[SpeedTouch 706WL] Reboot om 8u stipt.

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Na allerlei problemen met andere modems, een instabiele lijn enzovoorts eindelijk een configuratie gekregen die goed werkt. Het enige dat opvalt is dat de modem die we nu gebruiken, een SpeedTouch 706WL waar ik de configuratiefiles handmatig van heb moeten omzetten voor Belgische ISPs, stipt om 20u00 elke dag reboot. Ik heb de configuratie al nagekeken, maar er is niets over reboots te vinden en voor zover ik weet heeft het ding geen taakplanner of iets dergelijks.

ISP is Dommel, Cityconnect ADSL2+ abbo en SpeedTouch 706WL modem/router met de laatste officiele Thompson-firmware en in elkaar geknutselde config.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Doe eens een inf/config backup en kijk of er daar iets staat van 20:00, 8:00 of 7:00/19:00(UK versie)
Ben je zeker dat het geen ADSL disconnect is en niet de hele modem? Dit kan je testen als je op een ander moment de modem eens uit en aanzet.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Goed idee, zal ik zo eens proberen. Het is overigens echt heel de modem die reboot. Ik ben er gaan bij zitten met mijn laptopje, en om 20u00 stipt zie je één voor één de lichtjes uitgaan, power-led op rood, power-led op groen, en terug WLAN aan en DSL-sync.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Controleer je netspanning eens,
Als deze aan de lage kant is en er schakelt een zware machine aan, je zou dat ook aan de verlichting moeten merken, zou de netspanning onder een kritische waarde kunnen komen waardoor de modem restart.
Iets dergelijks heb ik gehad met een Speedtouch 516 waarvan de voeding niet goed werkte.

Als alternatief zou je de interne klok van de speedtouch eens een kwartier verderzetten dan de echte tijd.
Wanneer de restart om 19:45 komt, dan is het iets in de software, wanneer het om 20:00 gebeurt is het een factor van buiten het modem, bv netspanning.
Wel even van NTP halen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”