Eerste factuur Intense

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Vandaag mijn eerste factuur van Internet Intense gekregen na 3 maanden gratis abonnement te hebben gehad.

Verassing;

In tegenstelling tot het bestellingsoverzicht waar enkel een eenmalig bedrag was vermeld van 5,69 Eur voor de verzendkosten van de gratis modem, rekent men mij nu aan:

- stopkontakt RJ45 opbouw = 9 EUR
- Connection kit = 50 EUR

Het stopkontakt ging zeker gratis zijn volgens de technieker. Het wordt dus toch aangerekend.
Vermits ik online besteld heb zie ik dus geen 50 EUR korting en wordt de connection korting aangerekend.`

Van de verzendkosten vind ik dus niets terug...

Volgens mij zijn bovenstaande extra kosten dus onrechtmatig.

Wat is jullie ervaring? Welke stappen zet ik nu het beste?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Die connection kit heb ik ook gehad en betwist. Zogezegd 50€ korting bij online bestelling maar op de eerste factuur was hier inderdaad niks van te zien.
Stopcontact is normaal ook gratis dacht ik, gewoon betwisten (via de e services) en zien wat ze zeggen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Dat RJ45 stopcontact is altijd betalend, als de technieker zei dat het gratis was had hij dat niet moeten invullen bij geplaatst materiaal.

Geen idee wat die connection kit is, is dat dat pakket met die kabels enal?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Trojan schreef:Dat RJ45 stopcontact is altijd betalend, als de technieker zei dat het gratis was had hij dat niet moeten invullen bij geplaatst materiaal.

Geen idee wat die connection kit is, is dat dat pakket met die kabels enal?


Mja, ze mogen hun RJ45 stopcontact desnoods terughebben, uit principe dien ik dat niet te hebben.

Die connection kit (vers vanop de BGC site) :
Connection Kit (bevat de activeringskosten en, indien van toepassing, de gratis terbeschikkingstelling van een draadloze modem en de set Belgacom TV-kabels): € 50 (of gratis voor online bestellingen).


Ik heb dus sterk de indruk dat er hier fouten zijn gemaakt.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Joris84 schreef:Die connection kit heb ik ook gehad en betwist. Zogezegd 50€ korting bij online bestelling maar op de eerste factuur was hier inderdaad niks van te zien.
Stopcontact is normaal ook gratis dacht ik, gewoon betwisten (via de e services) en zien wat ze zeggen.


Dat betwisten, dat gaat via die billviewer ? Als ik daar op klik krijg ik:

Error 500: DEBUG 6 : "customerInHeader == null", either customer/group is not in the http header or customer/group does NOT have 9 digits !, the format must be either "Cxxxxxxxxx" or "Gxxxxxxxxx"

:(
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Bellen naar 0800/22800
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Goztow schreef:Bellen naar 0800/22800


idd er zit niets anders op. Spijtig genoeg is de facturatie dienst niet bereikbaar op zaterdag. Het zal voor maandag zijn.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

normaal mag en technieker dat stop contact niet afmelden of het moest over en doodgewone telefoon lijn gaan en is dat dus gratis.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb goeie ervaringen met het betwisten van belgacom facturen, bellen en even later staat de credit nota reeds op e-services. succes
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

xenne schreef:ik heb goeie ervaringen met het betwisten van belgacom facturen, bellen en even later staat de credit nota reeds op e-services. succes


ok thx voor de feedback. Iemand een idee waarom die e-services facturatie tool een error geeft? Want bij BGC gaven ze me bij een vorig probleem gewoon het antwoord dat ze de e-services tool niet ondersteunen...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Mijn ervaring met de facturatie van Belgacom is dat deze vlekkeloos werkt, tot je moet genieten van een promo.
Dan loopt het gegarandeert mis.
Ofwel krijg je de beloofde promo niet, ofwel loopt er iets mis in de gewone facturatie.
De eerste keren heb ik mij daar druk in gemaakt. Nu niet meer.
Ik kijk gewoon mijn factuur na, noteer wat er volgens mij is misgelopen en bel 0800 22 800.
Beleefd je probleem uitleggen en gewoonlijk staat er nog tijdens het gesprek een creditnota op je Bill Viewer.
Lukt het niet, beleefd blijven en opnieuw bellen.
In echte twijfel gevalletjes is je tweede gesprekspartner misschien begripsvoller en toegeeflijker.
Groetjes Twen

Edit: beleefd en rustig blijven is een enorm grote troef. De medewerker weet wel dat hij op een klachtendienst werkt, maar je kan hem/haar niet persoonlijk verantwoordelijk stellen voor hetgeen er is misgelopen.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Twen schreef:Mijn ervaring met de facturatie van Belgacom is dat deze vlekkeloos werkt, tot je moet genieten van een promo.
Dan loopt het gegarandeert mis.
Ofwel krijg je de beloofde promo niet, ofwel loopt er iets mis in de gewone facturatie.
De eerste keren heb ik mij daar druk in gemaakt. Nu niet meer.
Ik kijk gewoon mijn factuur na, noteer wat er volgens mij is misgelopen en bel 0800 22 800.
Beleefd je probleem uitleggen en gewoonlijk staat er nog tijdens het gesprek een creditnota op je Bill Viewer.
Lukt het niet, beleefd blijven en opnieuw bellen.
In echte twijfel gevalletjes is je tweede gesprekspartner misschien begripsvoller en toegeeflijker.
Groetjes Twen

Edit: beleefd en rustig blijven is een enorm grote troef. De medewerker weet wel dat hij op een klachtendienst werkt, maar je kan hem/haar niet persoonlijk verantwoordelijk stellen voor hetgeen er is misgelopen.


Net een 45 minuten met de klantendienst aan de lijn gehangen. De tip om beleefd en rustig te blijven (zo ben ik natuurlijk altijd;) ) was zeker een goede. De persoon aan de andere kant had al zoiets van "och weer ene die belt om er iets af te krijgen".

De persoon in kwestie begon eerst van "Ja dat is normaal, je hebt 3 maanden gratis gekregen, dan moet je een connection pack betalen, meneer, het is ofwel de ene promotie ofwel de andere".

Ik: "Ja maar ik heb hier een bestellingsbevestiging waar duidelijk op staat dat ik enkel verzendkosten moest betalen, en dat de connection pack kost wegviel door het feit dat ik online heb besteld, dat staat hier duidelijk op vermeld?"

BGC: "Nee meneer, ofwel de ene promotie ofwel de andere promotie!"

Ik: "Maar als je online besteld krijg je toch 50 EUR korting er bovenop ??"

BGC: "Ik zal het nog eens nakijken"

10 minuten extra BGC wachtmuziek "pfff"

BGC: "Het is in orde meneer, we zullen het connection pack en het stopkontakt crediteren"

--> van een beschermende houding gesproken, maar het is in orde, ze gaan een creditnota opmaken :)

BTW: het feit dat die billviewer niet werkt is normaal, die gaat pas werken vanaf de tweede of de derde factuur...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

fryelectro, fijn te lezen dat je probleem is opgelost.
Klassiek patroon: 2 promo's over hetzelfde gaat niet.
Als je beleefd niet afgeeft wordt de overste geraadpleegd.
Creditnota wordt toegekend, meestal met de melding dat dit gebeurd om commerciële reden en dit niet inhoudt dat Belgacom een fout heeft gemaakt.
Eind goed, al goed.
Groetjes Twen
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

fryelectro schreef:--> van een beschermende houding gesproken, maar het is in orde, ze gaan een creditnota opmaken :)

Wel, de persoon die je eerst aan de lijn had, had duidelijk niet de nodige rechten om je zomaar van die twee promo's te laten genieten. Dus heeft de persoon hierover met de overste gepraat en die heeft blijkbaar de juiste commerciële reflex gehad om je dit toe te staan. Let wel, het is een commerciële geste. Als het goed is, mag het ook gezegd worden. Het beste ermee !
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

quistnix schreef:
fryelectro schreef:--> van een beschermende houding gesproken, maar het is in orde, ze gaan een creditnota opmaken :)

Wel, de persoon die je eerst aan de lijn had, had duidelijk niet de nodige rechten om je zomaar van die twee promo's te laten genieten. Dus heeft de persoon hierover met de overste gepraat en die heeft blijkbaar de juiste commerciële reflex gehad om je dit toe te staan. Let wel, het is een commerciële geste. Als het goed is, mag het ook gezegd worden. Het beste ermee !


Yep zo moet het idd geweest zijn. Echter ik had er wel degelijk recht op hoor. Ik had ook zwart op wit de bestelbon die je via mail krijgt als je online bestelt waar op stond:
- eenmalige kosten: 5,69 (verzendkosten kiala voor de modem)
- maandelijkse kosten: 56 EUR
Vanaf ik haar er aan herinnerde dat je via online bestelling 50 EUR korting krijgt, viel haar eurocent:)

Swat, eind goed, al goed :) Thanks voor de tips he :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”