Overstappen naar Scarlet van dxADSL

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Aangezien er momenteel een mooie promotie loopt voor Scarlet One leek het mij een mooi moment om over te stappen.

Maar ik heb toch wat vragen, volgens de test op de scarlet website ben ik niet aansluitbaar op het vdsl2 netwerk, maar volgens de test van dommel wel.
Ben ik dan aansluitbaar of niet? (Een manier om uit te zoeken zonder te bellen?)

Ook hoor ik vaak klachten over het tegelijk HD tv kijken en internetten, dat er dan lage snelheden zijn voor het internet? Klopt dit of heb ik me iets laten wijsmaken?

Aangezien dxADSL overgenomen is door Scarlet (ofzoiets) vroeg ik me ook af of ik geen korting krijg om over te stappen naar Scarlet? Heb al meerdere malen gelezen dat mensen telefoon kregen van dxADSL maar ik heb nog geen telefoontje gekregen.

En welke snelheden zou ik kunnen verwachten als ik aansluitbaar ben op vdsl2?

Mvg,
Thomas
Callum_
Plus Member
Plus Member
Provider

test eens op www.belgacomtv.be of je aansluitbaar bent EN of dit in HD is. Zoniet dan gaat het niet lukken. Over dat de internetsnelheid onleefbaar is wanneer je in HD kijkt is 'n fabeltje. Oké als je dan grote bestanden gaat downloadenga je dit natuurlijk merken in download snelheid aangezien er pakweg 5 mbit weg is maar dit is verwaarloosbaar. De snelheid die je gaat krijgen indien je op een goede afstand van de rop zit zou 25/3.5 zijn. Zoniet 20/2. tenzij er dan nog repair profielen mee gemoeid zouden zijn maar dat is uitzonderlijk :wink:
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Provider

op www.belgacomtv.be krijg ik deze pagina te zien:

Afbeelding

Als ik dan naar de website van belgacom ga, en daar op de link klik voor de testen of ik aansluitbaar ben ga ik terug naar die website. :|
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

Dan vrees ik dat je het pas echt kunt weten, door naar Belgacom te bellen of een Belgacom Center te bezoeken.
100% zekerheid heb je nooit, maar daar kunnen ze u al een idee geven. Hoeveel TV's? In HD kwaliteit? En misschien zelfs welke internetsnelheid je zult kunnen halen...

Of een (belgacom-)technieken op dit forum vragen op dat te controleren?
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Provider

Wie zou ik daarvoor mogen pm'en?

Geen zin om uren aan de telefoon te hangen...
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Provider

Bij EDPnet zou ik ook aansluitbaar zijn op hun vdsl netwerk.
Je bent aansluitbaar op het edpnet netwerk.

Je komt tevens in aanmerking voor een VDSL verbinding.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Asskicker schreef:Bij EDPnet zou ik ook aansluitbaar zijn op hun vdsl netwerk.
Je bent aansluitbaar op het edpnet netwerk.

Je komt tevens in aanmerking voor een VDSL verbinding.
Als het bij de ene kan, dan in principe ook bij de andere. Dat zijn fysiek allemaal dezelfde lijnen (wholesale BGC).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Provider

Het is mogelijk om me aan te sluiten. :)

Vraag is dan wanneer ik het best mijn abbo bij 'Euphony, telefoon", "dxADSL, internet" en "Telenet, Kabel"?

Heb verschillende keren gelezen dat het adres van dxADSL op hun website niet klopt, naar welk adres moet ik mijn aangetekende brief dan wel sturen?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb dezelfde overstap gemaakt.

Volgorde van werking
1. Aanvragen Scarlet
2. Indien Scarlet Internet actief is, mag je dxadsl opzeggen
3. Indien Scarlet Telefonie actief is, mag je Euphony Telephone opzeggen. (meestal ongeveer een week nadat internet actief is)

Telenet mag je opzeggen wanneer je wilt! Je kan dat nu al opzeggen (want 30 dagen vooropzeg), maar als je zeker niet zonder televisie wilt vallen, dan zeg je dat beter ook pas op wanneer televisie actief is (samen met internet) of wanneer de activatiedatum vastligt, in de hoop dat die datum niet verzet wordt.
Je kan nu je opzegbrief naar Telenet versturen, dan kijk je nog 30 dagen tv met Telenet, en dan hopen dan tegen dan Belgacom TV actief is.

PS: dxADSL + Euphony betaal je dan eventjes dubbel, maar zo zit je zeker niet zonder
PS2: Zeg vooral je Telefonie niet vroeger op, want dan ben je soms je nummer kwijt

Opzeggen dxADSL: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p345128
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Provider

Bedankt :)

Heb daarnet even naar scarlet gebelt en zij zouden Euphony opzeggen.

Hoelang duurde het bij jou vooraleer alles geactiveerd was?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Provider

6 september online aangevraagd, 21 september technieker langsgekomen en ik kon vanaf dan surfen. (tv normaal ook, maar ik heb enkel int+tv)
Telefoon werkte op 28 september!

Ik kwam van dxadsl Small Home (ADSL) en Belgacom Classic Line
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Provider

Valt het belgacom abbo (koperdraad dus) dan ook weg? Volgens de werknemer die ik net aan de lijn had wel, maar daar geloof ik niets van. :P

Is het mogelijk om 2 TV's aan te sluiten op 1 digicorder of heb je er echt 2 nodig voor 2 tv's?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Als je op beide TV toestellen naar hetzelfde programma wil kijken, of naar dezelfde opname, dan kan je 2 TV's aansluiten op één decoder ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Provider

Bedankt,

Moet ik mijn belgacom abbo (voor telefoonkabel) nog zelf opzeggen of doet Scarlet dit?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Normaal doet scarlet dat. Maar vermits je telefonie via euphony gaat kunnen ze dat ook wel vergeten.

Ik heb naar iedere maatschappij een aangetekende brief gestuurd. (nadat alles bij scarlet werkt) Zo sta je stevig in je schoenen en ben je zeker.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik snap nu niet goed wat ik moet doen met mijn belgacom abbonement. (Telefoonlijn Classic)
Ik heb een contract van bepaalde duur (tot 21/02/2011 blijkbaar), gaat Scarlet deze lijn overnemen, zelf opzeggen of moet ik deze opzeggen?

En waneer zou ik het best mijn huidig internet opzeggen? Begin van volgende maand (december), zodat het in Januari afgesloten is? (Scarlet komt op 15 December installeren)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat wilt zeggen dat je tot 21/02/2011 vast zit aan Belgacom.
Je belgacom Classic Line mag niet gedeactiveerd (=activeren Scarlet Telefonie) voor 21/02/2011, tenzij je een boete wilt betalen.

bv. midden februari: Scarlet bestellen, dan zit je normaal safe. (Als je wacht tot februari kan je beter dan het aanbod van providers naast elkaar leggen)

Heb je toevallig Happy Time? Dan bestaat er wel een oplossing om dat te omzeilen en nu kosteloos op te zeggen.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Provider

Voor het bellen zelf zit ik bij Euphony, dus heb ik geen "Happy Time", wat dat ook mag zijn. (Ik bel bij Euphony wel gratis na 5 uur)

En Scarlet komt al installeren op 15 December dus het best wachten met Belgacom op te zeggen? Moet ik een paar maanden dubbel betalen dus. :P
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Asskicker schreef:Ik snap nu niet goed wat ik moet doen met mijn belgacom abbonement. (Telefoonlijn Classic)
Hieruit leidt ik af dat je een abonnement bij Belgacom hebt, maar via Euphony belt. Ik weet niet of je met Euphony een contract hebt?
Asskicker schreef:En Scarlet komt al installeren op 15 December dus het best wachten met Belgacom op te zeggen? Moet ik een paar maanden dubbel betalen dus. :P
Scarlet zegt automatisch Belgacom op (want uw lijn wordt ook raw copper en ze dragen uw telefoonnummer over), dus vermoedelijk ga je een boete moeten betalen tot 21:02/2011 (resterende abonnementsgeld)

Krijg je facturen van Belgacom? Zoja, staat daar het tarief Happy Time (gratis na 17u) vermeldt?
Als dat het geval is, dan kan je kosteloos (zonder resterende abonnementsgeld te betalen) opstappen bij Belgacom!
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Provider

driesve schreef:Hieruit leidt ik af dat je een abonnement bij Belgacom hebt, maar via Euphony belt. Ik weet niet of je met Euphony een contract hebt?
Ik heb een contract met Euphony.
driesve schreef:Scarlet zegt automatisch Belgacom op (want uw lijn wordt ook raw copper en ze dragen uw telefoonnummer over), dus vermoedelijk ga je een boete moeten betalen tot 21:02/2011 (resterende abonnementsgeld)

Krijg je facturen van Belgacom? Zoja, staat daar het tarief Happy Time (gratis na 17u) vermeldt?
Als dat het geval is, dan kan je kosteloos (zonder resterende abonnementsgeld te betalen) opstappen bij Belgacom!
Ik krijg facturen van Belgacom ja, maar er staat nergens Happy Time op, omdat ik ook niet via belgacom bel. (Staat op: "Telefoonlijn Classic")

Ik heb vandaag ook naar Scarlet gebeld en volgens hen moet ik Belgacom zelf opzeggen, maar ik had het idee dat de persoon er niet veel van wist / er snel vanaf wou.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dus je hebt (als ik het goed begrepen heb)

Belgacom Classic Line
Maandelijks bedrag: €18.90/maand
Contract tot 21/02/2011
dxADSL Internet
Geen vast contract, maandelijks opzegbaar
Euphony euLight
Maandelijks bedrag: €0/maand
Contract van 15 maanden? Al afgelopen? Kan je hier opzeggen zonder kosten?

Normaal zegt Scarlet Belgacom op, maar voor de zekerheid (heb ik ook gedaan), stuur je beter nog een aangetekende zending.
dxADSL/Euphony zeg je ook het beste op per aangetekende zending.
dxADSL opzeggen als Scarlet Internet (en Belgacom TV).
Belgacom Classic pas opzeggen als Scarlet Telefonie actief is (ander heb je je nummer kwijt).
Euphony mag je volgens mij samen met dxADSL opzeggen, maar helemaal zeker ben ik niet. Ik zou voor de zekerheid Euphony pas opzeggen als Scarlet Telefonie actief is.

Vermits je moet rekening houden met 1 maand vooropzeg, zal je dxADSL+Belgacom+Euphony nog één maand moeten betalen nadat je hebt opgezegd!

Wat als je nog vasthangt aan Euphony?
Artikel 16.1.2 uit hun Algemene Voorwaarden voor Telefonie
Bij een Contract zonder abonnementskosten wordt de door de Klant verschuldigde schadevergoeding vastgelegd op bij een Contract met promotionele voorwaarden: 100% van het gemiddelde van de gesprekskosten van zijn laatste 6 facturen vermenigvuldigd met het aantal resterende maanden tot de normale vervaldag van het Contract.Bij een Contract zonder promotionele voorwaarden: 50% van het gemiddelde van de gesprekskosten van zijn 6 laatste facturen, vermenigvuldigd met het aantal resterende maanden tot de normale vervaldag van het Contract, waarbij de vergoeding maximaal € 200 zal bedragen.
Wat met het beëindigen van het contract met Belgacom?
Artikel 72.1 uit hun Algemene Voorwaarden voor Classic Telephony
The Customer may terminate the contract before it expires at the end of the first year or before the new one for Customers who are not consumers, for any reason whatsoever, against payment of a termination indemnity equivalent to the remaining monthly standard subscription charges until the expiry date of the first contractual year or before the new one for Customers who are not consumers. This indemnity is not subject to VAT.

On expiry of the first year or at the end of the new expiry date, the Customer may terminate the contract at any time, subject to one month's notice being served or to the payment of an equivalent indemnity.

The Customer must send in his/her notice by registered post. In addition, the Customer may terminate any additional service at any time by serving one month's notice in accordance with the same provisions.
(Sorry, maar de Nederlandse versie gaf altijd een foutmelding)

Je zult dus je resterende maanden nog moeten betalen aan 18.9/1.21 = 15.61 EUR per maand.

PS: Vermits ik uw situatie niet 100%, kan ik niet beloven dat alles hierboven helemaal correct is. Dus vertrouw er niet blindelings op en kijk alles zelf eens na!
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Provider

driesve schreef:Dus je hebt (als ik het goed begrepen heb)

Belgacom Classic Line
Maandelijks bedrag: €18.90/maand
Contract tot 21/02/2011
dxADSL Internet
Geen vast contract, maandelijks opzegbaar
Euphony euLight
Maandelijks bedrag: €0/maand
Contract van 15 maanden? Al afgelopen? Kan je hier opzeggen zonder kosten?
Klopt :), Euphony kan ik opzeggen zonder kosten, ben er al vrij lang bij.

Ik heb vandaag de brijf van Scarlet gekregen en daarin staat dat zij Belgacom gaan opzeggen.
Ik heb ook al een brief gereed voor Telenet, dxADSL en Euphony op te zeggen.

Bedankt voor de hulp! :banana:
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Provider

Het is nu een goede maand en half later en ze zijn hier nog steeds niet geweest voor de installatie...

Eerste afspraak was 15 december, niemand komen opdagen en niets van hun gehoord. 2 Dagen erna maar zelf gebeld, Blijkbaar waren er problemen met Belgacom maar waren die nu in orde, ze gingen het installatie bedrijf mij laten contacteren.

2 Weken later, nog steeds geen telefoontje gehad... Ik bel terug naar scarlet en dan vervinden ze me zelf door. Nu heb ik een afspraak op 10 Januari!

Ondertussen staat mijn status nog steeds op:
De activering van uw lijn

Scarlet is met de activering van uw lijn bezig. Dit duurt gemiddeld 12 dagen.
Hopelijk komt het nu in orde, maar ik geloof er niet te veel van.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Provider

Installateur is gisteren geweest, alles werkt goed!

Maar ben toch niet zo tevreden over mijn snelheden, ik dacht dat ik meer ging halen.

speedtest.telenet.be
Download Speed: 17627 kbps (2203.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1755 kbps (219.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 27 ms
11/01/2011 9:51:12
speedtest.net
Afbeelding

VDSL2 Modem Tool
* VDSL2 modem tool 1.6 *

download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 66792 kbps
max payload: 54600 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 23.6 dB
loop length: 274 m
near end: 395 m
far end: 271 m
avg. length: 313 m
snr margin: 21.3 dB
attenuation: 10.8 dB
avg. margin: 22.0 dB
avg. snr: 40.1 dB
forecast max line: 106200 kbps
forecast max payload: 86140 kbps
Suggesties?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

De resultaten van de telenet speedtest zijn correct, die server van hoofddorp deugt niet... Dit komt overeen met je huidig lijnprofiel (20 - 2).
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Provider

Volgens http://www.scarlet.be/nl/onze-pakketten/scarlet-one.php zou ik op 25 - 3.5 moeten zitten?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Dat is het maximale profiel. Afhankelijk van je afstand tot de ROP kan dit lager zijn. Het is wel zo dat die 25 - 3,5 profielen nog altijd in een migratiefase lijken te zitten. Het zou dus eventueel kunnen dat je die nog later toegekend krijgt. Een BGC technieker kan je daarover uitsluitsel geven.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”