IPcop en ADSL-modem TopCom Webracer 852 (USB) PSTN ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
pwouters
Starter Plus
Starter Plus

Weet iemand of IPcop de ADSL-modem TopCom Webracer 852 (USB) PSTN ondersteund?

Bedankt.

Peter
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik denk het niet. Ik kan alleen iets vinden over de Speedtouch USB en ECI-based modems. De webracer 850 en 851 (gedeeltelijk) moeten mogelijk zijn, maar ik vrees er voor.

Cheers
Afbeelding
pwouters
Starter Plus
Starter Plus

Sub Zero schreef:Ik denk het niet. Ik kan alleen iets vinden over de Speedtouch USB en ECI-based modems. De webracer 850 en 851 (gedeeltelijk) moeten mogelijk zijn, maar ik vrees er voor.

Cheers

Ik ontdekte dat je bij Online een "onlineKMO adsl" abo kon afsluiten voor 24.79 Euro excl. BTW (zie http://www.tijd.be/acties/onlinekmo/). Zij stellen enkele modems en routers voor. Geen enkele modem komt echter in de lijst van door IPcop ondersteunde modems voor. Men zou volgens de commercieele dienst pppoa technologie gebruiken. Daarom is het volgens hen onmogelijk de Alcatel SpeedTouch home adsl modem te gebruiken dewelke wel wordt ondersteund. Klopt dit wel? Ik had de indruk dat de persoon van de commercieele dienst technisch niet zo sterk was.

Volgende modems/routers worden voorgesteld:

* ADSL-modem TopCom Webracer 852 (USB) PSTN incl. Splitter.
* ADSL-modem/router TopCom Webracer 880 PSTN + 4 poorten (Ethernet 100/10).
* ADSL-modem/router TopCom Wireless Webracer 1004 PSTN + 4 poorten (Ethernet 100/10)

Peter
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Kijk eens hier. Volgens meon is het antwoord ja :) Sluit dat beestje maar gerust aan dus.

Cheers
Afbeelding
Gast

Sub Zero schreef:Kijk eens hier. Volgens meon is het antwoord ja :) Sluit dat beestje maar gerust aan dus.

Cheers

Bedankt!
Dan kan ik IPcop zonder probleem als router gebruiken.

Groeten,
Peter
pwouters
Starter Plus
Starter Plus

Anonymous schreef:
Sub Zero schreef:Kijk eens hier. Volgens meon is het antwoord ja :) Sluit dat beestje maar gerust aan dus.

Cheers

Bedankt!
Dan kan ik IPcop zonder probleem als router gebruiken.

Groeten,
Peter

:oops: Sorry, vergeten in te loggen.
... of wordt het gebruik van een "echte" router ipv IPcop aangeraden ?
Volgens de IPcop tutorial hebben beiden voor en nadelen (Bij het gebruik van IPcop dient de PC steeds aan te staan, installatie en configuratie moeilijker, router duurder, ...). Waarschijnlijk heb je met IPcop meer mogelijkheden dan met de door Online voorgestelde routers. Of vergis ik me hierin?

Grtz, Peter
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Alles heeft zo z'n voor en nadelen... Een hardwarematige router zal vb minder stroom verbruiken dan zo een dedicated PC als router. Maar een gewone router kan je vb geen grafiekjes genereren van het gebruik (wat soms wel handig is). Het is een kwestie van geven en nemen. Trouwens, eens de config in orde is, dan moet je er niks meer aan veranderen en de mogelijkheden zijn ongeveer dezelfde. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik ben tevreden van m'n router (een speedtouch 510), maar ik had me zo een IPcop geïnstalleerd moest ik een PC'tje op overschot hebben.

Cheers
Afbeelding
Gast

Sub Zero schreef:Alles heeft zo z'n voor en nadelen... Een hardwarematige router zal vb minder stroom verbruiken dan zo een dedicated PC als router. Ik ben tevreden van m'n router (een speedtouch 510), maar ik had me zo een IPcop geïnstalleerd moest ik een PC'tje op overschot hebben.

Cheers

Ik heb gelukkig nog een oud PCtje staan ... de uitdaging om het ding operationaal te krijgen is al genoeg om IPcop eens uit te proberen!

Bedankt voor de informatie!

Grtz,
Peter
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”