Een tweetal weken geleden een Samsung Galaxy I5500 GSM aangekocht. Prachtig toestel maar na enkele dagen zag ik dat mijn belkrediet erdoor vloog ...
Finaal stelde ik vast dat het toestel automatisch, permanent verbinding maakte met het 3G netwerk van proximus. Ik stelde via "instellingen" > "draadloos en internet" > "Proximus internet" > de APN- settings in op "MMS" ipv. "Internet en MMS" en van de baan was mijn probleem maar ...
Als ik dan lange tijd geen 3G connectie niet meer heb en nadien opnieuw probeer verbinding te maken door "restore default settings" in te drukken of in de APN settings expliciet voor "internet" te kiezen, krijg ik geen 3G connectie terug.
Ook al geprobeerd met Andoid widgets (APN toggle, Andoid 321, Dataswitch, ...) maar hier hetzelfde probleem. Het desbetreffende icoon wordt groen maar ... inderdaad geen 3G connectie. Heb toestel ook al herhaaldelijk gereset; zelfs hard reset via *2767*3855hekje.
Kan de ruimte waar je je bevindt hier een rol spelen (onvoldoende krachtig 3G signaal)? Het probleem deed zich ook al voor in ruimtes waar de 5 verticale streepjes die de verbinding met het Proximus netwerk weergeven (vermoed enkel voor telefonie) volop brandden?
Iemand gelijkaardige ervaringen of een oplossing?
3G verbinding ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
koop ze een optie dat je 50mb of 10mb mag verbruiken bij een connectie haal je enkele 10tallen kbs
Maar goed ik kan het ook niet afzetten maar ja np met mv, wel al meegemaakt als ik mijn proximus simkaart erin steek dat het belkrediet er door vliegt.
en zolang er verbindingsstreepjes staan heb je internet als 3g niet kan kom je op 2g.
Maar goed ik kan het ook niet afzetten maar ja np met mv, wel al meegemaakt als ik mijn proximus simkaart erin steek dat het belkrediet er door vliegt.
en zolang er verbindingsstreepjes staan heb je internet als 3g niet kan kom je op 2g.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Na wat zoekwerk vastgesteld dat ook HTC gebruikers hiervan last hebben.
Bovendien, na inschakelen vluchtmodus is onmiddellijk 3G vebinding te herstellen zelfs nadat ze lange tijd is uitgeschakeld.
Kan het hier om een probleem met "Android" gaan?
Bovendien, na inschakelen vluchtmodus is onmiddellijk 3G vebinding te herstellen zelfs nadat ze lange tijd is uitgeschakeld.
Ikzelf werk met Samsung Galaxy S I9000 en gebruik ook een prog gelijkaardig met APNDroid
(het enige dat deze progs doen is de APN aanpassen van bv internet.proximus.be naar internet.proximus.be.local)
Hierbij nog geen problemen ondervonden.
Ook niet op de HTC Magic indertijd.
(het enige dat deze progs doen is de APN aanpassen van bv internet.proximus.be naar internet.proximus.be.local)
Hierbij nog geen problemen ondervonden.
Ook niet op de HTC Magic indertijd.
Idd want daar hebben ze geen 3GOfloo schreef:mijn suggestie is over te stappen op mobilevikings dan heb je dat probleem nietmaar het is niet echt een oplossing voor jouw probleem.

Er zit een bug in Android waardoor hij na te connecteren op WiFi niet altijd direct wil overschakelen op 3G. Misschien is het daardoor?koenraaddeconinck schreef:Na wat zoekwerk vastgesteld dat ook HTC gebruikers hiervan last hebben.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
waar haal je uit dat die geen 3G hebben !? dat hebben ze wel, ..flt schreef:Idd want daar hebben ze geen 3GOfloo schreef:mijn suggestie is over te stappen op mobilevikings dan heb je dat probleem nietmaar het is niet echt een oplossing voor jouw probleem.
Er zit een bug in Android waardoor hij na te connecteren op WiFi niet altijd direct wil overschakelen op 3G. Misschien is het daardoor?koenraaddeconinck schreef:Na wat zoekwerk vastgesteld dat ook HTC gebruikers hiervan last hebben.
trouwens wat heb je aan een Porsche als je er niet mee kan rijden !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Ik ga gewoon eens wat tegen wringen:
Waarom koop je een toestel waarmee je oa mee kan surfen ? Ik ben ook zo geweest zenne, dat van data aanschaffen dat wist ik toen nog niet dus ik ging zo op het internet, ik meende ik dat afgesloten had maar die tijd bleef zonder m'n weet lekker verder lopen maar gelukkig had mijne maat me gewaarschuwd en had ik het op tijd echt stop gezet. Geen data abo hebben is heel riskant vind ik maar ieder doet wat'em wil natuurlijk.
Bij mobistar ; telkens ik op het internet mee ging ging er per 10min ofzo 50 cent vanaf, telke keer ik afbrak en er terug opging moest ik ook 50cent betalen, ook bij deze ging m'n geld er snel af.
Ik ben toen nadien overgeschakeld naar m'n allereerste iphone , de iphone 2G, sindsdien heb ik zo'n data abo aangeschaft en voila, ik kan m'n verbruik nagaan, de prijs is ook wel al verlaagd enzo ondertussen en sindsdien heb ik tenminste geen dure kosten meer, (alleen in den buitenland moet je heel goed opletten
).
Als jij met een kaart werkt dan heb je nog geluk mss; maar ik weet niet of je bij proximus met kaart ook data voor kan aanschaffen? Iemand een gedacht?
Als je dit niet kan dan kan je mss naar mobile vikings ofzo overschakelen; 15 euro per maand, geen abonnement,62belminuten per maand, 1000 sms per maand en 2GB aan data per maand.
Als je een abo zou hebben bij proximus dan raad ik u een data abonnement aan te schaffen bij deze.
Begin met een klein abonnement dan van bv 200MB, zie je dat het te weinig is na xxx tal tijd ofzo dan kan je normaal gezien wel nog verhogen.
Wat ook altijd kan gebeuren is dat opeens je instellingen weg zijn en je deze opnieuw moet instellen als je dan op het internet wil via je gsm.
Wat ook zo is dat als je geene 3G bereik hebt je op gprs valt dan; dan krijg je normaal gezien zo'n klein cirkeltje te zien inplaats van 3G.
Waarom koop je een toestel waarmee je oa mee kan surfen ? Ik ben ook zo geweest zenne, dat van data aanschaffen dat wist ik toen nog niet dus ik ging zo op het internet, ik meende ik dat afgesloten had maar die tijd bleef zonder m'n weet lekker verder lopen maar gelukkig had mijne maat me gewaarschuwd en had ik het op tijd echt stop gezet. Geen data abo hebben is heel riskant vind ik maar ieder doet wat'em wil natuurlijk.
Bij mobistar ; telkens ik op het internet mee ging ging er per 10min ofzo 50 cent vanaf, telke keer ik afbrak en er terug opging moest ik ook 50cent betalen, ook bij deze ging m'n geld er snel af.
Ik ben toen nadien overgeschakeld naar m'n allereerste iphone , de iphone 2G, sindsdien heb ik zo'n data abo aangeschaft en voila, ik kan m'n verbruik nagaan, de prijs is ook wel al verlaagd enzo ondertussen en sindsdien heb ik tenminste geen dure kosten meer, (alleen in den buitenland moet je heel goed opletten

Als jij met een kaart werkt dan heb je nog geluk mss; maar ik weet niet of je bij proximus met kaart ook data voor kan aanschaffen? Iemand een gedacht?
Als je dit niet kan dan kan je mss naar mobile vikings ofzo overschakelen; 15 euro per maand, geen abonnement,62belminuten per maand, 1000 sms per maand en 2GB aan data per maand.
Als je een abo zou hebben bij proximus dan raad ik u een data abonnement aan te schaffen bij deze.
Begin met een klein abonnement dan van bv 200MB, zie je dat het te weinig is na xxx tal tijd ofzo dan kan je normaal gezien wel nog verhogen.
Wat ook altijd kan gebeuren is dat opeens je instellingen weg zijn en je deze opnieuw moet instellen als je dan op het internet wil via je gsm.
Wat ook zo is dat als je geene 3G bereik hebt je op gprs valt dan; dan krijg je normaal gezien zo'n klein cirkeltje te zien inplaats van 3G.
Ge kunt ze kussen
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
trouwens heb ff wat speedtests geëxporteerd, van men telefoon. hij schakelt trouwens in de omgeving antwerpen op H (HDSPA) wat 3G is ! er zit ook gewoon edge tussen, omdat het niet overal beschikbaar is natuurlijk, dit is met MobileVikings. Alleen heb ik de indruk dat speednet app HDSPA niet kent en dus CELL zet en blijkbaar kloppen de locaties ook niet, omdat die op verschillende plaatsen genomen zijn. maar kom de snelheden kloppen toch.
Code: Selecteer alles
Date,ConnType,Lat,Lon,Download,Upload,Latency,ServerName,InternalIp,ExternalIp
"2010-11-15 14:52","Cell","51,09699","4,94595",123281,48762,160,"Brussels","188.188.102.x","188.188.102.x"
"2010-10-03 21:16","Cell","51,09699","4,94595",120504,44915,114,"Brussels","188.188.232.x","188.188.232.x"
"2010-10-03 21:15","Cell","51,09699","4,94595",117659,17698,149,"Brussels","188.188.232.x","188.188.232.x"
"2010-09-18 18:45","Cell","51,09699","4,94595",122923,39770,135,"Brussels","188.188.237.x","188.188.237.x"
"2010-09-11 22:19","Cell","51,09699","4,94595",36156,40006,154,"Brussels","188.188.227.x","188.188.227.x"
"2010-09-04 20:20","Cell","51,09699","4,94595",76506,22640,251,"Ratingen","188.188.229.x","188.188.229.x"
"2010-09-02 12:25","Edge","50,83330","4,33330",25408,14765,357,"Eindhoven","188.188.227.x","188.188.227.x"
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Heeft er iemand hier al een definitieve oplossing voor gevonden?
Ik ben net van MV overgestapt naar Proximus en sindsdien heb ik exact hetzelfde probleem, als de dataverbinding een uur uitstaat, krijg ik geen verbinding meer, totdat ik de airplane modus aan en uitgezet heb.
Ik werk met een HD2 met Android 2.3.6 op.
Ik ben net van MV overgestapt naar Proximus en sindsdien heb ik exact hetzelfde probleem, als de dataverbinding een uur uitstaat, krijg ik geen verbinding meer, totdat ik de airplane modus aan en uitgezet heb.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Je moet de dataverbinding niet uitzetten, je moet de sync uitzetten!
Download de app "myprofiles" en maak wat profielen aan.
Daar kan je perfect kiezen adhv profielen of hij al dan niet datasync mag doen, of eventueel volledig uitschakelen.
Maar idd, switchen van die APN-settings kan soms problemen geven. Deed het ook eerst zo, nu zet ik gewoon de sync uit.
Denk er wel aan, dat als je thuis zit en je wifi staat op, als je ff je telefoon niet gebruikt switcht hij van wifi naar 3g omdat dat minder batterij verbruikt. Als dan je sync aanstaat ben je weer vertrokken natuurlijk.
Mijn mening? Smartphone kopen is data-abo erbij pakken. Ik zit nu ook sedert kort met een pay&go, en ik pak maandelijks die 200mb bundel. MV is geen optie aangezien ik op werk enkel met proxi ontvangst heb.
Download de app "myprofiles" en maak wat profielen aan.
Daar kan je perfect kiezen adhv profielen of hij al dan niet datasync mag doen, of eventueel volledig uitschakelen.
Maar idd, switchen van die APN-settings kan soms problemen geven. Deed het ook eerst zo, nu zet ik gewoon de sync uit.
Denk er wel aan, dat als je thuis zit en je wifi staat op, als je ff je telefoon niet gebruikt switcht hij van wifi naar 3g omdat dat minder batterij verbruikt. Als dan je sync aanstaat ben je weer vertrokken natuurlijk.
Mijn mening? Smartphone kopen is data-abo erbij pakken. Ik zit nu ook sedert kort met een pay&go, en ik pak maandelijks die 200mb bundel. MV is geen optie aangezien ik op werk enkel met proxi ontvangst heb.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
probeer eens een andere kernel , gebruik je een NAND versie of een SD kaart versie?Jordy1990 schreef:Heeft er iemand hier al een definitieve oplossing voor gevonden?
heb ook een HD2 en soms draai ik ook Android er mee en heb geen problemen
SamSung Galaxy S7 Edge
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
<annoymode>Ofloo schreef:trouwens heb ff wat speedtests geëxporteerd, van men telefoon. hij schakelt trouwens in de omgeving antwerpen op H (HDSPA) wat 3G is ! er zit ook gewoon edge tussen, omdat het niet overal beschikbaar is natuurlijk, dit is met MobileVikings. Alleen heb ik de indruk dat speednet app HDSPA niet kent en dus CELL zet en blijkbaar kloppen de locaties ook niet, omdat die op verschillende plaatsen genomen zijn. maar kom de snelheden kloppen toch.
Het valt me op dat in mijn directe omgeving véél mensen "HDSPA" gebruiken als term... 't Is toch wel degelijk "HSDPA" (High-Speed Download Packet Access)

</annoymode>
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
In Android heb je toch een optie via het uitschakelmenu om dataverbindingen uit te schakelen...
En off topic, waarom denk je dat veel mensen HDSPA ipv HSDPA? natuurlijk omdat we de afgelopen jaren overal en meestal onterecht met de marketing term HD (High Definition) om de oren worden geslagen waardoor je overal HD in gaat zien
En off topic, waarom denk je dat veel mensen HDSPA ipv HSDPA? natuurlijk omdat we de afgelopen jaren overal en meestal onterecht met de marketing term HD (High Definition) om de oren worden geslagen waardoor je overal HD in gaat zien