Franse internetpolitie waarschuwt 100.000 illegale downloade

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.express.be/business/?action= ... _campaign=

donderdag 30 dec 20101565
De Franse campagne om een einde te maken aan het illegaal downloaden van films, tv-series en muziek is volop aan de gang. Het programma -dat de bijnaam Big Brother meekreeg- heeft sinds oktober waarschuwingen verzonden naar in totaal meer dan 100.000 zondaars. De mailadressen van die mensen werden vrijgegeven door de ISP's (internet service providers) en de boosdoeners worden gewaarschuwd dat nieuwe inbreuken zullen leiden tot boetes en het afsluiten van internettoegang voor minimum één jaar. Het Hadopi-programma wordt gesteund door president Nicolas Sarkozy en zijn echtgenote Carla Bruni, die zeggen het werk van artiesten te wilen beschermen.
Op de website van de Franse krant Le Figaro worden ondertussen reacties van een paar zondaars gepubliceerd, waaronder dit juweeltje: 'Het is waar, ik heb een episode van die tv-reeks gedownload. Ik had geen keuze, ik had de ganse serie gevolgd, ik raakte verslaafd... maar zal het niet meer doen. Maar laat me asjeblief nog de laatste episode downloaden'. (FZ)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De zeldzame keren dat ik iets illegaals heb gedonwload was het eveneens een serie die ik had opgenomen maar die ofwel mislukt was, ofwel door het resetten verloren. Als ze dus commentaar hebben moeten ze maar bij TN gaan klagen... het is fout door hun "kwaliteits hardware"... kuch.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ze hadden beter een mailtje gestuurd naar de mensen die niks illegaals (illegaal ? schenden van de auteursrechten,duh) gedownload hadden,dat had ze veel werk bespaard.

Trouwens, kan je provider zien dat je iets van usenet haalt via SSL ?

M'n zou heel dat auteursrechten vehikel beter eens herzien. De industrie loopt telkens jaren achter op wat de consument wil.

De muziek industrie kwam veel te laat, iedereen had al jaren een mp3 speler voor er betalende mp3s waren.
De film industrie komt veel te laat, ik wil een film vandaag zien en niet binnen 10 maand wanneer hij hier op 1 of ander schijfje in de winkel ligt.
De tv industrie komt veel te laat, waarom zou ik m'n tv zenders of series via internet willen bekijken wanneer ik ze ook maanden op voorhand van het internet kan plukken ?

En hoe komt dat ? auteursrecht ! dvd's zijn niet region free, tv zenders moeten per land auteursrecht betalen enz....

Kijk gewoon ff naar de "ultratop" van de illegale downloads... maak dat legaal en vraag er een laag bedrag voor, maar nee een mediaprodukt moet 5 keer verkocht kunnen worden in telkens een andere verpakking. En dan maar klagen dat het zo slecht gaat omwille van die voor de hand liggende, makkelijke, snelle maar weliswaar illegale dowloads.
De wereld is veranderd, geen kat die nog wil wachten op entertainment laat staan dat hij er nog voor naar de winkel zou willen rijden & wat doet de markt ? Halsstarrig blijven vasthouden aan oude rituelen & gebruiken waar niemand nog zit op te wachten.

Waarom plukt de consument z'n entertainment nu van het internet ? Toch niet omdat het gratis is ? het is gewoon snel en verdomd gemakkelijk !
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zooooo flauw: http://hahahadopi.com :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”