Netline met 2 telefoons

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bartvm
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Vroeger Homeconnect (met Gigaset, nu nog aangesloten voor LAN en WLAN), nu Netline (met Fritzbox).
Heb 2 telefoonnummers bij Dommel. Heb 2 telefoons aangesloten op de Fritzbox.
Heb Fritzbox zo ingesteld dat de 2 telefoons rinkelen bij bellen naar 1 van de 2 nummers.
Elke nacht herconfigureert Dommel de Fritzbox zodat elke telefoon enkel nog rinkelt op zijn eigen nummer.
Heb Dommel hiervan op de hoogte gebracht: antwoord was dat hier niks aan te doen is.
Heeft iemand van jullie een oplossing?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik ken de FritzBox niet die Dommel ter beschikking stelt.
In mijn FritzBox (7390) bestaan er 2 opties om al of niet een ISP toe te laten in je router.
a) een optie om de automatische wijzigingen van de configuratie te toe te laten (logon + VOIP instellingen)
b) een optie om de automatisch Firmware updates toe laten.

Code: Selecteer alles

Anbieter-Dienste

* Automatische Einrichtung durch den Dienstanbieter zulassen

Diese Einstellung ermöglicht dem DSL-Dienstanbieter die sichere (verschlüsselte) Übertragung der Internetzugangsdaten und Anmeldedaten für Internettelefonie auf diese FRITZ!Box. Diese Funktion wird nicht von allen Internet- und Internettelefonieanbietern unterstützt.

* Automatische Updates zulassen

Ist diese Einstellung ausgewählt, kann der Dienstanbieter die Firmware dieses Gerätes bei Bedarf automatisch aktualisieren, um das Dienstangebot zu verbessern.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
rmag
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

via een script? Userbase
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Idd, ik had hetzelfde, vervelende probleem. Maar zoals ik in de andere topic had vermeld, heb ik dat toen via een browser macro-scriptje (IOpus iMacros) opgelost. Wanneer ik dan 's morgens de computer opstartte, liep dat scriptje. Op de achtergrond opende dat scriptje onzichtbaar een browservenster, logde aan op de fritzbox, zette de settings terug correct en logde dan terug uit en sloot zichzelf af. Ondertussen heb ik echter een betere oplossing: ik heb mijn fritzbox vervangen door mijn "oude" Belgacom VoIP modem (Philips SNV6520, die met het rode deksel). Tot mijn volle tevredenheid gebruik ik die nu nog steeds. :beerchug:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
bartvm
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Geweldig die Imacros.

Bedankt!
rmag
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

bartvm schreef: Heb Fritzbox zo ingesteld dat de 2 telefoons rinkelen bij bellen naar 1 van de 2 nummers.
Elke nacht herconfigureert Dommel de Fritzbox zodat elke telefoon enkel nog rinkelt op zijn eigen nummer.
Dit issue is blijkbaar opgelost sinds de nieuwe software. De telefooninstelling blijven nu behouden na een disconnect.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”