Telenet met gelijkere wapens naar voetbalveiling

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Telenet is in grote mate verlost van de verplichting om Belgische voetbalbeelden te verdelen aan derden. De Raad voor de Mededinging heeft de beperkingen versoepeld. Het gaat om een belangrijke uitspraak voor de volgende veiling van de tv-rechten voor het voetbal.

Toen Telenet in november 2003 Canal+ Vlaanderen - de betaalzender die zich concentreerde op voetbal en film - kocht, keurde de Raad voor de Mededinging de overname goed op voorwaarde dat het bedrijf het signaal van Canal+ zou delen met derden als Belgacom TV.

Om het Belgisch voetbal exclusief te kunnen uitzenden, pleitte Telenet in 2007 bij de Raad om de voorwaarde te schrappen. De overheidsinstantie ging in eerste instantie in op het verzoek van het Mechelse kabelbedrijf. Belgacom tekende echter beroep aan, waarop Telenet besloot niet mee te bieden omdat het pas na de veiling zou weten of de rechten al dan niet exclusief zouden zijn. De eerste beslissing van de Raad werd uiteindelijk vernietigd.

Telenet liet het daar niet bij en vernieuwde zijn verzoek bij de Raad om met gelijke wapens te kunnen strijden voor het nieuwe voetbalcontract dat slaat op de seizoenen vanaf 2011-2012. Met succes. De Bel20'er ziet de voorwaarden in ruime mate versoepeld. Enkel als het bedrijf 'alle' live uitzendrechten binnenhaalt, moet het de rechten aan andere tv-platformen verdelen.

Als de rechten zoals bij de vorige veilingen in verschillende loten (live uitzendingen, samenvattingen, magazines, tweede klasse, ...) worden aangeboden, is het mogelijk dat Telenet maar een deel van de rechten binnenhaalt. In dat geval blijven die rechten exclusief voor de Telenet-kijkers. Vorige keer waren overigens ook de live wedstrijden over verschillende loten gespreid, met een 'eerste' en 'tweede keuze'-wedstrijd. Ook live uitzendingen behoren dus tot de mogelijkheden voor Telenet.

'De Raad wil daarmee bereiken dat de live uitzendingen bij minstens twee tv-platformen terechtkomen', zegt zijn voorzitter Stefaan Raes. Maar wat als Belgacom TV alle live rechten binnenhaalt, dan zitten ze toch niet verspreid over twee partijen? 'Klopt, maar Telenet is op de tv-markt een sterkere speler dan Belgacom TV', verklaart Raes.

Het is uitkijken of Belgacom met een nieuw beroep Telenet andermaal stokken in de wielen steekt en de volgende voetbalveiling opnieuw in de war stuurt.
Bron: De Tijd

Iets zegt mij dat belgacom er alles aan zal doen om hun grootste (enige) troef in handen te houden. Belgacom heeft nog steeds een grotere financiele backing dan telenet en kan zich zulke 'extraatjes' beter permiteren.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik ben benieuwd wat het gaat geven. Telenet kan eventueel met een franse speler mee in zee gaan. Bevoorbeeld die duur franse kanalan BEtv of zoiets. Het feit dat telenet beter in de markt ligt is waar en niet waar. Telenet = vlaanderen Bgc = Belgie
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

ik denk niet dat telenet het gaat halen om de simpele reden reden dat belgacom veel meer geld heeft dan telenet.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

redman schreef:ik denk niet dat telenet het gaat halen om de simpele reden reden dat belgacom veel meer geld heeft dan telenet.
Dat is het net telenet gaat niet alleen bieden. Vroeger was BEtv ook al geïnteresseerd om samen met telenet een bod te doen. Als hetgeen ze mij vertelde toch.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb even moeten zoeken maar toch gevonden: Belgacom betaalt niet meer voor exlusieve voetbalrechten
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Als 't paaltje bij 't putje komt zullen ze er wel voor vechten hoor ;-)
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

iceke schreef:Als 't paaltje bij 't putje komt zullen ze er wel voor vechten hoor ;-)
Uiteraard! Belgacom weet zelf ook dat hun Belgacom TV product ten dode opgeschreven is zonder het voetbal.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

90% procent van de mensen hebben helemaal geen belgacom tv voor de voetbal maar om andere reden, meestal omdat het goedkoper is.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

tommos schreef:Uiteraard! Belgacom weet zelf ook dat hun Belgacom TV product ten dode opgeschreven is zonder het voetbal.
Modbreak:
gelieve niet op de man te spelen en overtredingen te melden aan de beheerders. zie Forumregels
....Zijt ge daar weer ? Als ge niets, maar dan ook niets goeds te vertellen hebt over Belgacom bol het dan af en ga naar een andere provider :evil:
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik ga er wel mee akkoord dat het serieus wat imago schade zou zijn voor al diegene die zijn oversgeschakeld om die reden.
Men was toen al gefrustreerd omdat men verplicht werd om BTV te nemen ipv hun getrouwe canal+ decoder, nu terug omschakelen zou bij die klantengroep tot heel wat frustratie leiden...
Everything that has a beginning has an end.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik ben alles behalve een voetbalfanaat, maar ik zou het erg vinden mocht het exclusieve (!!!) voetbal in handen komen van telenet. De reden voor deze gedachtegang is simpel : Er zijn ook waalse kijkers die graag Belgisch voetbal bekijken (er zullen ook wel waalse ploegen in de eerste en tweede klasse zitten zeker?)! Als telenet dus met het alleenrecht gaat lopen voor eerste klasse, mogen de walen dan geen belgisch voetbal meer bekijken, daar telenet daar niet actief is? Tenzij ze uiteraard samengaan met proxiver x of y uit de walen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Lees ik nu verkeerd of is dit over heel iets anders

http://www.express.be/sectors/nl/media/ ... 136510.htm
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

krisken schreef:Als telenet dus met het alleenrecht gaat lopen voor eerste klasse, mogen de walen dan geen belgisch voetbal meer bekijken, daar telenet daar niet actief is? Tenzij ze uiteraard samengaan met proxiver x of y uit de walen.
Daar hoeft ge u geen zorgen om te maken. Ze zouden de uitzendrechten voor Wallonië wellicht gewoon doorverkopen of, zoals ge zei, via partnerschappen laten gaan. Het zou nogal raar zijn moesten ze extra inkomsten op die manier laten liggen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

tommos schreef:Uiteraard! Belgacom weet zelf ook dat hun Belgacom TV product ten dode opgeschreven is zonder het voetbal.
Zever, gezever.
lucky999
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Ik zou het toch wel erg vinden , en bij mij ook wel vele andere voetbal kijkers , om weer alles moetenom te zetten naar telenet.
En wat gaat belgacom dan doen met alle allfoot abonees die nu pas ingetekend hebben of gaan intekenen voor een jaar , abonnement stopzetten????

En kan dan eventueel ook de BTV stopgezet worden als de voetbal verhuisd? Of zelfs het hele 'pack'?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Dit zou voor velen zeer zeker erg zijn, maar - in tegenstelling met sommige immer negatieve/pessimistiche zielen alhier - overleeft BGC TV met gemak het scenario dat de voetbalrechten niet zouden worden binnen gehaald. In de beginjaren was het absoluut zo dat de voetbalrechten BGC TV overeind hebben gehouden. Maar ondertussen is de kritische massa al heel lang gepasseerd en zijn diegenen die BGC TV énkel nemen omdát het de voetbalrechten heeft simpelweg in de grote minderheid. Mij moet je niet geloven hoor, ik kraam hier meestal toch maar onzin uit ...
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”