Risico aankoop decoder tweedehands?

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
wimvl
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Ik heb onlangs een Belgacom HD decoder (v3) tweedehands gekocht van een particulier.
Scheelde me een pak geld tov een nieuwe hd decoder, laat ons zeggen anderhalf jaar huur was duurder geweest.
Het ding werkt perfect en ik kan op 2 tv's hd kijken. En zoveel programma's opnemen als ik wil. Npvr dat plots werkt..
Echter de aankoop was zonder doos.
Loop ik nu een risico dat dit ding plots niet meer gaat werken? Dat er geknoeid wordt met serienummers of zo..
Heb gezien dat die verkoper er soms nog verkoopt en ik vond dit al raar eigenlijk.
Hoe kan die aan meerdere decoders geraken?

Grts
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Volgens mij is het enige risico dat je geen garantie hebt indien je geen originele factuur hebt gekregen. Als hij langer dan 1,5 jaar meegaat, dan ga je een goeie zaak hebben gedaan. Anders niet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Als je een decoder huurt, heb je niet noodzakelijk een nieuwe, maar krijg je mogelijk een gereviseerde (denk dat dit vooral het geval is bij herstellingen).
Als je dan op de hersteldienst bij BC werkt, gooi je wellicht wat decoders weg omdat het economisch niet interessant is om op de fouten te zoeken.

Zo heb ik bijvoorbeeld een Cisco 870 staan vanop schroot, waar het stekkertje voor de voeding omgebogen was, met een tweede toestel en een soldeerbout heb ik natuurlijk 1 werkend toestel samen gekregen.

Of je dingen uit een afvalcontainer mag meepakken dat is een andere vraag, waar ik je het antwoord schuldig op bijf.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
wimvl
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Daar ben ik me van bewust. Het is voor een 2de televisie en om daar de volle 200 euro voor te betalen vind ik er echt over.
Ik reken op de degelijkheid van cisco en een harde schijfje vervangen kan ik ook wel.
Had deze vraag al is gesteld aan een bgc verkoper en die zei me dat mac adressen van decoders kunnen geschrapt worden.
Waarschijnlijk als deze ooit defect zijn geweest.
Blijf het raar vinden hoe een particulier zulke decoders kan verkopen... Of hij moet ze idd zelf refurbishen.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Sorry voor zo'n oud topic te kicken...
Werkt dit nog steeds met een extra tweedehands decoder?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

jazeker
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”