FTP FIBERNET HULP BBOX2

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
evolbyte
Starter
Starter
Provider

Kan iemand mij ff helpen ? Ik wou een FTP server opzetten. Volgens mij doe ik alles juist, bij BBOX2 lan server => port 21 TCP forwarden naar mijn intern ip (192.168.1.5) maar als ik dan via port check tool de poort check:

Error: I could not see your service on 91.176.xx.xxx on port (21)
Reason: Connection timed out
- ook geprobeerd DMZ op te zetten op dit intern ip maar dan krijg ik dezelfde fout
- ook geprobeerd bbox2 firewall minimal ( accept all inbound ) en windows firewall volledig uitgeschakeld.

Een vriend van me beweerde dat hij me zelfs niet kan pingen, Your IP Address Is: 91.176.xx.xxx
Iemand enig idee wat ik moet doen om FTP toegang te krijgen ? Ik run filezilla server op men pc die via utp kabel op de bbox2 verbonden is. De router geeft mij altijd 192.168.1.5 als ip (DHCP). Ik las ergens ook dat ik een vast ip moet hebben maar als ik dat doe (192.168.1.105 als ip, subnet en gateway invul, ik weet niet wat ik bij DNS moet invullen) dan valt men internet uit en kan ik niets een meer naar de webconfig van de router surfen.

Iemand enig idee ?
Laatst gewijzigd door evolbyte 06 jan 2011, 13:32, in totaal 1 gewijzigd.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer
Provider

Je moet wel een DNS invullen, anders kan je geen web-adressen gebruiken! Meestal vul je hier je router ip-adres in (192.168.1.1 ?)
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

heb je in de bbox2 allow ICMP packets toegestaan? Anders is het normaal dat hij niet op ping requests antwoordt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
evolbyte
Starter
Starter
Provider

Het is gelukt bedankt, windows firewall had een inc regel nodig voor poort 21 en de dns klopt nu ook, thx!
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Fijne FTP-server heb je daar voor een thuisgebruiker, ge moet niet u IP met iedereen medelen ze.
Enig idee of dat een dynamisch of een statisch IP is?

Code: Selecteer alles

Status:	Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord:	220 NEGER PIMP BITCH ASS
:angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
evolbyte
Starter
Starter
Provider

Op een half uur hebben zeker 20 mensen van dit forum geprobeerd om in te loggen :p

Nogal geluk dat niemand een werkende user/pass kent :D

Geen idee, op dit moment zit ik al 24 uur op hetzelfde IP. Bij men normale adsl was dit 36 uur. Dus zal iets laten weten of het wel of niet veranderd.

Mod edit: dubbele post samengevoegd
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer
Provider

evolbyte schreef:Geen idee, op dit moment zit ik al 24 uur op hetzelfde IP. Bij men normale adsl was dit 36 uur. Dus zal iets laten weten of het wel of niet veranderd.
kan je eens geen foto posten van waar de fiber binnen komt (dus voor de bbox2) en zit de uwe in de grond of hangt die aan u huis (zoals telenet kabels)?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Sorry hoor evolbyte :p Had u response van uwe server niet zo grappig geweest 'k had nooit gepost.
Zet der eens wa files op jong, dat we u upload kunnen testen :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
evolbyte
Starter
Starter
Provider

q-tec schreef:
evolbyte schreef:Geen idee, op dit moment zit ik al 24 uur op hetzelfde IP. Bij men normale adsl was dit 36 uur. Dus zal iets laten weten of het wel of niet veranderd.
kan je eens geen foto posten van waar de fiber binnen komt (dus voor de bbox2) en zit de uwe in de grond of hangt die aan u huis (zoals telenet kabels)?
Die vertrekt op straat, zit ongeveer 50 cm diep onder onze tuin tot in de kelder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op foto 1 zie je de oranje buis, die komt van de tuin door de muur. Hierin zit de fiber kabel. Op foto 2 zie je de rood blauwe connector, dit is het einde van de fiber kabel. Die gaat dan naar de fiber box. Hieruit(groene connector) gaat hij naar de ericcson fiber modem. De dikke UTP kabel gaat via een buis(niet zichtbaar) naar mijn living waar een bbox2 staat waar 1 poort als uplink gebruikt wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”