avi afspelen op eepc 1101 lukt niet

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

ik heb een asus eepc 1101HA die draaide op xp,nu heb ik er ubuntu 10.10 op geïnstalleerd.Maar ik 1 probleem,sinds ik de ubuntu erop heb gezet kan ik geen films meer spelen op mijn pc,ik heb de totem en de vlc mediaspeler op de pc staan.
de films kan ik afspelen in klein formaat,maar niet op het volledig scherm.Met xp kon ik dat wel,zou deze ubuntu te zwaar zijn voor mijn netbook? deze draait op 1.33gz,ik denk nu mijn cpu of grafische kaart te licht zouden zijn,of ik heb de goede drivers niet?.wat moet ik nu doen,xp er terug op installeren of een andere versie van ubuntu? weet jij raad wat ik kan doen? of hoe ik er terug xp op kan zetten? ik heb dat geprobeerd via een externe dvd schrijver,opstart in de bios goed gezet ,maar lukt niet hoor.wie weet raad? die mag me steeds mailen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Naar mijn ervaring is Ubuntu 10.10 inderdaad 'zwaarder' dan Windows XP.
Linux is enkel 'licht' als je het over de console-versie hebt, de GUI's zijn tegenwoordig even zwaar of zwaarder dan Windows :)

Hoe je er terug XP op krijgt? Ehm... goeie vraag :)
FUBAR
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

De EEE 1101AH heeft een Intel GMA 500 videokaart. Deze VGA ondersteunt hardware decoding van VC-1, MPEG2 en AVC.

Waarschijnlijk is Ubuntu nu geconfigureerd om een open source driver te gebruiken die deze hardware decoding niet kan. De Guide to Get the Best Performace from the GMA 500 (9.10 and 10.10) helpt je verder.

Windows XP restoren kan enkel als je de recovery partitie van de EEE niet hebt verwijderd/overschreven aangezien Asus geen aparte media meelevert.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”