een oud bericht van jou weliswaar :
Ben je momenteel nog altijd van dat standpunt, want ik(nougabolle) heb het voorstel/idee van ODF eens 'gelanseerd' op de Vlaamse 'brainstorm-site' :(door meon op wo jun 13, 2007 10:02 )
Ja maar daar zegt ge het eh; wat hebt ge aan een standaard als blijkt dat een niet-standaard béter ondersteund is?
Da's zoals Open Document Format gebruiken ipv Word indeling: het eerste is een standaard, maar is het daarom beter ondersteund? Neen! In de praktijk zorgt dat voor méér problemen dan simpelweg het opslaan in Word-formaat. (bij deze: stuur mij nooit ODF-documenten, ik moet die dan via Google Docs & Spreadsheets converteren om die te kunnen lezen).
Voor velen, en misschien ook voor jou, is het misschien niet geweten dat Micro$oft een voorname lid/sponsor is van OASIS(de inrichting die instaat voor ODF formaat), en dat wat betreft 'compatibility' tussen M$Office/OpenOffice met ODF, dat M$Office beter scoort dan OpenOffice...weet ik uit goede bron van degene die Officeshots .org runt ... dus ... hetgeen Microsoft doet, is gewoon het 'verdeel en heers' spelletje spelen door de mensen nog zolang mogelijk met DOC/DOCX etc. formaten op te zadelen...