kalenders met outlook / gmail / hotmail / ...

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
TomVH
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

Mijn vraag hoort misschien niet echt thuis op dit forum maar ik stel ze hier toch maar omdat ik niet weet waar ik anders terecht kan.

Ik heb:
  • Een PC thuis met outlook een een gmail account
  • Een PC op het werk met binnekort outlook (momenteel nog teamware)
  • een vriendin waarvan ik de kalender ook graag zichtbaar zou krijgen in mijn outlook. Zowel op het werk als thuis
  • een jeugdvereniging waarvan ik de kalender graag zichtbaar zou zien in mij outlook
  • binnenkort waarschijnlijk een smartphone waarop ik al deze kalenders zou willen raadplegen
IS dit mogelijk? Zoja met wat en hoe? Ik, mijn vriendin, de jeugdvereniging willen gerust nog over schakelen naar een ander mail account.
Alles zou liefst gratis moeten zijn maar een klein bedrag per jaar zou ik ook nog willen betalen voor pakweg 10 accounts.

Bestaat er zoiets als dropbox maar die dan de files die gesynchroniseerd zijn automatisch verwijderd van de online opslagruimte. Dit om zo grote hoeveel heden informatie toch gesynchroniseerd te houden zonder dat er een grote online opslagruimte nodig is.

Alvast hartelijk dank!
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Google calendar.

Synchen met outlook zou'k niet doen, er zijn toolkes te downloaden zodat je het gewoon op je desktop ziet wanneer je welke afspraak hebt.
Je kan echter wel perfect bv enkel je werkagenda synchen naar GC.
En je kan specifieke agenda's delen met personen dat je wenst, dus dat niet iedereen ze ziet.

En is ook perfect te synchen met gsm's.
Laatst gewijzigd door Ramaht 15 jan 2011, 17:43, in totaal 1 gewijzigd.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Voor gmail en outlook: http://www.google.com/support/calendar/ ... swer=89955
Wat je smartphone betreft, geen enkel probleem via activesync.

Verder kan je denk ik vrij eenvoudig kalenders automatisch importeren in je gmail (zeker als het enkel om te lezen is).
Je hebt dan wel de link naar het (private ics?) bestand nodig :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TomVH
Pro Member
Pro Member

Bedankt!

De google calendar sync voor outlook gebruikte ik al een tijdje. Google kalenders zijn eenvoudig te importeren in je eigen gmail account. Hotmail gaat ook heb nu gevonden. Gewoon de ics ling van hotmail "webcal://cid-..." inporteren in je gmail kalender maar dan "webcal vervangen door "http" "http://cid-"

Indien er mensen zijn die het nog eenvoudiger, beter, gemakkelijker, anders doen,... Shoot.

Bedankt!
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dit zou ik ook graag willen weten, bij mij werkt google sync niet of niet meer na verloop van tijd.... iemand een andere oplossing ?
TomVH
Pro Member
Pro Member

iceke schreef:Dit zou ik ook graag willen weten, bij mij werkt google sync niet of niet meer na verloop van tijd
De google sync in outlook of de hotmail calender sync? Heb wel gelezen dat ics (URL) kalenders niet snel geupdated worden. Heb hier en daar gelezen dat het 4 uur kan duren en hier en daar spreken ze van 1 dag.

Google sync met outlook 2010 werkt bij mij wel goed. Bestaat enkel voor de 32 bit versie van outlook.

Tom
::steven::
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Google Calendar is natuurlijk zalig te combineren met Thunderbird en add on Lightning... alle kalenders die je maar wilt, netjes te beheren en syncen (live).
Uiteindelijk overgestapt van outlook naar Thunderbird, na eindeloze problemen met de GCal-sync tool icm 64-bit.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

En kan je dat ook makkelijk naar een Blackberry pushen ?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”