Ik ben sinds vorige week overgegaan naar Telenet. Men heeft hier een modem/router geïnstalleerd. Het gaat om een motorola SVG1501E met een Wifi station.
1) Blijkbaar zijn de router instellingen niet toegankelijk via het adres 192.168.0.1 maar wel via Mijn Telenet volgens informatie hier op dit forum. Tot op vandaag (6 dagen later) krijg ik nog steeds de fout "Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw." bij het raadplegen van deze instellingen. Ik heb contact opgenomen met Telenet en ze melden mij dat dit nog niet actief was en dit nog enkele dagen kon duren, waarschijnlijk afhankelijk van mijn eerste aanrekeningen. Misschien wachten ze tot de 7 dagen proef verstreken zijn? Nog iemand die dit had na installatie?
2)Voorheen kon ik een tweede pc perfect in mijn netwerk pingen op hostname. Nu kan ik dit enkel op IP-adres. Dit wil zeggen dat ik geen bestanden kan uitwisselen tussen meerdere pc's. Ik heb al een flushdns uitgevoerd maar zonder resultaat. Mijn netwerk is als volgt: Mototola Telenet -> Netgear WNR2000 als switch/accespoint -> 2 pc's. Mijn Netgear gebruik ik gewoon om meerdere pc's te kunnen aansluiten op een andere locatie. Ik heb deze ingesteld als switch en niet als router. Ook maak ik gebruik van zijn draadloze functionaliteiten. De netgear heeft het LAN IP 192.168.0.50.
Als ik ipconfig uitvoer staat DNS server ingesteld op 195.130.130.5.
Pingen niet mogelijk en router instellingen niet beschikbaar
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nonsens, dit is gewoon geknoei in Mechelen.tuning4you schreef:waarschijnlijk afhankelijk van mijn eerste aanrekeningen. Misschien wachten ze tot de 7 dagen proef verstreken zijn?
Dit staat volledig los van TN (met één uitzondering dat men aan port isolation doet, of hoe men dit ook noemt)... het bekend maken van de hostname gaat namelijk via broadcasts, dus zodra beide PC's op een switch zijn aangesloten en in hetzelfde subnet zitten mag dit geen enkel probleem zijn.tuning4you schreef:2)Voorheen kon ik een tweede pc perfect in mijn netwerk pingen op hostname. Nu kan ik dit enkel op IP-adres. Dit wil zeggen dat ik geen bestanden kan uitwisselen tussen meerdere pc's.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 20:26
Ik heb de indruk dat ze daar vaak knoeien. Ik zal nog een week afwachten voor het instellen van mijn router.
Beide pc's krijgen een ip via DHCP dus zitten ze in hetzelfde subnet.
Beide pc's krijgen een ip via DHCP dus zitten ze in hetzelfde subnet.
- jaker
- Elite Poster
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Dit is afhankelijk van de browser-service op je pc's.tuning4you schreef: 2)Voorheen kon ik een tweede pc perfect in mijn netwerk pingen op hostname. Nu kan ik dit enkel op IP-adres. Dit wil zeggen dat ik geen bestanden kan uitwisselen tussen meerdere pc's.
Maar zelfs zonder netbios-namen kan je toch bestanden delen tussen twee computers. Het commando 'net use' kan je namelijk ook gebruiken met ip-adressen ipv pc-namen.
Vb: net use Z: \\192.168.0.10\c$ zal de c-schijf van pc met ip-adres 192.168.0.10 op jou computer mounten als drive Z. Dit natuurlijk op voorwaarde dat aan de nodige security-vereisten zijn voldaan, he
Laatst gewijzigd door jaker 22 nov 2010, 00:08, in totaal 1 gewijzigd.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 20:26
Op mijn pc's is er in principe niets veranderd, buiten dat ze via dhcp een ander ip-range krijgen.
\\192.168.0.10\c$ werkt inderdaad. Maar om dit te gebruiken zou ik de pc een vast IP moeten geven ipv DHCP. Zou het liever via netbios naam zien.
\\192.168.0.10\c$ werkt inderdaad. Maar om dit te gebruiken zou ik de pc een vast IP moeten geven ipv DHCP. Zou het liever via netbios naam zien.
- jaker
- Elite Poster
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Was natuurlijk niet bedoeld als DE oplossing, slechts als work-arround voor je filesharing-probleem. 

Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 20:26
Ok dan was het een goede suggestiejaker schreef:Was natuurlijk niet bedoeld als DE oplossing, slechts als work-arround voor je filesharing-probleem.

-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Controleer eens of die nog actief is... kan je vinden bij Control Panel, Administrative Tools, Services... en daar Computer Browser.jaker schreef:Dit is afhankelijk van de browser-service op je pc's.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 20:26
Yep die service is nog steeds actief. Als ik in dos prompt een ping uitvoer krijg ik het antwoord: Ping-aanvraag kan host pc003 niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw.
Mijn netgear router kan wel de naam achterhalen onder attached devices: 192.168.0.104 00:01:80:52:3E:6A PC003.
Mijn netgear router kan wel de naam achterhalen onder attached devices: 192.168.0.104 00:01:80:52:3E:6A PC003.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ping is eigenlijk TCP/IP gebaseerd, daar waar file shares NetBIOS namen gebruikt.
Nu heeft Windows wel interactie (als NetBios over TCP/IP enabled is), maar anders moet je maar eens lezen op http://support.microsoft.com/kb/300986
Nu heeft Windows wel interactie (als NetBios over TCP/IP enabled is), maar anders moet je maar eens lezen op http://support.microsoft.com/kb/300986
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 20:26
Ik heb daarnet telenet gecontacteerd en al mijn problemen uitgelegd. Wat een gedoe. Men heeft deze keer een case aangemaakt die achterliggend zal worden behandeld. Ik moest wel mijn gebruikersgegevens doorgeven
.
Ivm mijn modeminstellingen die ik niet via "Mijn telenet" kon raadplegen. Alles was geactiveerd en ik moest geen extra gebruiker aanmaken. Moet normaal via de hoofdgebruiker werken. Dit is dus totaal tegenstrijdig met wat men dit weekend tegen mij vertelde. De medewerker daarjuist wou drukte van de website als oorzaak aanhalen. Toch even gemeld dat ik MIJN modem wil raadplegen wanneer het voor MIJ uitkomt
en dat het niet logisch is dat ik sinds mijn installatie dit elke dag test en nog niet kan.
Ook mijn contactgegevens via "Mijn telenet" aanpassen lukt me niet.
Ook heb ik gemeld dat ik niet kon pingen op hostname. Hij melde dat er normaal maar één kabel vertrok vanuit mijn modem naar de pc. Of mogelijks via een switch. Hij geloofde eerst niet dat er meerdere kabels uit mijn modem vertrok en dat ik waarschijnlijk de telefoonkabel bedoelde. Heb hem moeten overtuigen dat dit een systeem is met modem en ingebouwde router. Kheb hem moeten zeggen dat ik zelf de kabels heb getrokken en heus wel het verschil tussen netwerk -en telefoonkabel weet. Ze weten zelfs niet welke toestellen ze bij de klanten gaan plaatsen
. Ik heb een SVG1501E, deze bevat modem/router/wireless.
Ben benieuwd wanneer ik antwoord ga krijgen.
Straks krijg ik nog spijt van mijn overgang van belgacom naar telenet.

Ivm mijn modeminstellingen die ik niet via "Mijn telenet" kon raadplegen. Alles was geactiveerd en ik moest geen extra gebruiker aanmaken. Moet normaal via de hoofdgebruiker werken. Dit is dus totaal tegenstrijdig met wat men dit weekend tegen mij vertelde. De medewerker daarjuist wou drukte van de website als oorzaak aanhalen. Toch even gemeld dat ik MIJN modem wil raadplegen wanneer het voor MIJ uitkomt

Ook mijn contactgegevens via "Mijn telenet" aanpassen lukt me niet.
Ook heb ik gemeld dat ik niet kon pingen op hostname. Hij melde dat er normaal maar één kabel vertrok vanuit mijn modem naar de pc. Of mogelijks via een switch. Hij geloofde eerst niet dat er meerdere kabels uit mijn modem vertrok en dat ik waarschijnlijk de telefoonkabel bedoelde. Heb hem moeten overtuigen dat dit een systeem is met modem en ingebouwde router. Kheb hem moeten zeggen dat ik zelf de kabels heb getrokken en heus wel het verschil tussen netwerk -en telefoonkabel weet. Ze weten zelfs niet welke toestellen ze bij de klanten gaan plaatsen

Ben benieuwd wanneer ik antwoord ga krijgen.
Straks krijg ik nog spijt van mijn overgang van belgacom naar telenet.

-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat je vermoedelijk een virus of een slechte kabel hebttuning4you schreef:Ben benieuwd wanneer ik antwoord ga krijgen.

-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 20:26


-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 20:26
Ik heb mijn twee grootste problemen zelf opgelost. De telenet helpdesk trekt op geen kl*te. Elke keer maak je wat anders wijs en op het einde van de rij mag je nog betalen voor hun 070-lijn. Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat "mijn telenet" niet naar behoren werkt voor contactgegevens en dat ik geen telenet-login kan aanmaken adhv factuurgegevens. Heb echter geen zin meer om dit nog aan te kaarten bij hen.
Voor de oplossingen:
1) mijn modem/router instellingen zijn nu te raadplegen via "mijn telenet". heb ik in orde gekregen door mijn modem/router eens een paar seconden van de stroom te doen.
2) pc is terug te pingen op hostnaam. Waarschijnlijk omdat ik in een andere range (192.168.***.*** ipv 10.0.***.***) kon mijn Norton virusscanner er niet mee overweg, denk ik. Heb deze opnieuw geïnstalleerd.
Voor de oplossingen:
1) mijn modem/router instellingen zijn nu te raadplegen via "mijn telenet". heb ik in orde gekregen door mijn modem/router eens een paar seconden van de stroom te doen.
2) pc is terug te pingen op hostnaam. Waarschijnlijk omdat ik in een andere range (192.168.***.*** ipv 10.0.***.***) kon mijn Norton virusscanner er niet mee overweg, denk ik. Heb deze opnieuw geïnstalleerd.