Vraagje, Hoe bbox2 aansluiten ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
seperator
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 nov 2010, 09:45
Bedankt: 6 keer

Wie kan mij helpen en wat uitleg te verschaffen over de aansluitingen van Belgacom.

Maar ik weet niet goed hoe ik de aansluitingen moet doen of wat gaat de installateur doen.
Uitgangssituatie is wel zo dat er niet mag geboord worden in de muren en er geen kabels los mogen komen te liggen. (De wil van mijn echtgenote).

Nu heb ik nog ADSL en telefoon van Belgacom en een oude INDI HD recorder via Telenet.

In de kelder komt de telefoon binnen, dan zit er een doos een (NTP2007) met daarop een splitter TF2007.
Vanuit die NTP2007 vertrekken twee kabels:
de eerste gaat naar de telefoon waar ook nog een ADSL splitter zit en de tweede kabel gaat naar de andere uithoek van de woonkamer waar een PC staat en een Linksys router.

Mijn idee was, waar de telefoon in de woonkamer binnen komt de BBox2 te plaatsen en dan het ethernet gebruiken met 2 adapters één bij de TV en de ander bij de desktop.

Of wie weet de beste oplossing?
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Als je VDSL krijgt verandert er eigenlijk vrijwel niets .. vanaf de "telefoonsplitter" gaat je telefoonlijn naar de telefoon en de VDSL splitter wordt daar op "geprikt" en vandaar ga je met de "modemkabel" (gebruik de nieuwe blauwe VDSL kabel als dat het geval mocht zijn) naat de bbox ... geen werelschokkende veranderingen hoor. 't Is eigenlijk iets wat je probleemloos zelf kan installeren.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”