meevallen want hij had geen contract, gewoon een overeenkomst op freelance basis per opname
Afbeelding
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Eindelijk....
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

tomw schreef:Die infiltrant zal er wel minder goed van afkomen vrees ik. Ik voorspel een rechtzaak wegens bedrijfspionage en niet nakomen van zijn contract... :roll:
Die mannen van Woestijnvis zullen wel weten waarmee ze bezig zijn en hebben wellicht een ton juristen achter zich om alles nog net binnen een wettelijk en verantwoord kader te laten plaatsvinden.
Tenandere, die belspel oplichters staan bij deze min of meer op straat af te druipen...
jan28 schreef:
tomw schreef: Ik voorspel een rechtzaak wegens bedrijfspionage en niet nakomen van zijn contract... :roll:
Dat zal dan wel meevallen want hij had geen contract, gewoon een overeenkomst op freelance basis per opname
Klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen overeenkomst/contract of soort van NDA (non-disclosure agreement) moet ondertekenen...
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Er is nergens te kennen gegeven dat maxime een NDA heeft moeten tekenen, dus daarover speculeren hier heeft dan ook geen enkele zin.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Contract
'Eerst moest ik een contract ondertekenen, een verfrommeld A4'tje waarop stond dat ik moest zwijgen over de bedrijfsgeheimen', vertelt hij aan Humo. 'Ik moest beloven dat ik de magie van het belspel niet zou verbreken. Als ik toch zou praten, zouden ze me op staande voet ontslaan. Wat vreemd is, want ik kreeg geen arbeidscontract: ik werkte als freelancer, ik werd per opdracht betaald. Ik vermoed dat ze zelf liefst zo weinig mogelijk op papier zetten. Ik was zo zenuwachtig dat ik me van dat gesprek niet veel herinner, gelukkig spreken de beelden en de quotes voor zich.'
http://standaard.be/artikel/detail.aspx ... 110118_039
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Hopelijk pakken ze die astro-tv bullshit ook eens aan - die dommekloterij vind ik irritanter dan de spelletjes, tbh.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Twitter: VanveerdeghemS
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Dat tellsell gedoe mag ook verdwijnen van mij, niemand die daar iets van koopt
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Tellsell is wel geen gokspel meer. Dat is gewoon commercie maar dan via tv.

AstroTV is anders wel goeie geldklopperij, maar zijn diensten als beltonen, dynamische wallpapers en scanners die door kleren gaan ook geen geldklopperij die gebanned zou moeten worden? En daar kunnen jongeren wel aan mee doen en ook hun geld aan verspillen. Denk dan ook maar aan al die rode diensten op tv (op het scherm 's nachts of op teletekst).
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

cptKangaroo schreef:Hopelijk pakken ze die astro-tv bullshit ook eens aan - die dommekloterij vind ik irritanter dan de spelletjes, tbh.
Pas maar op, of Madame Soleil spreekt ne vloek uit over u! Afbeelding
ooh. shiny.
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

We vinden we het niet langer opportuun de belspellen uit te zenden gezien de maatschappelijke hetze die hier rond is gecreëerd.
De reden waarom ze ermee stoppen vind ik nog het ergste.
Maatschappelijke hetze, yeah right.

Ze stoppen ermee omwille van de negatieve publiciteit, terwijl de VMMa verdomme goed wist dat ze de mensen aan het afzetten waren.

Ik zou graag de lijn nog zien doorgetrokken worden, door een algemeen verbod door de kansspelcommissie.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Volgende stap zou idd zijn, verbieden dat je moet betalen voor ontvangen smsjes. Dat maakt direct een einde aan alle sms-abos, maar je kan nog steeds iets aanschaffen door een bericht te sturen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ik vond de reportage ontgoochelend en een gemiste kans. Kon absoluut niet tippen aan hun schitterende 1e aflevering.
Het begon al slecht met die 'wiedergutmachung' bij mobistar maar dat was waarschijnlijk nodig om een gerechtelijke procedure te vermijden vanwege mobistar ...

Iedereen wist al dat die belspelletjes bedrog waren, alleen werd er niet voldoende gereageerd bij de politici.
Die staatssecretaris komt even in de publiciteit, zonder enige kritische opmerking omtrent zijn en de politieke houding in het algemeen in het verleden...
Veel schijnheiligheid dus over het onderwerp.

Die infiltrant heb ik niet veel horen zeggen hoe het bedrog nu precies in zijn werk gaat (bv bij woordspelletjes ?).

De gehele uitzending was ook niet bijzonder grappig, het item 'geld lenen' had je toch ook weer het gevoel dat er veel meer in zat.
De belspelletjes zelf zijn soms grappiger ...

En dan is er nog die ongelukkige connectie woestijnvijs-vrt t.o.v. de belspelletjeszenders.

Ok, de belspelletjes verdwijnen nu en dat is een goede zaak. Maar dat maakt het nog geen goed tv-programma.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

fredo66 schreef:Iedereen wist al dat die belspelletjes bedrog waren, alleen werd er niet voldoende gereageerd bij de politici.
Zou het? Wie belde er dan en gaf het onding bestaansreden (=opbrengsten)?
Afbeelding
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

de infiltratie van die belspelmol heeft inderdaad niet veel nieuwe info opgeleverd. maar blijkbaar wel genoeg commotie...

ik ben uiteindelijk heel blij dat de belspelletjes afgevoerd worden.

dus toch een proficiat aan Basta om er aandacht aan te besteden
jan28 schreef:
fredo66 schreef:Iedereen wist al dat die belspelletjes bedrog waren, alleen werd er niet voldoende gereageerd bij de politici.
ik denk voornamelijk mensen uit lagere sociale klasse, werklozen/gepensioneerden die niets beter te doen hebben dan zich hele dag voor tv te planten en die niet snugger genoeg waren om in te zien dat het bedrog was, die worden nu tegen hun eigen beschermd, en zo kunnen ze iets nuttig aanvangen met hun al of niet zuurverdiende inkomen
Laatst gewijzigd door xenne 19 jan 2011, 13:28, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Interessante opinie van Luc van Braekel:
Werkloosheid wenkt voor belspeldellen
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

jan28 schreef:
'Iedereen' moet je natuurlijk niet letterlijk nemen. Anders zou er ook geen regulering nodig zijn hé, geen bellers, geen spel ...
Ik bedoelde maar dat voor velen al lang duidelijk was dat dat een vorm van oplichting was en dat dat in ons land blijkbaar vrij ongestoord verder kon gaan.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”