3starsnet op fritzbox via EDPnet

Plaats reactie
habets
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2011, 10:00

hallo,

Ik heb een fritzbox 7270 met als provider EDPNET, heb onlangs een voipnummer bij 3starsnet genomen maar krijg deze niet actief.
ik heb de username, wachtwoord, sip registar enz juist ingesteld.
bij 3starsnet zeggen ze dat ze geen activiteit op deze lijn zien en hebben ze mij naar deze site doorverwezen.
Ik heb nog andere voip accounts op fritz staan en die werken wel.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Persoonlijk heb ik geen ervaring met 3*, maar ik neem aan dat je de volgende login gegevens hebt gekregen:
* username (waarschijnlijk in de vorm van uw 3* telefoonnummer: 0xx yyyyy ?)
* paswoord
* SIP server (waarschijnlijk 85.119.188.3)

vul volgende gegevens in in de FritzBox:
Settings > Advanced Settings > Telephony > Internet Telephony > New Internet Number:
- Use internetnumber: aanvinken.
- Internetnumber: willekeurig getal (bijvoorbeeld je 3* telefoonnummer, maar moet niet).
- User Name: de username die je van 3* gekregen hebt, heel waarschijnlijk je 3* telefooonnummer).
- Password: het paswoord die je van 3* gekregen hebt.
- Password Confirmation: nogmaals het paswoord die je van 3* gekregen hebt.
- Registrar: de SIP server van 3* (sip.3starsnet.com of 85.119.188.3).
- Proxy: ook de SIP server van 3* (85.119.188.3).
- STUN: niet invullen.
- Use Internetnumber for registration: niet aanvinken.
- DTMF transmission: INFO ... (als het niet lukt: Inband).
- Adjust Number Format: niets inullen (alle vinkjes uit).
- verder niets invullen en op OK drukken.

In principe zou het hiermee moeten lukken. Indien niet dan is er een probleem met je account. Daarvoor moet je contact opnemen met 3*. Zij moeten jou helpen (wij zijn hier 3star's Helpdesk niet ;)).

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
habets
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2011, 10:00

Bedankt philippe

op deze manier is het gelukt
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat was je fout?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
habets
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2011, 10:00

Ik denk de proxy server , maar die hadden we vorige keer ook al getest hadden en nu werkt hij plots wel
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

habets schreef: bij 3starsnet zeggen ze dat ze geen activiteit op deze lijn zien en hebben ze mij naar deze site doorverwezen.
Tis mij al langer gekend dat 3stars hier meeleest, maar niet iets post hier hoor. Enige tijd geleden heeft een nicht van mij telefonisch eerst gevraagd of bepaalde "makkelijke" nummers vrij waren (wat overigens ook zo was). Toen ze deze via e-mail wou bestellen bleek dat de bedragen voor deze nummers helemaal niet in overeenstemming waren met er op hun site stond, integendeel : astronomisch hoog! Mijn nicht wees 3starsnet hierop, doch enige reactie bleef uit van hun kant. Toen ik op dit forum mijn mening ventileerde/andere leden om hun mening vroeg (http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=26973), kreeg mijn nicht plots een mailtje van 3starsnet met de vraag of ik "de namen van hun medewerks niet meer op fora wou vrijgeven". Dus blijkbaar konden ze wel de tijd nemen om mijn topic te lezen, maar antwoorden vonden ze niet nodig.

Ah anyway, lang leve weepee :-) Heb er reeds diverse nummers en deze mensen handelen volledig correct. Overigens : 3starsnet beweerde in hetzelfde bericht "Maar Weepee laat niet toe dat de nummers van hun netwerk overgezet wordt naar andere netwerken." : pure bullshit : heb hiervoor zowel telefonisch als emailcontact gehad met Joeri van weepee, en dit vormt geen enkel probleem. Uiteraard vragen ze gedurende het eerste jaar wel een soort verbrekingsvergoeding...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

habets schreef:Bedankt philippe
op deze manier is het gelukt
OK, dank voor de feedback.
krisken schreef:
habets schreef:bij 3starsnet zeggen ze dat ze geen activiteit op deze lijn zien en hebben ze mij naar deze site doorverwezen.
Tis mij al langer gekend dat 3stars hier meeleest, maar niet iets post hier hoor.
Maar de topic starter naar hier doorverwijzen in plaats van zelf te helpen is toch wel een zeer vreemde manier van werken.
krisken schreef:3starsnet beweerde in hetzelfde bericht "Maar Weepee laat niet toe dat de nummers van hun netwerk overgezet wordt naar andere netwerken." : pure bullshit : heb hiervoor zowel telefonisch als emailcontact gehad met Joeri van weepee, en dit vormt geen enkel probleem.
Uiteraard. Nummeroverdraagbaarheid is per wet geregeld. Geen enkele provider kan (of mag) dat tegenhouden.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik vind het persoonlijk ook een vreemde manier van werken : een publieklijk forum inschakelen als gratis helpdesk, terwijl zij het geld oprapen van de klant zijn abonnement. Gelukkig hebben we Philippe hier met zijn uitzonderlijk grote kennis van VoIP :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zo extreem bizar vind ik dat niet, als ze zelf even het antwoord niet meer weten om door te verwijzen naar een plaats waar men het misschien wel weet. Het is veel beter dan iemand blaaskes wijs te maken om toch maar te tonen dat zij het niet meer weten, of dan iemand aan het lijntje te houden.

Wat ik wel vind is dat, indien men dit wil doen, men dan misschien ook eens aan een kleine sponsoring van bedoelde site kan denken. Tenminste: als het niet bij een alleenstaan feit zou blijven. Tenslotte hebben wij ook running costs (hoewel die grotendeels door onze hoofdsponsor worden gedekt).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Ik vind het persoonlijk ook een vreemde manier van werken : een publieklijk forum inschakelen als gratis helpdesk, terwijl zij het geld oprapen van de klant zijn abonnement. Gelukkig hebben we Philippe hier met zijn uitzonderlijk grote kennis van VoIP :)
Misschien moeten we niet zo negatief zijn t.o.v. 3starsnet, en de positieve kant bekijken:
  • dat ze naar hier verwijzen is toch een mooie erkenning voor Userbase, en bewijst dat de technische hulp die hier gegeven wordt (meestal) van goede kwaliteit is :-D.
  • we weten ook niet exact wat de Helpdesk aan de TS gezegd heeft (we horen maar één versie). Misschien heeft de TS wel de goede info gekregen, maar om een of andere reden er toch niet in geslaagd om zijn account on-line te krijgen :-( .
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

@ Philippe : het is een manier van het bekijken, maar als je een product aanbiedt dan moet je er ook correcte ondersteuning op geven. Zoniet mogen we morgen klantendienst spelen van Belgacom, Telenet, Dommel, EDPnet, Scarlet, 3stars, weepee, mobistar, proximus, base, soit de hele reutemeteut! Het is op zich goed dat de persoon an sich geholpen is door dit medium, en dat jij hem de correcte instellingen kon doorgeven, maar voor dergelijke triviale problemen moet je de klant zelf te woord staan en het probleem zelf oplossen! Nu heeft deze persoon zich hier moeten registreren en uitleg vragen voor iets wat ze eigenlijk zelf konden oplossen in een kleiner tijdsbestek (tenslotte is het doorgeven van de correcte info niet zo moeilijk hé).

@Goztow : ik volg je redenering tot het punt "als ze zelf even het antwoord niet meer weten". Als het een degelijk complexe situatie is kan ik begrijpen dat je als bedrijf niet alles kan weten. Maar de juiste configuratie doorsturen is een simpel iets en konden ze evengoed zelf doen! We kennen inderdaad maar één versie van het verhaal, maar deze klant zal ook niet zomaar naar hier komen om dit uit zijn duim te zuigen vermoed ik...

Mocht UB er in slagen om een samenwerkingsverband aan te gaan met een bepaalde operator om bij ingewikkelde problemen de klant in kwestie naar dit forum door te sturen, dan zal ik dit zeker toejuichen. Maar zoals diverse mensen op diverse topics reeds hebben aangehaald : wij zijn niet de gratis helpdesk van [vul hier de naam in van een bedrijf]!

Nu is het 3starsnet die een gewone klant met een gewone vraag doorstuurt naar dit forum, maar denk als morgen belgacom VoIP opnieuw gaat commercialiseren en ook zij deze klanten gaan doorsturen naar dit forum met de meest banale vragen, iedereen plots moord en brand zou roepen!

@topicstarter : ik bedoel hiermee niet dat je vraag ridicuul of idioot is! Als je er niet aan uit geraakt is UB in vele gevallen een forum waar je snel het juiste antwoord zal krijgen. Zeker in geval van VoIP waar onze moderator Philippe heer en meester in is! Echter zijn mijn antwoorden vooral bedoeld aan het adres van 3starsnet die het blijkbaar de gewoonste zaak van de wereld vinden om jou naar dit forum te sturen. Jouw vraag is zo makkelijk op te lossen namelijk dat ik mij afvraag wat ze daar wel weten dan...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

We zijn natuurlijk ook niet verplicht om te antwoorden :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik vind het ook maar een rare methode van 3starsnet om hun klanten door te verwijzen naar hier? Ze zouden toch op z'n minst de mods vooraf kunnen gecontacteerd hebben.

In het geval van 3starsnet is het des te vreemder, omdat hier toch de vergelijking met weepee toch steeds in het voordeel van weepee uitdraait (misschien subjectief omwille van de prima service, en ook objectief omdat er geen jaarlijkse kosten zijn voor een nummer). Zelf ben ik trouwens ook een zeer tevreden weepee klant.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik *dacht* dat bellen iets goedkoper was met 3stars, maar weepee heeft geen jaarlijks abonnement...Dus houd elkaar wat in evenwicht hé.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

beltarieven ken ik niet van weepee of 3*, daarvoor gebruik ik Betamax.
malo01
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2008, 05:38

Blijf weg van 3stars , ik heb mijn probleem nog niet opgelost .. http://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=26663..al 7 maanden zonder tel. :(
de zoveelste aantwoord van 3* :
""Hello,

Sorry, but I have no Idea where is the problem,

On our side your sip account is not registred,
I make a trace, but any information is send by your device,

B.R
Kh****** A***
Switching Engineer ""



PS . zakkenvullers zijn da en niks anders . kan ik misschien ze aangeven bij de ombudsman !!?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”