Dit is een uiting van mijn ongenoegen, gezien ik wanhopig op zoek ben naar een uitlaatklep voor alle frustratie die de internetinstallateurs bij mij opwekken.
Op 10 september heb ik besloten de stap naar Dommel te zetten. Ze verzekerden mij dat ik cityconnect moest nemen, en dat de hele installatie rond zou zijn op een tiental dagen. Nu op 24 december moet ik nog steeds beroep doen op de internetconnectie van mijn buurman die ik amper kan ontvangen.
Reeds zes maal heb ik ervoor moeten zorgen dat iemand gedurende de dag de deur kon open doen voor een installateur. Het enige wat je krijgt is de datum dat ze komen, maar verder geen uur, zelfs niet voor - of namiddag, gewoon: "Zorg dat er iemand is van 8 tot 18u". 2 keer is er niemand gekomen en de andere vier keren heeft de installateur maar wat aangemodderd met steeds de vermelding dat er nog een kleine aanpassing zou moeten gebeuren vooraleer alles werkt.
Ik heb reeds een aangetekende zending gestuurd met de vermelding dat ik het contract ga opzeggen wegens het niet leveren van diensten, maar ik heb het gevoel dat er daar gewoon mee gelachen wordt. Ik heb reeds twee maanden abonnement betaald plus de router. Ik vrees echter dat ik dit geld nooit terug ga zien als ik opzeg, en daarom liet ik het voorlopig nog aanmodderen.
Nu is echter de maat vol, ze laten mij op 24 december voor een ZESDE maal een ganse dag schimmelen zonder contact op te nemen, en ik ben opnieuw een verlofdag kwijt. Ik denk dat ik na 3,5 maand lang genoeg gewacht heb op internet dat op tien dagen zou moeten geïnstalleerd zijn, dus ik zou graag tips krijgen omtrent wat ik concreet kan doen om mijn geld terug te eisen van Dommel.
Alvast bedankt!
Maximale duur voor dommel installatie
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
geld terug krijgen van dommel?? er zijn er niet veel die dat kunnen verder vertellen vrees ik...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik geef je groot gelijk dat je er nu genoeg van hebt. Is je aangetekende zending al afgehaald : status kan je normaal opvolgen op de website van de post a.h.v. de nummer (streepjescode), of is de zending misschien nog maar net de deur uit ?
Lees de algemene voorwaarden van Dommel alvast eens na i.v.m. hun en jouw verplichtingen. Die moeten ze je toch al eens bezorgd hebben ? Op hun site kan ik die helaas nergens vinden.
Bij mijn vorige provider stond dat ik voor mij kosteloos weg kon indien ze 60 dagen geen dienst konden leveren, zelfs wegens overmacht. Kijk na of Dommel iets gelijkaardigs heeft waar je je zo nodig op kan beroepen. Wees op je hoede voor een voortijdige opzegging van je contract, omdat dit je mogelijk een boete gelijk aan een jaar internet kan kosten (je hangt bij het afsluiten van het contract normaal voor 12 maanden vast hieraan).
Is de communicatie met Dommel i.v.m. de bezoeken van de techniekers via e-mail en/of tickets gegaan ? En eventuele andere correspondentie hieromtrent ? Begin die dan alvast af te printen of op een andere wijze te bewaren, kwestie van sterker te staan tegenover hen.
Succes.
Lees de algemene voorwaarden van Dommel alvast eens na i.v.m. hun en jouw verplichtingen. Die moeten ze je toch al eens bezorgd hebben ? Op hun site kan ik die helaas nergens vinden.
Bij mijn vorige provider stond dat ik voor mij kosteloos weg kon indien ze 60 dagen geen dienst konden leveren, zelfs wegens overmacht. Kijk na of Dommel iets gelijkaardigs heeft waar je je zo nodig op kan beroepen. Wees op je hoede voor een voortijdige opzegging van je contract, omdat dit je mogelijk een boete gelijk aan een jaar internet kan kosten (je hangt bij het afsluiten van het contract normaal voor 12 maanden vast hieraan).
Is de communicatie met Dommel i.v.m. de bezoeken van de techniekers via e-mail en/of tickets gegaan ? En eventuele andere correspondentie hieromtrent ? Begin die dan alvast af te printen of op een andere wijze te bewaren, kwestie van sterker te staan tegenover hen.
Succes.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ontsnappen aan dommel is iets, dat kan lukken - maar dat geld nog terug krijgen is wellicht te veel gevraagd
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 27 keer
Dat er vandaag geen technieker is komen opdagen kan mogelijk aan het weer liggen. Hier in Kinrooi is er nogal wat sneeuw gevallen en de wegen liggen er zeer slecht bij. Heb vandaag verschillende wagens gezien die moeilijk in beweging kwamen : doorslippen van de aandrijvende wielen en wagen blijft gewoon op de plaats staan (gewoon op een vlakke weg, geen helling of zo).
Pluk de dag
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ombudsdienst Telecom contacteren zodat er een dossier opgemaakt word. Dit geeft je dan een aantal dagen respijt zodat je niet verder moet betalen.
Het dossier van de ombudsman geef je dan ook best door aan je advocaat, zodat je als er echt geen oplossing komt, hij het nodige doet zodat je het geld terug krijgt.
Het dossier van de ombudsman geef je dan ook best door aan je advocaat, zodat je als er echt geen oplossing komt, hij het nodige doet zodat je het geld terug krijgt.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)