Hoe kan ik snel mijn contract bij BASE beeindigen ?

Plaats reactie
B166IR
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 nov 2008, 23:05
Bedankt: 1 keer

Ik heb al ongeveer meer dan een week probleem met mijn adsl connection, om de 3 or 4 min valt mijn internet uit, al 5 keer gebeld naar base support maar zonder hulp.... en tot nu toe willen ze nog geen technieker langs laten sturen om de probleem na te zien....


De maat is vol wil zo snel mogelijk weg van BASE en terug naar Telenet, BASE support = UBER KLOTE lange wacht tijden als je naar hun belt en klote muziek.


Ik heb bijna als geprobeert wat mogelijk is om het zelf te fixen, zelf met een ander linksys modem zelfde probleem.

mijn log van de speedtouch router




03:44:16 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 2): Protocol: ICMP Src ip: 71.68.17.250 Dst ip: 94.109.160.2 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable




03:35:01 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 12286 kbit/s, upstream: 766 kbit/s; output Power Down: 23.0 dBm, Up: 10.0 dBm; line Attenuation Down: 23.5 dB, Up: 6.5 dB; snr Margin Down: 18.0 dB, Up: 14.5 dB)


03:34:45 (since last boot) xDSL linestate down




03:29:34 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 12286 kbit/s, upstream: 766 kbit/s; output Power Down: 23.0 dBm, Up: 10.0 dBm; line Attenuation Down: 23.5 dB, Up: 6.5 dB; snr Margin Down: 18.5 dB, Up: 14.5 dB)


03:29:18 (since last boot) xDSL linestate down


03:28:55 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 2): Protocol: ICMP Src ip: 89.212.199.33 Dst ip: 94.109.160.2 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable


03:28:36 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 12286 kbit/s, upstream: 766 kbit/s; output Power Down: 23.0 dBm, Up: 10.0 dBm; line Attenuation Down: 23.5 dB, Up: 6.5 dB; snr Margin Down: 18.0 dB, Up: 14.5 dB)


03:28:20 (since last boot) xDSL linestate down


03:27:48 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 3): Protocol: ICMP Src ip: 71.231.81.62 Dst ip: 94.109.160.2 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable





03:20:47 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 83.167.123.24 Dst ip: 94.109.160.2 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable




03:13:29 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 2): Protocol: ICMP Src ip: 81.105.76.56 Dst ip: 94.109.160.2 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable




03:06:51 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 220.245.144.135 Dst ip: 94.109.160.2 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable





03:03:48 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 4): Protocol: ICMP Src ip: 80.24.128.102 Dst ip: 94.109.160.2 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable




02:58:12 (since last boot) UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.15 (Success)


02:58:11 (since last boot) UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.15 (Success)


02:58:05 (since last boot) UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.15 (No such entry in array)


02:58:03 (since last boot) UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.15 (No such entry in array)


02:56:49 (since last boot) UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.15 (Success)


02:56:26 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 3): Protocol: ICMP Src ip: 24.69.155.101 Dst ip: 94.109.160.2 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable
Afbeelding
majidiomar
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2010, 17:53

werk je draadloos of met utp
B166IR
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 nov 2008, 23:05
Bedankt: 1 keer

beide, maar dat is niet de probleem.
Afbeelding
B166IR
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 nov 2008, 23:05
Bedankt: 1 keer

Noise Margin: 14.5 dB
Bandwidth: 766 kbps
Attenuation: 6.5 dB
Power: 10.0 dBm

Errors:
FEC: 9502720
CRC: 1
HEC: Modemstate


Noise Margin: 18.0 dB
Bandwidth: 12286 kbps
Attenuation: 23.5 dB
Power: 14.5 dBm

Errors:
FEC: 4
CRC: 0
HEC: 0

Failures since last reset:
LOF: 0
LOS: 7
ES : 7


adsl info expand=enabled

Modemstate : Up
xDSL Type : ADSL2+
xDSL Standard : ITU-T G.992.5
xDSL Annex : Annex A
Uptime (days hh:mm:ss) : 0 days, 0:14:01

Number of resets : 9

Total Available Bandwidth Cells/s kbit/s
Downstream : 28976 12286
Upstream : 1806 766

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth % kbit/s
Downstream : 64 19096
Upstream : 91 836

Bearer Generic Info Downstream Upstream
INP (DMT) : 1.24 1.22
Delay (ms) : 9.91 9.18
R : 16 16
Margin (dB) : 18.0 14.5
Attenuation (dB) : 23.5 6.5
OutputPower (dBm) : 14.5 10.0

Vendor Chipset Local Remote
Country : B5 FF
Vendor : BDCM GSPN
VendorSpecific : 0000 1000
StandardRevisionNr : 00 02
Vendor System
Country : 0F 00
Vendor : TMMB ----
VendorSpecific : 3C61 0000
StandardRevisionNr : 00 00


Transfer statistics
Errors
Received FEC : 4
Received CRC : 0
Received HEC : 0
Transmitted FEC : 9502720
Transmitted CRC : 1
Transmitted HEC : 0

Near end failures since reset
Loss of frame : 0 failures
Loss of signal : 7 failures
Loss of power : 0 failures
Errored seconds : 7 seconds

Near end failures last 15 minutes
Loss of frame : 0 seconds
Loss of signal : 0 seconds
Loss of power : 0 seconds
Errored seconds : 0 seconds

Near end failures current day
Errored seconds : 7 seconds

Near end failures previous day
Errored seconds : 0 seconds
{root}=
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hoe lang ben je al klant bij base?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
B166IR
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 nov 2008, 23:05
Bedankt: 1 keer

2 jaar
Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik vind dat je best wel goede lijnwaarden hebt,

Waarom probeer je niet nog eens om de support te bereiken, het is daarom niet gras lijkt alleen maar groener aan de overkant :wink:
Je kan natuurlijk hopen dat één van de techniekers bereid is een lijnmeting voor je uit te voeren.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
B166IR
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 nov 2008, 23:05
Bedankt: 1 keer

honda4life schreef:Ik vind dat je best wel goede lijnwaarden hebt,

Waarom probeer je niet nog eens om de support te bereiken, het is daarom niet gras lijkt alleen maar groener aan de overkant :wink:
Je kan natuurlijk hopen dat één van de techniekers bereid is een lijnmeting voor je uit te voeren.


Ben nu aan de lijn bij base 15min... die irritant muziek begint zwaar mijn klote uit te hangen.
Afbeelding
B166IR
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 nov 2008, 23:05
Bedankt: 1 keer

Okay..... Waarschijnelijk woon ik te ver van de centrale.... bij mijn weten woon ik minder dan 2 km van de centrale, en nu ineens te ver ? :roll:

Dus wat is hun beste oplossing ? de snelheid lager zetten.... ikke eh nee ik zal liever mijn contract beeindigen, BAM on "hold"

En nu krijg ik te horen omdat ik in maart van home pack naar home internet ben overgeshackeld is mijn contract vernieuwd, de reden ook dat ik ben overgeschakeld was omdat de telefoon nooit had gewerkt, dus ik moet nu 165 euro betalen om mijn contract te beeindigen.....





btw ik had weer gevraagd voor dat een technieker kon langs komen... en weeral geweigered omdat het niks zou helpen.


Nog nooit heb ik zo'n slechte ervaring gehad met een ISP als TELE2/BASE, ik gebruik al bijna 15 jaar internet.
Afbeelding
B166IR
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 nov 2008, 23:05
Bedankt: 1 keer

Mijn laaste logs, internet wordt vandaag afgesloten. terug naar Telenet.


adsl info expand=enabled

Modemstate : Up
xDSL Type : ADSL2+
xDSL Standard : ITU-T G.992.5
xDSL Annex : Annex A
Uptime (days hh:mm:ss) : 0 days, 0:09:35

Number of resets : 28

Total Available Bandwidth Cells/s kbit/s
Downstream : 28976 12286
Upstream : 1806 766

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth % kbit/s
Downstream : 64 18984
Upstream : 91 836

Bearer Generic Info Downstream Upstream
INP (DMT) : 1.24 1.22
Delay (ms) : 9.91 9.18
R : 16 16
Margin (dB) : 18.0 14.0
Attenuation (dB) : 23.5 6.5
OutputPower (dBm) : 14.5 10.0

Vendor Chipset Local Remote
Country : B5 FF
Vendor : BDCM GSPN
VendorSpecific : 0000 1000
StandardRevisionNr : 00 02
Vendor System
Country : 0F 00
Vendor : TMMB ----
VendorSpecific : 3C61 0000
StandardRevisionNr : 00 00


Transfer statistics
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 0
Received HEC : 0
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 1
Transmitted HEC : 0

Near end failures since reset
Loss of frame : 0 failures
Loss of signal : 26 failures
Loss of power : 0 failures
Errored seconds : 26 seconds

Near end failures last 15 minutes
Loss of frame : 0 seconds
Loss of signal : 1 seconds
Loss of power : 0 seconds
Errored seconds : 26 seconds

Near end failures current day
Errored seconds : 26 seconds

Near end failures previous day
Errored seconds : 0 seconds
{root}=
Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Is dat écht die 165€ waard geweest, + de installatiekost + de meerkost bij TN.
Had nu maar wat meer geduld gehad... waarom vraag je het eigenlijk op een forum als je een realtime oplossing verwacht.

Voor hetzelfde geld is er gewoon een splitter stuk, want je hebt echt goede lijnwaarden.

Ik vind het echt spijtig maar dat zal wel mijn mening zijn :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
B166IR
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 nov 2008, 23:05
Bedankt: 1 keer

Zoals ik heb gezegd, ik heb alles maar dan ook alles getest en geprobeert. ook met een ander splitter en een adsl filter zelfde probleem, ook als het een direct verbinding is zonder splitter direct in de contact. ik snap echt niet waarom ze zo moeilijk doen voor een technieker langs te laten sturen. want ik denk dat het een probleem is met de kabel in the grond of in the kelder.





BASE= :bang:
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Had je mij even je nummer gegeven om te testen, dan was je het nu zeker...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
B166IR
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 nov 2008, 23:05
Bedankt: 1 keer

check pm
Afbeelding
fuutje
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jul 2006, 14:17
Locatie: Bree - Limburg

Ik heb ook veel problemen gehad, vnl na overname KPN-Base. De meeste waren uitvallende telefoongesprekken, slechte geluidskwaliteit en dikwijls zeer lage downloadsnelheden. Ondertussen bij Mobistar. De downloadsnelheid is er verhoudingsgewijs een stuk op vooruit gegaan EN stabiel. Bij Base was de downloadsnelheid zelden stabiel.

Groetjes,
Frank.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”