Overstap DXadsl => scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

Momenteel zit ik op een 12 mbps lijn van dxadsl en heb interesse in scarlet internet en telefonie .
Bij dxadsl betaal ik momenteel 32.50 € + 9.95 voor de discoverylijn , bij scarlet wordt dat 40 € .

Na telefonisch contact met scarlet werd mij een snelheid van 25 mbps gegarandeerd , want ik zou dan op een CDSL lijn gezet worden en die lijn garandeerd een snelheid van 25 mbps zeiden ze.
CDSL betekende glasvezelnetwerk , maar bij mijn weten is dat hier niet beschikbaar.
Na de test op de scarlet site (en volgens de medewerkster) kwam ik ook niet voor scarlet one in aanmerking .
Zou het verhaal van de CDSL lijn kloppen , of wordt ik gewoon op een ADSL2 lijn gezet ?, want dan vrees ik dat de snelheid niet echt gaat verhogen indien ik zou overstappen .

Prijs van die 2 is dus ongeveer hetzelfde , enkel zou de snelheid verdubbelen , is het te overwegen om over te schakelen of wordt er aangeraden om bij dxadsl te blijven ????
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb dezelfde overstap gemaakt.
Ik beklaag het mij nu nog geen moment.

Ik heb de indruk dat dxADSL (of Full ADSL) dood is. Ze reageren niet meer op mails, telefoons worden niet meer opgenomen (bij mij toch niet), enz.
Dus ik denk ook dat hun abonnement ook niet meer gaan wijzigen, ze zijn nu nog een beetje verouderd.

Ik werd trouwens opgebeld door FullADSL met een aanbod als ik zou overstappen naar Scarlet. Ik heb €100 korting (scarletbox+activering) gekregen op mijn eerste factuur.

----------------------
Als je niet in aanmerking komt voor Belgacom TV (in Scarlet One), dan vrees ik wel dat je op ADSL2+ zult terecht komen ipv VDSL2. Of je zult zeker niet de 25 Mbps halen.
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

driesve schreef:Als je niet in aanmerking komt voor Belgacom TV (in Scarlet One), dan vrees ik wel dat je op ADSL2+ zult terecht komen ipv VDSL2. Of je zult zeker niet de 25 Mbps halen.


Dacht ik ook al , maar ze heeft niets over VDSL2 gezegd enkel over CDSL , dus ik dacht dat is weer iets nieuws ofzo ?????
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

k hoop voor u dat ze hun eigen versproken hebben en toch VDSL bedoelde. Anders heb je geen 25mbps hoor..
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

Die medewerkster werkte er nog niet zolang zei ze , dus ze kan goed de VDSL lijn bedoeld hebben .

Maar indien scarlet one niet mogelijk is voor mij , denk ik toch ook niet dat ik op een VDSL lijn gezet kan worden , ofwel ????
Volgens haar was dit dus wel perfect mogelijk :roll:

Moest ik dan toch op een ADSL2 lijn gezet worden , houd dit dan in dat ik dezelfde snelheid als nu behoud ???
Ik zit momenteel op een 12mbps lijn en mijn snelheid is ;

Afbeelding
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Je reele snelheid is nog geen 8 mbyte/sec, maar men belooft er je 12 mbyte/sec. Daar klopt het al niet vind ik.
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

Ja , dat weet ik , ik zit op een 12mbps lijn , maar volgens DXadsl haal je die snelheid niet, door de afstand tot centrale en dergelijke .
Met deze snelheid was ik nog redelijk tevreden (ben ook niets beters gewend), dat is dan ook niet het probleem .

Ik was alleen benieuwd als de snelheid bij scarlet niet nog minder gaat zijn indien ik omschakel :roll:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je kan maximum 12 krijgen, dit hangt voornamelijk af van de afstand tot de centrale.
Scarlet durft internet only klanten wel eens op 6 Mbit plaatsen, om de oudste dslam's van BC toch nog geld te doen opbrengen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

Het is niet internet ONLY wat ik wil , ik had interesse in INTERNET & TELEFONIE
http://www.scarlet.be/nl/onze-pakketten ... efonie.php

Internet only is een snelheid tot 12mbps , internet & telefonie is tot 25 mbps
Volgens de medewerkster zat de scarlet internet en telefonie dan ook op een andere lijn dan internet only :roll:
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Als VDSL2 bij jou beschikbaar is zal je deze aansluiting krijgen voor internet+telefonie.
Als ScarletOne voor jou NIET beschikbaar is zal je waarschijnlijk ook geen VDSL2 krijgen.

Als je hiervan geen zekerheid krijgt zal je in het beste geval niets beter krijgen dan wat je hebt.
Zelfs met ADSL2+ van Scarlet is de upload (0,6Mbps) eigenlijk ondermaats voor VOIP.
En er is bij Scarlet een vrij groot risico op een aansluiting op het oude "ADSL @6/0,5Mbps".
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

In het verleden is er al aangetoond dat de upload voldoende is voor 2 gesprekken.
Zeker als je je QoS goed ingesteld hebt :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

honda4life schreef:In het verleden is er al aangetoond dat de upload voldoende is voor 2 gesprekken.
Zeker als je je QoS goed ingesteld hebt :wink:


Allemaal in het ideaal geval waar je verbinding optimaal is.
Regelmatig val je bij Scarlet ADSL op de halve waarden en merk je een duidelijk verschil.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik dacht dat dit vooral vroeger was, voor overname door Bgc.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

Dus eigenlijk heb je totaal geen zekerheid van wat de snelheid betreft , ookal beweren ze aan de telefoon dat ik 25 mbps zou krijgen .
Met een beetje pech zetten ze me ook gewoon op lijn met ADSL @6/0,5Mbps en is er verder niets aan te doen en ben ik nog slechter af dan nu :cry:
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

jawel.. scarlet internet + telefonie & de one pack worden gegarandeerd op vdsl2 gezet. Als dit niet beschikbaar is bij jou gaan ze dit ook niet leveren.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

@ Callum: One is gegarandeerd op VDSL2, Internet + telefonie is dat niet!
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

Callum_ schreef:jawel.. scarlet internet + telefonie & de one pack worden gegarandeerd op vdsl2 gezet


Dat vertelde ze mij dus ook , voor scarlet one kwam ik dus niet in aanmerking dan vind ik het toch raar dat ik scarlet internet & telefonie wel krijg op een vsdl2 lijn ????
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

Doe zelf de test op www.belgacomtv.be kan je zien of je 2 hd streams aankan of niet, zo niet is er geen VDSL
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

2 tv's is geen probleem , maar HD heb ik dan niet .
Dus geen vdsl voor mij dan :-( :-(

Hoe kunnen ze bij scarlet dan garanderen dat ik op die vdsl lijn met 25 mbps kom , want ze weten zelf toch ook dat vdsl bij mij niet beschikbaar is .
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

http://www.scarlet.be/nl/praktische-info/over-dsl.php

Is dit duidelijk genoeg?
Maar weet wel niet of beschikbaarheid daadwerkelijk wordt gecontroleerd als je daar registratie uitvoert. (is zeker het geval bij tv, telefoon twijfel ik)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

Als er geen VDSL is zal je op maximum adsl2+ worden gezet = 12mbps..
Dus niet doen als ik van jou was tot VDSL beschikbaar wordt

groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”