Log me in geïnstalleerd op twee MAC's beide enkel via Wifi verbonden met router. Het lukt niet om in te loggen als een van de twee in slaap modus is, hetgeen waarvoor de WOL toch zou moeten zorgen. Klopt dat dit enkel kan met een bekabeld nettwerk, of kan het toch ook via Wifi?
(heb het topic WOL op sagem modem reeds gelezen en de bijbehorende uitleg voor static ip adres, doch dit lijkt mij niet echt van toepassing aangezien het interval tussen de inlog pogingen en het in slaap vallen enkele minuten is.)
Wake on lan
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Er zijn slechts enkele draadloze kaarten die deze functie ondersteunen (en de prijs is er waarschijnlijk ook naar)
Volgens mij komt het door dit:
Het vermogen om wifi-communicatie mogelijk te houden zal veel hoger zijn dan dat voor een bekabeld netwerk.
Standbystroom van voeding voldoende?
Encryptie moet gedecodeerd worden.
Bij een bekabeld netwerk is het logisch tot welk netwerk je behoort, hoe zit het met draadloos, welke SSID,...
Edit:
Google: WoWLAN
Volgens mij komt het door dit:
Het vermogen om wifi-communicatie mogelijk te houden zal veel hoger zijn dan dat voor een bekabeld netwerk.
Standbystroom van voeding voldoende?
Encryptie moet gedecodeerd worden.
Bij een bekabeld netwerk is het logisch tot welk netwerk je behoort, hoe zit het met draadloos, welke SSID,...
Edit:
Google: WoWLAN
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 153 keer
Kleine correctie: WOL dient eigenlijk om een pc die volledig uit staat op te starten. Dit werkt enkel bij een bekabelde oplossing.kaas2 schreef:Het lukt niet om in te loggen als een van de twee in slaap modus is, hetgeen waarvoor de WOL toch zou moeten zorgen.
WOL via logmein werkt enkel indien je een pc (draadloos of bekabeld) binnen je netwerk volledig aan hebt staan en je een andere pc (die bekabeld is aangesloten) wilt opstarten.
Indien je pc rechtstreeks aan het internet hangt of indien je in je router de juiste port forwards doet kan je echter je bekabelde pc's via internet opstarten via wol zonder dat er al een pc in je netwerk aan stond.
Een pc die in slaapstand staat kan je inderdaad niet op inloggen met logmein om de reden die door honda4life werd aangegeven.
(losstaan daarvan: een pc in slaapstand wekken met wol gaat denk ik zelfs niet werken)
oplossing: stel je pc gewoon in dat hij nooit naar slaapstand gaat en
-laat hem ofwel altijd aanstaan
-ofwel sluit je hem bekabeld aan en gebruik je wol
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Je kan een pc in slaapstand wel wekken met WOL.
Naar mijn mening zelfs nog eenvoudiger dan een pc die volledig uit staat

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 153 keer
Dat zou kunnen, ik heb het nog nooit getest....enkel vanuit volledige "uit" stand al gedaan.honda4life schreef:Je kan een pc in slaapstand wel wekken met WOL.
Feit blijft natuurlijk dathet enkel bedraad kan en niet draadloos
en je router durft ook wel nog eens lastig doen! vooral als deze geen subnet direct broadcast heeft, of er moeilijk over doet. en als je de arp tabel niet kan bewerken ben je dan helemaal de klos (zie mijn thread)