Speedtest afhankelijk van computer

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

Ik heb een comfornet XL abonnement en zou zo dus een downloadsnelheid moeten hebben van 30 mbps en een uploadsnelheid van 1,5 mbps.

Echter wanneer ik een speedtest doe ziet deze er meestal als volgt uit:
Afbeelding

Met mijn iphone kom ik dankzij de speedtest app ongeveer hetzelfde uit.

Ik wou net een klacht sturen naar telenet, aangezien ik zulke resultaten zowel via wifi als rechtstreeks aan de modem heb.

De voorgaande speedtest is met mijn netbook (een kleinere laptop). Wanneer ik met een gewone laptop een speedtest deed kwam ik plotseling uit op een snelheid van:
25 mbps down en 1,3 up, wat dus meer overeenkomt met mijn abonnement.

Kan het zijn dat dit ligt aan mijn netbook en iphone dat deze de volledige snelheid niet kunnen zien?
Misschien dat deze te traag zijn en het bijgevolg niet aankunnen?
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

ja dat kan zeker.

Mijn server hier heeft een 3.00Ghz processor en 1,5 gig ram. Het enigste wat erop staat is XP + download programma.
Als ik naar interne (5400RPM of nog lager/ Traag) schijf download haal ik max 3.37MB/s. Als ik naar Externe 7200RPM schijf download haal ik plots wel 6MB/s (50Mbit = max account).

Het kan dus wel degelijk dat je netbook een tragere schijf heeft (omwille van de grootte) en dat je daardoor trager kan downloaden
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

Merci voor het snelle antwoord.

Ik zelf werk bijna altijd met mijn netbook, aangezien de "grote laptop" meestal in gebruik is hier.
En wat mij ook opvalt is dat wanneer ik op nieuwgroepen iets download dat hij nooit boven 1,1 mbps gaat.
(maak gebruik van astraweb). Dit zou dus ook aan de netbook kunnen liggen? Want je zou toch verwachten dat dit sneller zou gaan, niet?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik heb hetzelfde 'probleem' met mijn netbook. Zelfs wired haal ik niet eens 30 Mbps. Als ik wil testen moet ik zien dat ik het zeker doe met de laptop. Betwijfel of het aan schijfsnelheid ligt, want waarom zou die Speedtest überhaupt naar schijf moeten schrijven: is gewoon data binnenhalen en direct weggooien.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bij een netbook is de netwerkkaart de schuldige.
Om kosten en batterij te sparen doen die dingen niet meer dan een connectie opbouwen en houden, maar performance mag je daar niet van verwachten.
De speedtests zijn bovendien flash en je processor moet het ook verwerkt krijgen natuurlijk...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Nochthans mijn Acer Aspire One D250 heeft een 100mbit poort en die blijft vlotjes tegen de 85mbit hangen ze als ik alles doorgooi naar mijn thuisserver. Ook bij grote bestanden (+20GB)!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
furre69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jun 2010, 11:21

ik heb met mijn netbook nog geen download problemen gezien.

Ik heb TurbonetXL en haal met mijn netbook over kabel 3.5Mbps
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

Het zal dus duidelijk aan mijn netbook liggen.
De Ipod touch waarbij ik een speedtest deed heeft hoogstwaarschijnlijk ook geen "netwerkkaart" die al te hoge snelheden aankan. Daar is het ook niet voor gemaakt.
Al bij al is een snelheid van 15 mpbs snel genoeg :-D
Het enigste wat me dwarszit is die verrekte limiet :bang:
TDoubleyou
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2011, 19:08

Heb dit ook vastgesteld, dat de snelheid enorm afhankelijk is van de PC
Heb mometeel 3 PC's en de test ook gedaan
Heb Comfortnet met Shake van Telenet, dus 30Mbs Download en 1,5Mbs Upload
de testen waren:
-1-ste PC - Dual Core 2,66 Mhz TEST:ping 12ms - download 28,9Mbs - upload 1,45 Mbs
- 2-de PC - Pentium III 1,3Ghz TEST:ping 35ms - download 9,8Mbs - upload 1,42 Mbs
- 3-de PC - Pentium III 500Mhz TEST:ping 120ms - download 5,4Mbs - upload 1,40 Mbs
Heb zelfs de netwerk kaarten onderling verwisseld
GEEN ENKEL VERSCHIL ,op enkele Mbs na natuurlijk
Eigenaardig is wel de PING die zoveel onderlinge verschillen geeft, is dat de boosdoener ?
want de upload blijft in de buurt wat door Telenet opgegeven wordt ! 1,5Mbs
Ik denk dat die testen NIET zijn zoals ze moeten zijn,
Of hebben jullie andere wijsheden omtrent deze speedtesten ?
telenetje
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2011, 22:38

Afbeelding

voor een fibernet 40 en draaloos niet slecht vind ik
mrsimtec
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 dec 2007, 03:00
Bedankt: 2 keer

kan aan verschillende factoren liggen eh ... een ketting is maar zo sterk als de zwakste schakel :)
ik snap trouwens niet waarom je überhaupt een netbook of een ipod zou gebruiken om te leechen :)
Gebruikersavatar
Synthesis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 sep 2008, 09:08

safariman schreef:Merci voor het snelle antwoord.

Ik zelf werk bijna altijd met mijn netbook, aangezien de "grote laptop" meestal in gebruik is hier.
En wat mij ook opvalt is dat wanneer ik op nieuwgroepen iets download dat hij nooit boven 1,1 mbps gaat.
(maak gebruik van astraweb). Dit zou dus ook aan de netbook kunnen liggen? Want je zou toch verwachten dat dit sneller zou gaan, niet?


Amai. Welke netbook is dat? Dat zijn zo snelheden dat ik met mijn oude lappy van 10 jaar geleden makkelijk kon halen...
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”