Lijnwaarden

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Beste,

Hier http://lh6.ggpht.com/_Mad2bxvnD9A/TOudA ... aarden.jpg kan je mijn lijnwaarden terugvinden zoals de VDSL2 tool aangeeft.

Zie ik het verkeerd of is het mogelijk dat ik sync op het 25/3 profiel maar eigenlijk toch maar de snelheid krijg van een 20/2? Ik heb hier zelf niet echt veel verstand van. Ik ben wel zeker dat ik niet ver van een ROP woon daar deze iets verder in de straat staat. Vind het wel vreemd dat ik een 25/3 profiel aangeboden krijg en blijf plakken op een 20/2 (als dit bestaat?)

Mijn downloadresultaten zijn als volgt:
Afbeelding

P.S. ik heb Scarlet One
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Je synct op (20/2) en zit nog altijd op een 8D profiel en dit moet een 17A profiel zijn om hoger te kunnen syncen.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Kan ik hiervoor Scarlet/Belgacom contacteren? Of zit ik toch ergens met een beperking dat ik niet hoger kan?
Volgens mijn logica (ik snap niet alle waarden :wink: ) zou het moeten mogelijk zijn om hoger te sycen?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik snap ook niet al die cijfertjes, maar hoe lang ben je al klant bij Scarlet?
Want pas vanaf 1 september wordt het nieuwe profiel geleverd en tot begin/eind december worden oude klanten overgezet. Dus misschien gewoon wachten?
In bijlage zitten mijn waarden en als ik goed kijk, schillen sommige cijfers niet zoveel van elkaar (margin/attenuation).

Ik ben klant geworden begin september, dus ik zat direct op het nieuwe profiel.
Bijlagen
Schermafdruk.png
(49.65 KiB) 34 keer gedownload
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Stuur me je lijnnummer of je login, ik zal eens kijken of je het 30 Mbps profiel kan krijgen.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Ik ben van vorige week maandag klant bij Scarlet. :-)
ylfa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jan 2009, 10:21

Ik ben heel recent overgestapt van Scarlet internet (ADSL) naar scarlet internet+telefonie (VDSL2). Uit speedtest blijkt dat ik op een 20/2 profiel zit ipv 25/3.5. Nochtans woon ik op amper 50 meter van de ROP. Ik heb tweemaal de helpdesk gebeld van scarlet om hen hierover in te lichten en te zien of de mogelijkheid bestond om me toch op het hoger profiel te zetten. Ik kreeg tweemaal te horen dat zij daar niets konden aan doen en dat het Belgacom is die beslist welk profiel ik krijg. Dat laatste kan ik nog wel geloven, maar ik vermoed dat scarlet op zijn minst toch de mogelijkheid heeft om bij Belgacom te informeren waarom ik maar een 20/2 profiel heb gekregen? De medewerker aan de helpdesk liet me zelfs weten dat ik al heel tevreden mocht zijn met zo een snelheid. Nu ben ik inderdaad tevreden over de snelheid (begrijpelijk want ik had vroeger een ADSL 4Mbps), maar ik meen dat als Scarlet adverteert en ze kunnen die snelheid effectief leveren dat ik toch aanspraak maak op een snelheidsverhoging. Alleen... hoe kan ik erachter komen dat ik effectief een 25/3.5 profiel kan krijgen, want de helpdesk van scarlet leek niet echt veel initatief te willen nemen om dit uit te vissen, integendeel!!!

Van een helpdesk zou je toch mogen verwachten dat ze de belangen van de klant behartigen en op zijn minst aan Belgacom de argumenten zouden vragen waarom ik niet op het volle 25/3.5 profiek kan gezet worden. Ik ben dus niet echt tevreden over de klantendienst: de medewerkers die ik sprak leken me eerder de indruk te geven om zo weinig mogelijk moeite te moeten doen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

@ ylfa, @ argon
Zoals hier in dit Forum al honderden keren is herhaald, kan je niet vragen om "op een hoger profiel gezet te worden", maar moet je gewoon afwachten.
Iedereen je in aanmerking komt om op het hoger profiel te komen (afstand, lijnwaarden ...), zal je automatisch op het 17a profiel gezet worden voor het einde van het jaar.
Doe dus geen moeite om naar de Helpdesk te bellen, of je hele verhaal hier nog eens te vertellen ... dit haalt helemaal niets uit.

Het enige wat je kan doen is:
- hier aan de specialisten vragen (aan de hand van je lijnprofiel) of je "in aanmerking komt".
- en dan afwachten.
- als je (theoretisch) in aanmerking komt, en tegen 31/12 nog altijd geen verhoging hebt gezien, dan pas kan je klagen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ylfa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jan 2009, 10:21

Bedankt voor de korte maar duidelijke uitleg. Ik ben echter pas overgestapt op Scarlet internet en telefonie (VDSL2) NA 1 september, dus ik dacht dat ik automatisch direct op 25Mbps zou gezet worden. Vandaar dat ik hier kwam informeren of dit normaal was dat ik een 20/2 profiel kreeg. Trouwens de technieker die de installatie kwam doen meende dat ik op 30Mbps zou komen. Eén medewerker van de scarlethelpdesk vertelde me de dag van de installatie (ik heb onmiddelijk gebeld toen ik vaststelde dat ik op een 20/2 zat) dat ik een weekje later eens moest terugbellen en dat ze dan pas zouden kunnen zien aan mijn lijnwaarden of ik in aanmerking kon komen om op 25Mbps gezet te worden. Na weekje teruggebeld en een nieuwe medewerker gesproken die me vertelde dat er niets aan te doen is want dat Belgacom alles bepaalt qua profiel (geen woordje uitleg over uitmeten van mijn lijnwaarden of niets, ook niet als ik ernaar informeerde, noch een woordje uitleg over het feit dat er eventueel een upgrade zou komen voor eind december). Geraak er als klant dus nog maar eens uit wie gelijk heeft. In het forum hier zijn er trouwens ook veel tegenstrijdige verhalen over de snelheidsissues en upgrades....

Het zou ook helpen indien er van dergelijke topics die veel terugkomen een soort sticky kan gemaakt worden, het is maar een idee....
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”