Telenet kabel trekken in recreatiezone

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synthesis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 sep 2008, 09:08

Hey guys,

Binnenkort verhuis ik naar een woning dat in een recreatiezone ligt, en er is een aardeweg van +/- 500meter tussen een grotere baan en de woning. Er zijn nog een aantal andere woningen in dat gebied maar er ligt nog geen Telenet kabel.
Weet iemand of Telenet de kabel zou doortrekken naar de woning? Zou dit ten koste van mezelf of Telenet zijn en indien voor mezelf (of deels voor mezelf) hoeveel? En zou Telenet soepeler zijn moest ik en engagement aangaan om hun zwaartste pack/shake te nemen (Fibernet100, met alles derop en deraan qua TV + telefonie).

Alvast bedankt voor deze info.

Oh en moest iemand een nummer kennen van Telenet waartoe ik de aanvraag zou kunnen doen laat me hier of via pm weten.
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

De kosten tot aan het aansluitpunt zijn voor u.
Wat niet wil zeggen dat TN deze niet wil uitvoeren, bel naar het TN nummer, ze verbinden je dan we door naar de juiste technische dienst & maken een offerte voor de werken.
Je kan dit ook zelf doen, maar informeer dan eerst naar de juiste kabel.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik denk dat Telenet nog soepeler zou zijn, indien je het engagement zou kunnen aangaan om de andere woningen in dat gebied aan te sluiten (zelfs indien alleen TV).
Jouw engagement om hun zwaarste pack/shake te nemen is voor hen niet zoveel waard: na 12 maanden eindigt dit engagement.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Synthesis schreef:Binnenkort verhuis ik naar een woning dat in een recreatiezone ligt...
Zou dit ten koste van mezelf of Telenet zijn en indien voor mezelf (of deels voor mezelf) hoeveel?
Het zal geld kosten, dat is zeker. Recreatiezone is trouwens niet bedoeld om permanent in te wonen, maar als tijdelijk vakantieverblijf.
Op de website van Telenet vind ik het volgende:
De vergoeding (100 euro) voor kabelaansluiting is van toepassing voor aansluitingen met afstand van maximum 80 meter van het distributiepunt in de straat tot aan het overnamepunt in de woonst. Aansluitingen voor meer dan 80 meter of andere situaties die een netwerkuitbreiding vereisen, zoals bv. appartementen of nieuwe verkavelingen worden tegen een onderling overeengekomen meerprijs uitgevoerd.
http://telenet.be/1808/0/1/nl/thuis/tel ... ieven.html

Met andere woorden, begin maar al uit te rekenen hoeveel manuren er nodig zijn om een greppel te graven van 500 m en 60 cm diep. Coaxkabels om kabelsignaal over afstand van 500 m te versturen zijn ook duur.
Ik gok op een kostprijs van meer dan 5 000 euro voor de aansluiting.

Meer info op http://netaanleg.telenet.be
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Zo duur :s
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb een buitenverblijf in zo'n recreatiezone en ik kan mij niet voorstellen dat Telenet daar een kabel ligt trekken.
Er ligt vaak enkel elektriciteit tot in op iedere grond, maar meer ook niet.
Telenet kan die kabels daar krijgen enkel door ze in de grond te steken. (Elektriciteitskabels hangen extreem hard door over een lange afstand, wat volgens mij niet mag met coax)

Als je echt internet wilt, dan lijkt het mij beter om uit te kijken naar
> 3G internet
> Satelliet-internet
Beide zijn eigelijk niet werkbaar als je veel op het internet zit, in vergelijking met Fibernet of een ADSL/VDSL-abonnement.

Als je recreatiezone/huisje niet zo ver ligt van woongebied waar al Telenet ligt, dan kan dat misschien wel een optie zijn.
ubremoved_15673
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jun 2010, 00:27

Indien je enkel internet wenst, kan je misscien via een richtantenne van de grote baan werken. 500m is gemakkelijk te overbruggen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”