Mobile Vikings ingewikkeld?

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Gesloten
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Ben eens gaan zien op de website van Mobile Vikings.

https://mobilevikings.com/nl/

Lijkt me interessant. Alleen vind ik het wat ingewikkeld. Hoe weet je dat je belkrediet bijna op is?

Welk netwerk? Ik veronderstel Base?

Is de internetconnectie wat stabiel (verbinding valt niet constant uit op trein) en hoe snel is dat internet? En hoe werkt dit? Kan je daarmee mobiel internetten op je laptop? Kan dat via een stick of moet je gsm verbonden zijn met je laptop? Werken alle gsm's met mobile vikings om te surfen? Welke gsm's zijn best geschikt om te werken met een internetverbinding, en zo ook mobile vikings?

Ben een leek op vlak van mobiel internetgebruik via gsm. 2GB lijkt me mega veel mobiel volume als je vergelijkt met de kleine volumes die andere providers aanbieden.

Ben op zoek naar een nieuwe GSM provider, want Mobistar vliegt hier buiten. Meer woorden ga ik er niet meer aan vuil maken.

Ben aan het afwegen. Ofwel EDPnet mobile, daar zijn de gesprekken nadat het volume op is best wel goedkoop (ik gebruik de gsm voor professioneel gebruik en dan gebeurt het wel eens dat ik maanden heb waarbij de telefoongesprekken oplopen en dat wordt alsmaar meer, je kunt moeilijk overwegend sms'en naar klanten), mobile vikings is dan weer duur nadat het belkrediet op is (0,24 euro per minuut, 0,10 euro per sms). En zit persoonlijk nooit op het mobiel internet. Maar dat zou uiteraard wel eens kunnen veranderen met mobile vikings. Als er hier wat mensen zijn die de nodige informatie verschaffen hoe dat precies werkt ...

'k Weet wel dat ik kan surfen op m'n gsm met mobistar, maar dat is megaduur. Ik heb nu my 10, maar dat abo is eigenlijk sommige maanden véél te licht (op zich niet erg, maar de tarieven er na zijn bijna dubbele tarief van edpnet mobile).

Heb al veel positieve kritieken gelezen over mobile vikings en dat wekt m'n interesse.
Laatst gewijzigd door koekie 26 dec 2010, 14:17, in totaal 1 gewijzigd.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

koekie schreef:Hoe weet je dat je belkrediet bijna op is?
Je stuurt "BAL" naar 1966 of kijkt op mv website
Welk netwerk? Ik veronderstel Base?
Ja
Is de internetconnectie wat stabiel (verbinding valt niet constant uit op trein) en hoe snel is dat internet? En hoe werkt dit? Kan je daarmee mobiel internetten op je laptop? Kan dat via een stick of moet je gsm verbonden zijn met je laptop? Werken alle gsm's met mobile vikings om te surfen? Welke gsm's zijn best geschikt om te werken met een internetverbinding, en zo ook mobile vikings?
De connectie is redelijk stabiel, maar het is vooral EDGE. Op de trein valt in ieder geval bij elke provider regelmatig de connectie uit en daar valt niks aan te doen. Voor de laptop in een niet-3G regio is redelijk een ramp, op gsm merk je dat niet echt heel hard.
Ben aan het afwegen. Ofwel EDPnet mobile, daar zijn de gesprekken nadat het volume op is best wel goedkoop ..... mobile vikings is dan weer duur nadat het belkrediet op is (0,24 euro per minuut, 0,10 euro per sms). En zit persoonlijk nooit op het mobiel internet.
Ze hebben ook de Jumbo-reload van 40€, waardoor je dan heel erg goedkoop belt (14cent/min). Echter ja, je moet voor 40€ blijven herladen om aan die prijs te kunnen blijven bellen.

Natuurlijk zoals ik het lees: mobiel internet is intressant voor je om eens te ontdekken van MobileVikings, je kunt natuurlijk het ook eens uittesten. En dan nog beslissen.
Bv. vraag nu ergens een gratis nummer aan (bv. TMFMobile, Mobistar,...) en port die naar mobilevikings. Je krijgt nu een gratis herlading van 15€. Bevalt het je, dan port je ook je gewone nummer daarnaartoe. Bevalt het je niet, ga je naar een andere operator.

Ik moet wel zeggen, Mobile Vikings heeft de beste klantendienst. Darna Mobistar, Proximus en BASE. Maar de kleine providers zoals EDPNet zijn echt wel een ramp!
Als klantendienst je geen bal intresseert, ga je dan het best naar Aldi Talk. Dan bel je aan 14cent/min + mobiele data is heel erg goedkoop te verkrijgen.
Génicus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Als test kan je hen eens een mailtje sturen met deze vragen tijdens de kantooruren, dan weet je meteen ook waarom ze zo schitterend zijn ;-).

Nu een antwoord op je vragen:
- netwerk is inderdaad van BASE;
- connectie is stabiel, en wordt veel over gecommuniceerd op Twitter;
- je kan best een smartphone (Android, iPhone, ...) hebben; voor deze toestellen heb je tevens ook een app waar je je kan inloggen en je alle gegevens tezien krijgt: hoeveel resterend belkrediet, hoeveel resterende sms'en en hoeveel datavolume je hebt.
- internetten op de smartphone is te doen; op computer is het ronduit te traag

Als je veel belt zou ik echter niet naar MV gaan, want zoals je zegt bel je er tegen woekerprijzen. Je hebt trouwens geen belminuten in die 15 euro; het is een berekening hoeveel je kan bellen tegen €0,24 tot je €15 op is.
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Het 40 euro abo lijkt me interessant omdat de belwaarde toch 6 maanden blijft, je herlaadt maar telkens je belkrediet op is. En die 1000 sms'en (in het belkrediet inbegrepen) die zullen nooit opgebruikt zijn alvorens het belkrediet op is.

Hoewel ... ik heb de indruk dat die 1000 sms'en gekoppeld zijn aan het belkrediet. Telkens je een sms stuurt gaat dit af van je belkrediet. Of is het zo dat dit 285 minuten bellen is + 1000 sms'en? Dacht het niet.

Denk dat ik het weet! Het wordt Mobile vikings met een abo van 40 euro! Nummer van Mobistar overdragen en we zijn vertrokken. Die sms die je stuurt (of belt) om te zien wat je belkrediet en internetvolume nog is (BAL 1966), is dan ook nog eens gratis.

Voor internet gebruik staat er: € 2,50 per verbruikte MB, gerekend per 10 KB. Dit is toch nadat de 2GB opgebruikt zijn neem ik aan???

Wil toch wel eens duidelijk weten of alles aan mekaar gekoppeld wordt. Gebruik je de zogezegde gratis 1000 sms'n (of het volume dat je surft) dan gaat dit van je belkrediet van 40 euro af en dus je worden de minuten van bellen minder? Of staat alles los van mekaar???
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Mobile Vikings blijft een absolute aanrader voor mensen met een smartphone of 3G-tablet.
Ook voor wie zich in het zak gezet voelt door Mobistar of Proximus is Mobile Vikings een verademing. Tarieven zijn duidelijk en klantendienst is er voor de klanten.
Op volgende pagina vind je de enige twee tarieven: Classic of Jumbo
https://mobilevikings.com/nl/offer/pric ... ll-option/

Als je dus telkens 40 euro herlaadt, bel je tegen 14 cent per minuut. Maandelijks herladen is niet verplicht want belkrediet blijft geldig gedurende zes maanden.
De 2 GB inbegrepen data blijft slechts 1 maand geldig.

Ook voor zelfstandige/zakelijk gebruik is het interessant want maandelijkse (digitale) facturen zijn beschikbaar via http://www.mobilevikings.com

Je blijft wel via prepaid betalen, maar je kan een automatische herlading instellen. Als je niet tevreden bent kan je elk moment overstappen want bij prepaid is er geen verplichte contractduur.
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Génicus schreef:Als test kan je hen eens een mailtje sturen met deze vragen tijdens de kantooruren, dan weet je meteen ook waarom ze zo schitterend zijn ;-).

Nu een antwoord op je vragen:
- netwerk is inderdaad van BASE;
- connectie is stabiel, en wordt veel over gecommuniceerd op Twitter;
- je kan best een smartphone (Android, iPhone, ...) hebben; voor deze toestellen heb je tevens ook een app waar je je kan inloggen en je alle gegevens tezien krijgt: hoeveel resterend belkrediet, hoeveel resterende sms'en en hoeveel datavolume je hebt.
- internetten op de smartphone is te doen; op computer is het ronduit te traag

Als je veel belt zou ik echter niet naar MV gaan, want zoals je zegt bel je er tegen woekerprijzen. Je hebt trouwens geen belminuten in die 15 euro; het is een berekening hoeveel je kan bellen tegen €0,24 tot je €15 op is.
Ok, android, iPhone ... welke eigenschappen moet een gsm hebben? Is er ergens iets waar je op moet letten bij de aanschaf van zo'n gsm? Ik heb een gewoon toestelletje van Nokia, maar daar kan je precies ook wel op internetten want heb dit al eens gedaan.

Ok, internetten op laptop is te traag, dan gaan we dat niet gebruiken, enkel gsm.

Wat je daar zegt over dat duur bellen bij Mobile Vikings, dan moet je een abo nemen van 40 euro. Dan wordt het wél interessant. Je belt er dan aan 0,14 euro per minuut en de belwaarde is 6 maanden geldig. Tegen die tijd is de belwaarde al lang opgebruikt.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

koekie schreef:Het 40 euro abo lijkt me interessant omdat de belwaarde toch 6 maanden blijft
In de praktijk geldt zelfs deze limiet niet (heb dat expliciet gevraagd een aantal weken geleden). Uw krediet is momenteel m.a.w. onbeperkt geldig.
koekie schreef:Hoewel ... ik heb de indruk dat die 1000 sms'en gekoppeld zijn aan het belkrediet.
Toch niet. Het is effectief x belminuten plus 1000 (of 2000 dacht ik zelfs) sms'jes per maand erbovenop. Wel is het zo dat indien uw 30 dagen op zijn en je doet geen herlading, je gratis sms'jes (samen met de data, zie hieronder) vervallen.
koekie schreef:Voor internet gebruik staat er: € 2,50 per verbruikte MB, gerekend per 10 KB. Dit is toch nadat de 2GB opgebruikt zijn neem ik aan???
Ook hier geldt er in de praktijk een "grace period". Ik heb al regelmatig per ongeluk te laat opgeladen (zodat de data+sms-bundel vervalt), echter nog nooit zonder data gezeten. Hieraan zal binnenkort mogelijks wel een eind aan komen, gezien het misbruik hiervan... :-(

Voor alle duidelijkheid: het is de bedoeling dat je élke maand minstens één herlading doet. Doe je dat niet, dan val je onder de categorie "misbruikers"...

In elk geval: MV is wat mij betreft een dikke aanrader. Ze zijn momenteel voor mijn profiel (ik bel érg weinig) _iets_ duurder dan Aldi Talk, maar puur uit principe en vanwage de geweldige klantendienst, zal ik klant blijven!
Laatst gewijzigd door cloink 26 dec 2010, 13:49, in totaal 1 gewijzigd.
ooh. shiny.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Vergeet niet dat de 1000SMS en 2GB 1 maand geldig zijn! En als je na die maand opnieuw 1000SMS wilt en 2GB, moet je opnieuw veranderen.
En op dat moment kun je niet zeggen: ik herlaad voor 15€, want dan schakel je terug naar tarrief van 0.24€/min. Dus moet je opnieuw aan 40€ herladen.
koekie
Forumtroll
Forumtroll

raf1 schreef:Als je dus telkens 40 euro herlaadt, bel je tegen 14 cent per minuut. Maandelijks herladen is niet verplicht want belkrediet blijft geldig gedurende zes maanden.
De 2 GB inbegrepen data blijft slechts 1 maand geldig.
Stel dat je 40 euro herlaadt, maar je had nog 100 belminuten (die nog zo'n 2 maanden geldig bleven), vallen die dan weg? Ik vrees van wel.

Is het makkelijk om te veranderen van 15 euro naar 40 euro en andersom? Denk om eerst eens uit te testen, de 15 euro te gebruiken en kan dan nog altijd zien om naar 40 euro over te stappen.

Zoals het er nu naar uitziet heeft Mobile Vikings een nieuwe klant er bij. :beerchug:

M'n 24 maanden contract met Mobistar is om. Heb nog niets getekend of wat dan ook. Dus hebben ze niet het recht om zonder mijn goedkeuring het contract te verlengen. Ik kan daar dus weg.
Laatst gewijzigd door koekie 26 dec 2010, 13:58, in totaal 1 gewijzigd.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Je krijgt geen belminuten, maar belwaarde.

Dus stel:
januari
*herladen met 40€.
*je belt 30min aan 0.14cent
*Resterende belwaard 35.80

februari
*je wilt weer internet, maar wilt niet weer 40€ uitgeven.
*je herlaad met 15€
*Resterende belwaarde is dan 50.80
*Je belt echter nu aan 0.24 cent, totdat je opnieuw met 40€ herlaad.

Dus je tarrief die geldig is, is naargelang laatste herlading.
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Ik ben verkocht!

Het wordt MV.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Welkom 8)
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Of sommigen surfen enkel met MW, betalen 15€, bellen en sturen af en toe een sms, en herladen nog eens 7 maand later 15€.
Maar MV ging hier iets aan doen dacht ik.
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Iemand vraagt me of ik hem wil aanduiden als referer.

Zal ik doen, die persoon krijgt hierdoor blijkbaar 15 euro beltegoed gratis. :banana:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

koekie schreef:Iemand vraagt me of ik hem wil aanduiden als referer.

Zal ik doen, die persoon krijgt hierdoor blijkbaar 15 euro beltegoed gratis. :banana:
Zolang da maar niet op het forum zelf gebeurd is het niets , naders gaan we weer de slechte kant op met die dingen

Alles lijkt me beantwoord en opgelost dus doen we maar toe
The eternal and true pessimist :D
Gesloten

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”