bellen via de PC

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Kan je de SIPgegevens van EDP gebruiken om via de computer te bellen? Blijven de vaste telefoon en het computerprogramma dan tegelijk rinkelen? Moet ik achter mijn router blijven of kan ik ook oproepen naar thuis opnemen vanaf een PC op een andere locatie?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ja en neen.

- je kan in de Softphone op uw PC de EDPNet VOIP gegevens inbrengen. Je zal zeker kunnen uitbellen.
- of beide telefoons gelijktijdig gaan rinkelen is niet zeker, en hangt af van instellingen bij de Provider:
  • bij sommige providers kan je niet op 2 locaties aanmelden: de telefoon gaat rinkelen op die locatie die zich het laatst heeft geregistreerd.
  • bij andere providers kan je wel parallel aangemeld zijn, en beide toestellen gaan overgaan (je kan zo zelfs naar mekaar bellen).
- bij EDPnet kan je alleen aanmelden vanop een andere locatie, als daar ook een EDPNet aansluitng is. EDPNet blokkeert registraties vanuit andere netwerken.
Je zou wel aan EDPNet kunnen vragen om het IP van die andere locatie in hun firewall op te nemen, en van daaruit registraties toe te laten. Maar gezien de meeste residentiële abbo's met dynamische IP's werken is dit gewoonlijk geen oplossing.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”