directe koppeling forum

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Provider
Te Koop forum

Als er een nieuwsartikel is op de frontpage staat er geen link naar het forum, alleen andersom(forum naar frontpage), telkens een misser vind ik...
Moet ik altijd gaan zoeken op het forum naar de meest relevante topic om daat de 'echte' comments te kunnen lezen.
Er zijn gevallen geweest waar ik geen enkele topic terugvond !

Waarom zijn er overigens comments mogelijk op een nieuwsartikel los van het forum ?
Het zou toch beter zijn als de nieuwsartikels/comments meer/automatisch verbonden waren met het forum.
Ik denk maar aan: als iemand (bv een mod of newsposter naargelang de rights) een topic opent in de newssection, aanvinkt om dit frontpage te maken voor dat ie submit, dat er automatisch opkomt, wordt er toch tijd gewonnen, niet ?
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Frontpage versus Forum: het is me nooit duidelijk geweest ...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Vroeger was de frontpage gelinkt aan het breedbandnieuws-forum. Toen bestond die directe link dus. Bij overschakeling naar UB 2.0 is dit besproken en de meerderheid vond dat beide best gescheiden blijven omdat de frontpage en het forum een ander doelpubliek kunnen aanspreken en niet alles wat op de frontpage behoort ook de het forum behoort en vice versa.

Er zijn daar redelijk vurige gesprekken over geweest, maar de meerderheid heeft altijd gelijk ;).
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik zal de opties nog eens proberen oplijsten, maar de reden dat nieuwsberichten ook op't forum staan is puur voor de zichtbaarheid; velen 'bypassen' immers de homepage waardoor voor die mensen homepage-nieuws niet altijd opgemerkt zou worden.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Provider
Te Koop forum

@meon:

Daar klaag ik niet over, integendeel. Meestal bypass ik de frontpage ook en toch mis ik soms wat (geen topics).
Als ik dan op de frontpage kijk is er geen link naar het forum, en dat is dus minder evident...

Je kan het ook andersom doen: bij het posten van nieuws op de frontpage; automatische aanmaak topic (zelfde titel + content) en link naar forum op frontpage om de comments te zien. Eventueel kunnen er ook x aantal eerste comments embed worden op de frontpage.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Mja, naast technische redenen is't ook beetje wikken van "welk publiek via welk medium".
Laten we het er op houden dat er rekening mee gehouden wordt, want de huidige werkwijze is inderdaad verre van ideaal.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”