Welke kortingen / voordelen heeft u kunnen lospeuteren?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Net even gebeld naar BGC, om mijn BGC TV SD om te zetten naar BGC TV HD. De dame verzekerde me trouwens dat ik de nieuwste decoder ging krijgen in de teleboetiek (ik ben benieuwd).

Wat van mijn oren gemaakt dat nieuwe klanten grote kortingen kregen en bestaande klanten in de kou bleven staan. Uiteindelijk keek de vriendelijke dame eens wat ze voor mij kon doen. Eén maandje TV gratis, 15 € korting op Internet. Adder onder het gras: een nieuw jaarabonnement! Zelfs toen ik opmerkte dat een vriend (zie forum hier) 2 maanden internet had weten los te peuteren, was dit "in het systeem niet beschikbaar".

Uiteindelijk ben ik akkoord gegaan omdat ik toch niet van plan ben weg te gaan bij hen. Maar het lijkt me geen superdeal :P. Daarom even dit artikel zodat we kunnen vergelijken wat mogelijk is en om bezoekers misschien op ideeën te brengen ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Heb je dit telefonisch bereikt?

Of ben je effectief naar een BGC-shop gegaan?
Afbeelding
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Bcom TV comfort .. 50€ korting als je on-line bestelt ttz via de web site ... als je bestelt via telefoon en je zegt dat je beter af bent om on line te bestellen omdat je dan die 50€ korting krijgt (= activatiekost) dan kijg je die schijnbaar ook via telefonische bestelling ... :lol: 8)
FWIW.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

FunkStar schreef:Heb je dit telefonisch bereikt?
Of ben je effectief naar een BGC-shop gegaan?
Telefonisch natuurlijk. Ik heb geen hoge dunk van BGC verkopers in de teleboetiek.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

vriend van mij heeft 3 maandinternetkorting gekregen .
Hij vroeg de 6 maand 50% dat konden ze niet geven.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Telefonisch nieuwe aansluiting besteld voor mijn dochter & vriend in Gent.
- eerst 3 x klantendienst moeten bellen om 100% zeker VDSL2 te krijgen met Internet Comfort (zie andere topic).
- gratis BBox2, gratis activatie, eerste 6 maand aan 15€ (voordelen die normaal alleen via "online" bestellingen gelden).
- verzendingskosten BBox2 zullen aangerekend worden, maar de klantendienst gaf mij de raad om direct nà ontvangst van de eerste factuur te reclameren, en de Kiala/Taxipost kosten zullen probleemloos gecrediteerd worden.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Zelfs toen ik opmerkte dat een vriend (zie forum hier) 2 maanden internet had weten los te peuteren, was dit "in het systeem niet beschikbaar".
Als je met die "vriend" mijn post bedoelde, dan is dat inderdaad zo. Ik heb gebeld om die 50% voor 6 maanden los te peuteren maar dat ging niet. Maar:

* Mijn jaarcontract was juist afgelopen en ik heb expliciet vermeld dat ik aan het rondkijken was wat het voordeligst was voor mij en dat ik dan bij hun promotie uitkwam. Ik heb dan ook gezegd dat indien ik die promotie niet kon krijgen ik groenere oorden zou opzoeken. :angel: Toen stelden ze mij 2 maanden gratis voor mits verlenging met een jaar wat ik aanvaard heb. De kans dat ik effectief zou veranderen was redelijk klein :nono: omdat mijn huidig abonnement (Generation) voor mij het voordeligst is (rekening houdend met mijn tevredenheid bij Belgacom), alleen overschakelen naar een Favorite met die korting was voordeliger (op jaarbasis).
* Ik heb hetzelfde geprobeerd een maand vóór mijn jaarcontract zou aflopen en toen kreeg ik een njet. Ik kon wel als ik wou van die 6 maanden onbeperkt volume aan €5 ipv €10 genieten. Dat heb ik ook nog geprobeerd los te peuteren maar kreeg ik dan deze keer weer niet.
* Ik heb een BTW-nr en ben een business-klant bij Belgacom, ook al heb ik een particulier abonnement. Ik heb ook met de business klantendienst gebeld (0800 22 500) en ik heb verscheidene andere abonnementen (telefonie, gsm)
* Eerste oproep was in de late namiddag (doorschakeling naar particuliere klantendienst? medewerker niet zo fris en goedgezind meer aan het eind van een lange dag?) en de tweede vroeg op de ochtend.

Ik zie dus volgende mogelijke redenen dat ik de korting gekregen heb:
* Jaarcontract afgelopen
* Business-klant
* Meerdere abonnementen
* Goodwill van persoon aan de lijn
* Tijdstip oproep

Of een combinatie van :-)

De enige bedenking die ik mij achteraf nog gemaakt heb is dat ik op mijn eerstvolgende factuur eens goed moet kijken of ze mij niet stiekem naar een gewone Favorite hebben omgezet, maar indien dit zo is dan zal ik snel weer aan de lijn hangen want daar heb ik niet mee ingestemd :-D

PS: als ik proximusboyke zijn post zie heb ik nog niet hard genoeg gepingeld :-)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

idd moet wel zeggen ze hebben toch een 6 tal keren moeten bellen vooraleer iemand aan de lijn had die het wilde geven
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Je spreekt van internetkorting, is dat dan 3 maanden aan 50% of 3 maanden gratis? Ik heb 2 maanden gratis (=4 maanden 50%) dus misschien heb ik toch een betere deal :-D
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Mathy schreef:Je spreekt van internetkorting, is dat dan 3 maanden aan 50% of 3 maanden gratis? Ik heb 2 maanden gratis (=4 maanden 50%) dus misschien heb ik toch een betere deal :-D
Gelieve ook omstandigheden / werkwijze te vermelden zodat anderen er iets aan hebben.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Ik heb 2 maanden geleden een aansluiting aangevraagd.

Was via promotie, dus volledig gratis installatie.

Echter kreeg ik deze maand een factuur, waar de installatie (50eur) gratis was, maar er werd 30eur aangerekend voor 'Installatie Aansluitpunt'.
Op de website van Belgacom kon ik NIETS vinden over die 30eur.

Ik heb dus online via de e-Services het bedrag betwist.
Dag erna zag ik reeds dat er een CreditNota was aangemaakt voor dat bedrag.

Gisteren ook een brief ontvangen dat betwisting was goedgekeurd.

Wel pluim voor Belgacom voor hun propere interface om betalingen te betwisten.
En sneller reactie :)

Maar goed, als je er niet naar kijkt, hebben ze weer 30eur extra binnen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

de mensen waren einde contract en werden opgebeld door belgacom met 1 maand korting.
Ze zijn er niet op ingegaan en zijn beginnen bellen naar belgacom kd tot er iemand gaf wat ze ongeveer wilden.
Ze dreigden wel met opstappen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Bunga
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:39

Zo kan je toch zien dat de providers een massa geld verdienen aan internet.
Met steeds maar weer al die kortingen.
Het was beter dat ze dat geld gebruikten om hun netwerken wat beter uit te bouwen,
er zouden 'n pak minder klachten zijn.En meer tevreden klanten.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Wie weet gebruiken ze het geld van al de klanten die niet betwisten / afpingelen voor de uitbreiding van het netwerk. Misschien maar goed dat niet iedereen dat doet :-D
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Mathy schreef:Wie weet gebruiken ze het geld van al de klanten die niet betwisten / afpingelen voor de uitbreiding van het netwerk. Misschien maar goed dat niet iedereen dat doet :-D
natuurlijk! Hoeveel mensen betalen niet gewoon elke maand hun factuurtje, jaar na jaar... dat noemen ze de trouwe klant, vandaag is dat echt niets meer waard. Als je wil beloond worden (of goedkoper wilt leven) dien je continu de markt af te schuimen en te hernegocieren.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Goofy
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:21
Bedankt: 1 keer

Ik wil me klant maken bij Belgacom (tv+internet) maar in de belgacomwinkel kreeg ik geen enkele promotie aangeboden (buiten de 6mnd aan halve prijs van internet).
De dame was wel zo vriendelijk om zowel m'n kostprijs apart als samen te berekenen maar kon me de 'online bestellen' kortingen niet geven.
Het enige wat ze probeerde was me te overhalen om 't daar te bestellen ipv online maar ik zie daar nu eens echt geen reden toe.
'ja, als je het online bestelt, kan je met vragen niet naar ons komen'. Welke zever is me dat nu :p
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

In Belgacom winkels weet ik niet. Als je naar de helpdesk belt dan kan je die online kortingen wel altijd krijgen, maar je moet er zelf naar vragen.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je moet rekening houden met mensen die in een winkel werken, het is hun boterham dat ze verdienen.
Want voor ieder contract dat ze verkopen krijgen ze geld.
Soms zeggen ze dan iets om de klant toch te overtuigen niet online te kopen :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Bij upgrade terug naar abo Intense toch een maandje gratis gekregen via Belgacom shop
(Was een paar maand gezakt naar abo comfort omdat blijkbaar de lijn op profiel 16,5 was geplaatst maar nu toch op 30 staat)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”