Eigenaardige aanpassing nodig netline -> cityline

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
chessboxing
Plus Member
Plus Member

De situatie is zo:

Ik verhuis binnen kort. Op mijn oude adres is alleen netline beschikbaar. Op het nieuwe cityline idem.

Dus wil ik van netline naar cityline overschakelen op het nieuwe adres. Eens aangevraagd krijg ik dit:

Code: Selecteer alles

> Geachte,
Hartelijk dank voor uw email.
De verhuis van uw connectie kost eenmalig 48.99 euro.
Als u bij de verhuis ook wilt overschakelen naar cityline dient u uw modem op te sturen naar ons omdat deze aangepast dient te worden.
Deze aanpassing kost 50.00 euro.
Gelieve in reply te laten weten of u dit wenst of enkel de verhuis van uw netline aansluiting.
De eenmalige verhuis is standaard. Maar die aanpassing voor de modem, fritzbox is toch wel erover.

Ik heb vriendelijk gebeld om te vragen of ik die firmware zelf mocht doen, maar "dat gaat niet", dit verwachte ik ook wel. Kon het maar vragen in elk geval. Mijn Homeconnect siemens router kan ook niet op cityline blijkbaar zeggen ze.
Iemand raad?
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik kan niet echt advies geven, maar ik kan u wel zeggen waarom.

De Homeconnect modem was er één van Siemens. De modem die gebruikt wordt bij CityLine/NetLine is er één van de Fritzboxen. Ze maken hun VOIP gegevens niet openbaar, daarom dat enkel een modem van bij hun mogelijk is op hun VOIP product, dit in tegenstelling tot EDPnet bijvoorbeeld. Bij EDPnet mag je eender welke modem aansluiten voor VOIP.
chessboxing
Plus Member
Plus Member

Lord Utopia schreef:Ik kan niet echt advies geven, maar ik kan u wel zeggen waarom.

De Homeconnect modem was er één van Siemens. De modem die gebruikt wordt bij CityLine/NetLine is er één van de Fritzboxen. Ze maken hun VOIP gegevens niet openbaar, daarom dat enkel een modem van bij hun mogelijk is op hun VOIP product, dit in tegenstelling tot EDPnet bijvoorbeeld. Bij EDPnet mag je eender welke modem aansluiten voor VOIP.
Dan kan ik niet anders dan €100 kleuten neerleggen. Always Look on the Bright Side of Life. Na 10 maand is er een brake even point bereikt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”