vraagje over bbox

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
lainke
Starter
Starter
Contacteer:

Hallo,

Daarstraks is hier een vriendelijke juffrouw aan de deur geweest en heb de keuze gemaakt om van Dommel naar BGC over te stappen. Heb alles maar bij hun genomen zoals Belgacom TV en internet favorite.

Nu zie ik op mijn bestelbon dat er een b-box1 modem aangekruist staat... klopt dit? Ze zeggen downloadsnelheid 25 Mbit dus krijg ik dit toch hoop ik?

Wie weet raad?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Welk abonnement?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
lainke
Starter
Starter
Contacteer:

Heb zo een pack besteld " telephony + internet + TV". Het internet is een Internet Favorite.

Nu heb ik een test op de belgacom uitgevoerd en daar staat de belgacom tv hier niet mogelijk is. Wat is dit nu weer?
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Direct den boel opzeggen de klant heeft normaal het recht om binnen de 7 dagen van aankomst af te zien. Die mensen die aan de deur komen dat zijn geen goede mensen. Het enigste dat zij willen is klanten aanlokken voor commissieloon en voor de rest boeit het hun niks. Mijn nonkel was ook bijna door zo een madam in het zak gezet. Heb hem gezegd direct opzeggen binnen de 7 dagen. En is alles in orde gekomen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
lainke
Starter
Starter
Contacteer:

Ze gaan nog bellen want de deur aan deur verkopers moeten nog gecontroleerd worden door BGC zelf. Ze bellen dan naar mij om bevestiging van de bestelling te vragen.

Ik wil wel Belgacom TV dus dat is het probleem zeker niet. Enkel wil ik wel op het allersnelste netwerk worden aangesloten en alle beschikbare mogelijkheden hebben zoals de rest, ik betaal tenslotte hetzelfde als de rest.

Op hun site staat "Als u kiest voor Belgacom Internet krijgt u, afhankelijk van de technologie die bij u beschikbaar is, een b-box- of b-box2-kit." Dus mij vraag is wat het verschil tussen deze 2 boxen is. Op de site staat 25 Mbit down, maar heb ik die wel en heb ik alle digitale TV mogelijkheden?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Er zijn twee technologieën binnen de BGC abo's: ADSL en VDSL2. VDSL2 is de meest recente, snelste, maar is niet voor iedereen beschikbaar. Indien dit niet beschikbaar is, val je terug op ADSL (1 of 2).

Normaal gezien zal je altijd op vdsl2 worden aangesloten indien je BGC TV neemt, tenzij dit natuurlijk niet beschikbaar is bij jou. Test hier eens of vdsl2 beschikbaar is bij u : http://www.edpnet.be/edp/testconnection
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
TiTanium
Moderator
Moderator

lainke schreef:Ze gaan nog bellen want de deur aan deur verkopers moeten nog gecontroleerd worden door BGC zelf. Ze bellen dan naar mij om bevestiging van de bestelling te vragen.

Ik wil wel Belgacom TV dus dat is het probleem zeker niet. Enkel wil ik wel op het allersnelste netwerk worden aangesloten en alle beschikbare mogelijkheden hebben zoals de rest, ik betaal tenslotte hetzelfde als de rest.

Op hun site staat "Als u kiest voor Belgacom Internet krijgt u, afhankelijk van de technologie die bij u beschikbaar is, een b-box- of b-box2-kit." Dus mij vraag is wat het verschil tussen deze 2 boxen is. Op de site staat 25 Mbit down, maar heb ik die wel en heb ik alle digitale TV mogelijkheden?
Ok das goed vorig jaar was dat niet het geval. Ze gaan er op vooruit alleen zonde dat ik het niet kan nemen :( (mor ik zou da nooit aanvaarden van een leurder aan de deur)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
lainke
Starter
Starter
Contacteer:

Oke ik heb de test gedaan en er staat dus:

"Je bent aansluitbaar op het edpnet netwerk.
Je komt helaas niet in aanmerking voor een VDSL verbinding.

Dus wat zijn de nadelen dat ik dan heb ivm mij internet abbo en TV abbo?
TiTanium
Moderator
Moderator

lainke schreef:Oke ik heb de test gedaan en er staat dus:

"Je bent aansluitbaar op het edpnet netwerk.
Je komt helaas niet in aanmerking voor een VDSL verbinding.

Dus wat zijn de nadelen dat ik dan heb ivm mij internet abbo en TV abbo?
Adsl(adsl2+) zijn de enigste mogelijkheden. Alleen hopen dat je niet ver van de server zit.
EDIT: Als u lijn niet goed genoeg is of je ver van de centrale zit dan denk ik dat belgacomtv niet mogelijk is.
En dat u internetverbinding traag zal zijn.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Op ADSL2 kan je maximum op 12 Mbit worden aangesloten, als je dicht bij de centrale zit. Daar moet dan nog eens 3-4 Mbit van af als je TV kijkt. Als je verder van de centrale zit, kan je nog op een 9 Mbit profiel worden aangesloten, of anders misschien slechts ADSL1-toestanden (4 Mbit of 3,3 of tot zelfs 1). Ze gaan echter nooit Belgacom TV aansluiten op ADSL1...

Om eerlijk te zijn: ik zou ook nog afstand nemen van de verkoop. Als je geen VDSL2 kan krijgen en snelheid wil, dan ben je beter af met Telenet.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goztow schreef:Op ADSL2 kan je maximum op 12 Mbit worden aangesloten, als je dicht bij de centrale zit. Daar moet dan nog eens 3-4 Mbit van af als je TV kijkt. Als je verder van de centrale zit, kan je nog op een 9 Mbit profiel worden aangesloten, of anders misschien slechts ADSL1-toestanden (4 Mbit of 3,3 of tot zelfs 1). Ze gaan echter nooit Belgacom TV aansluiten op ADSL1...

Om eerlijk te zijn: ik zou ook nog afstand nemen van de verkoop. Als je geen VDSL2 kan krijgen en snelheid wil, dan ben je beter af met Telenet.
Als Belgacom TV gecombineerd wordt met Internet op ADSL2+, dan krijg je een 9 Megabit profiel.

Tenzij dat ondertussen aangepast is?
lainke
Starter
Starter
Contacteer:

En heb ik dan wel HD tv op ADSL2+ ? Of is belgacom TV net hetzelfde als op VDSL?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

HD TV kan enkel op VDSL2.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”