Support via de nieuwste trends (Twitter, Facebook)...hypes ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

Scarlet is, zoals ook Belgacom en anderen, al een tijd 'actief' op Twitter en Facebook. Hoewel ik persoonlijk nooit erg hoog heb opgelopen met het nut van deze sites, heb ik het dan toch maar eens op gewaagd en een Twitter account aangemaakt. De eerste tweet poging was ivm. Belgacom TV (aan Eva dus) waarbij na een paar dagen een wat matige reactie en info terug kwam (maar op deze site 10X beter geholpen door de wel gekende BC insiders). :beerchug:

Nadien ook aan Scarlet vragen gesteld (via tweet en via message). Een maand later nog geen enkele reactie. Ook nav. de problemen van gisteren (o.a. mail) geen enkele tweet te bespeuren. Op Facebook net even gekeken (als bezoeker, want doe geen moeite meer om account aan te maken) en noppes. Buiten recente reacties van gefrustreerde klanten ivm. de mailproblemen, niks nuttigs te bespeuren de voorbije maanden.
Ze zouden beter hun effort concentreren op betere telefonische support en die hypes aan de kant schuiven.
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom sommige mensen elke detailke van hun doen en laten moeten kenbaar maken.
Oh ja, voor al de geïnteresseerden, ik ga de komende 5 minuten op de pot zitten, daarna weet ik het nog niet goed. Maar ik zal u zeker NIET op de hoogte houden. :lol:
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

die sites hebben misschien wel hun nut, maar voor support vind ik het maar niets.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ben net af de pot. Volgende update binnen een week of 5!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

't Ja. Met oldskool medewerkers gaat dit moeilijk éh...
Wanneer de nieuwe generaties zullen overnemen zal dit wel veranderen ;-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
gedeco
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

Support voor twitter en facebook zal meestal geen prioriteit zijn voor een service desk en gebeurt op het "best effort" principe.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

xenne schreef:die sites hebben misschien wel hun nut, maar voor support vind ik het maar niets.
Ahnee? Belgacom heeft mij nochtans goed geholpen via Twitter. Dankzij hen wist ik exact wanneer VDSL2 geactiveerd ging worden.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Die franse Sh*t op hun twitter/facebook kanaal wil ik nu net niet lezen, dus zoals ze het bij Scarlet doen is NIET de manier :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:
Provider

De aanwezigheid van Telenet, Belgacom, Scarlet, Mobile Vikings,... op Userbase, Twitter, Facebook,... dient uitdrukkelijk niet om support te leveren. De eerstelijnssupport van deze bedrijven zal altijd via telefoon of email gebeuren.

Waarvoor dient het dan wel? Misschien wordt het duidelijk als ik zeg dat er geen mensen van de helpdesk de social media volgen, maar dat dit eerder door de marketing afdeling gedaan wordt. Het is meestal zelfs zo dat de helpdesk achter een firewall zit en totaal geen toegang heeft tot internet, dus ook niet tot Facebook, Twitter,...

Men gebruikt social media om het imago van het bedrijf op te volgen. Met 2 dure woorden: "reputation management". Er wordt op internet tóch over bedrijven gesproken, zowel positief als negatief, dus kan men maar beter op de hoogte zijn dan dat er achter hun gat geroddeld wordt.
Uiteraard zullen de bedrijven die een gefleste klant wel opvissen wanneer hij door de mazen van het net glipt. Maar het zijn niet de social media mensen die dit oppikken, neen, zij geven dit altijd door aan de gewone helpdesk, en brengen achteraf verslag uit wanneer het opgelost is. Want een bedrijf dat zijn problemen oplost, daar maken ze altijd graag reclame mee.

Zodus: wie denkt dat Facebook, Twitter, forums,... voor bedrijven dienen als supportkanaal, die is vertrokken van een verkeerd uitgangspunt. Sorry, DIBO, maar u heeft zich dus vergist. Wat bewijst dat u ook maar een mens bent. :)

For the record: ik reken een forum zoals dat van Userbase ook tot social media. Daar zijn goede argumenten voor te vinden.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”