Hallo iedereen!
Ik ben dommel-klant en heb een cityconnect plus abonnement (vast ip, ongelimiteerd)
Ik heb momenteel de volgende setup bij mij thuis:
Linksys WAG200G modem/router (rfc 1483) --> Linksys WET54G2 WIFI-Bridge --> Gigabit switch --> PC's.
Helaas is de wireless performantie van de wag200g een beetje ondermaats en is het niet mogelijk om de antennes te vervangen.
Na wat opzoekwerk zou het gerust mogelijk moeten zijn om de modem/router in te stellen op "bridge", en het verdere werk te laten uitvoeren door een router die aangesloten wordt op de modem.
Setup zou dus als volgt moeten worden:
Linksys WAG200G modem (bridge) ---> Linksys WRT54GL (met DD-WRT) ---> Linksys WET54G2 WIFI-Bridge --> Gigabit switch --> PC's.
Als ik me niet vergis, moet ik dan een utp-kabel leggen van 1 van de netwerkpoortjes van de modem (op bridge modus) naar de internet (wan) poort van de router.
Maar verder?
Welke instellingen moet ik meegeven in de router?
Want vermits het geen adsl-modem is, kan ik deze niet instellen op de juiste rfc-waarden.
Ik heb al gelezen dat ik deze een manueel ip zou moeten geven (het vaste ip dat nu via dhcp toegekend wordt door dommel), maar dit schijnt niet te werken...
Iemand advies?
Aansluitvragen Cityconnect icm DD-WRT router
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Zet op de WAG200G draadloos uit (Wireless --> Wireless Network Mode --> Disable) en stel de encapsulation (Basic Setup) in op "Bridge Mode Only". Verbind dan de WAN-poort op de WRT54GL met één van de vier LAN-poorten van de WAG200G (het maakt niet uit welke) en zorg dat er voor de rest niets met de WAG200G is verbonden. Verbind nu met de WRT54GL en kijk welk WAN IP je krijgt (ergens in het DD-WRT Control Panel staat dat wel). Normaalgezien zou dit het publiek IP-adres van Dommel moeten zijn. Als dat niet het geval is, zet alles dan even uit en start eerst de WAG200G op (zorg dat deze volledig is opgestart) en zet dan pas de WRT54GL aan. Als je alles juist hebt ingesteld, fungeert de WRT54GL nu dus als router, en de WAG200G enkel en alleen als modem.