(Gaming) Headset

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Ik ben op zoek naar een tamelijk deftige headset die ik hoofdzakelijk ga gebruiken voor gaming (MW2, BF: Bad Company 2 (PS3), COD4.. FPS dus) en tussendoor wat muziek. Prijsklasse rond de €30 euro. Ik weet wel, voor deze prijs zal ik niet echt veel krijgen.

Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen 3 headsets:
- Creative Fatal1ty: +-€40 incl. verzending
- Logitech ClearChat Comfort: +-€30 incl. verzending
- Logitech G330: +-€40 incl. verzending

Persoonlijk vind ik de G330 er het mooiste uitzien, gevolgd door de ClearChat Comfort.
De geluidskwaliteit van de Fatal1ty zou de beste zijn, iemand ervaring hiermee?
De ClearChat heeft volgens een andere koper ook zeer goede geluidskwaliteit (ook voor games) en een zeer goede microfoon. (Deze heeft wel enkel USB, dus kan deze niet gebruiken voor de PS3 = minpunt)
De Logitech G330 wordt ook veel aangeraden door gamers, maar terecht? Deze headset valt bij mij toch tamelijk in de smaak, maar reviews zijn steeds tegenstrijdig.

Als je een ander voorstel hebt binnen deze prijsklasse, zeg gerust.

Edit:
Na wat reviews op Youtube, heb ik uit deze 3 alleszinds de Fatal1ty gekozen. Indien iemand nog een beter voorstel heeft?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Is niet je prijsklasse, maar ik heb sinds een paar dagen de Logitech G930. a-w-e-s-o-m-e, echt ongelooflijk goed en zeker zijn geld waard!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Ziet er wel zalig uit, en wireless ook :D Inderdaad wel beetje te duur :P

Ben ondertussen de Creative HS-950 tegengekomen. Deze blijkt betere geluidskwaliteit te hebben dan de Fatal1ty en heeft ook X-Fi 3D surround ofzo. Vind er eigenlijk bitter weinig van in het Engels. Enkel reviews op Nederlandstalige websites. Ik heb ondertussen wel de Fatal1ty bestelt bij Redcoon. Zou ik deze annuleren en de HS-950 kopen bij Azerty? Komt ongeveer op hetzelfde neer.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik gebruik de Creative arena surround gaming headset echt super tevreden van! Wel ook boven je prijs range, maar 75euro is wat ik enkele maanden geleden betaalde en is naar het schijnt nog steeds het goedkoopst!
Afbeelding
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Heb er ook al veel goeds over gehoord, kan hem bij redcoon voor ongeveer €60 krijgen, maar ik ga denk ik toch voor de HS-950. Meer hoef ik niet te hebben, al ben ik wel een beetje jaloers op jullie :P. Bedankt voor de reacties :)
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Ik betwijfel dat je voor €30 echt een deftige headset gaat vinden. Ik heb hier een steelseries 5HV2 en daar ben ik enorm tevreden van.
http://steelseries.com/products/audio/steelseries-5hv2
Prijs is €80, maar dat is het meer dan waard. Ik heb hem nu al 3 jaar en werkt nog steeds perfect.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ik heb een half jaar geleden Sennheiser headphones gekocht. Schitterende geluidskwaliteit en prima draagcomfort.

Een kleine 2 maanden geleden heb ik voor de eerste keer deelgenomen aan een kleine lanparty (+ 6 personen, vooral StarCraft II en Battlefield 2142 gespeeld). Iemand stelde voor om tijdens het spelen met elkaar te skypen. Men kan zich allicht de hilariteit voorstellen toen bleek dat mijn Sennheiser géén microfoon heeft. Oeps.

Ik heb dan een headset in bruikleen gekregen, maar die had absoluut niet hetzelfde draagcomfort. Als ik die langer dan een half uur draag, krijg ik pijn in mijn kaken. Ongeacht hoe smal of hoe breed ik dat onding instel.

Vandaar mijn vraag om advies om een headset met degelijk draagcomfort. In tegenstelling tot de topicstarter, ben ik wel bereid daar enig kapitaal tegenaan te gooien. Tot 3 cijfers. Net daarom wil ik voorkomen dat ik een miskoop doe. Extra karma points voor wie mij een uurtje kan laten testen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

De Corsair HS1 (+-€95) ziet er lekker comfortabel uit, maar ik ben niet echt degene die er veel over kan zeggen, dus je kunt beter wachten tot de echte kenners hierop reageren :)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb nu al 3-4 jaar een Steelsound 5H headset. En voor mij is dat een record. Voorheen vaak (misschien goedkopere) Sennheiser gehad en die gingen niet echt lang mee bij normaal gebruik.

Verder is die Steelsound van een goede bouwkwaliteit en comfortabel. Qua audio kwaliteit een dikke voldoende. Maar ik ben dan ook geen audiofiel...
Vooral de flexibele micro was voor mij handig want die breekt niet gemakkelijk af zoals bij andere modellen.

http://steelseries.com/products/audio/s ... s-5hv2-usb

Als ik die nieuwe Logitech of Creative headset modellen zie met een mooie micro van hard plastiek ben ik al bang. En ik ben vooral niet onzorgzaam met m'n materiaal!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Vandaag de Creative HS-950 aangekregen en ben tot nu toe zeer tevreden. Lekker diepe bass :) Zit ook zeer comfortabel tot nu toe. Vindt het zeker een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

ER is nu een aanbieding in de Aldi voor een gaming headset, prijs 29,90 euro. Meestal is die Medion toch geen slecht spul.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Die ja ... weet zelf niet of ze goed genoeg is. Maar wel binnen je budget en kwaliteit van die dingen valt meestal goed mee.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

aldi nee echt niet.

ik heb persoonlijk de fatal1ty werkt super ook voor muziek enzo zit comfortabel enzo super ding
vanstiepelteen
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 okt 2010, 08:45
Locatie: Diest

De headset van Aldi / Medion (van afgelopen zaterdag) bevalt me totnogtoe meer dan prima. Toen ik de verpakking opende, ontdekte ik dat het hier gaat om echt leder dat zeer zacht en comfortabel zit rondom je oren en bovenop je hoofd. Aangezien de prijs slechts 40 € bedroeg, dacht ik vanzelfsprekend: "dit kan toch niet". Maar blijkbaar kan het toch, zo bleek nadat ik de bijgeleverde software had geïnstalleerd en vervolgens de USB-stekker in m'n laptop had gedaan. Het geluid is gewoonweg prachtig en er is dus totaal geen sprake van vervelende ruis op de achtergrond of van storende klik- of plopgeluiden, of stotterende klank. Oppassen met de volumeknop want hij gaat nogal hard als het moet. :worship: :-D Ook de microfoon klinkt buitengewoon goed voor een headset binnen deze prijsklasse. Een testgesprek met Skype verliep absoluut vlekkeloos.

In het lijstje met afspeelapparaten van Windows 7 kan je zien dat maximaal studiokwaliteit wordt ondersteund (24 bits bitdiepte aan 96000 Hz sampling-frekwentie) met daarnaast de bekende DTS en Dolby Digital geluidsindelingen (in 48 kHz) voor multi-channel geluid tot maximaal 7.1 surround. De chip waarop het geluid gebaseerd wordt, is van het merk C-MEDIA en daarom denk ik dat het waarschijnlijk een HS-701 zal zijn ( http://www.cmedia.com.tw/ProductsDetail ... &PSerno=13 )

Al bij al is deze headset stijlvol en algemeen bekeken vrij comfortabel, stevig genoeg gebouwd en desondanks niet te zwaar in gewicht maar zeker ook niet te zwaar voor de portemonnee, vooral als je bedenkt dat over de geluidskwaliteit en de compatibiliteits-aspecten alleen maar positieve commentaar kan worden gegeven.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Awel, ik ben deze eigenlijk ook gaan halen, gewoon om de eerdere reacties tegen te kunnen spreken.
En mijn ervaring met de headset is inderdaad zeer goed. Kwalitatief, comfortabel en waar voor je geld !

Een ander pluspunt is dat het een USB aansluiting betreft, zowiezo superieur qua connectie dus en je kan kiezen of de headset analoog, dan wel digitaal aangestuurd word.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
mathiasvr
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:26

Wel ik heb deze headset ook aangeschaft , maar het geluid bij mij is gewoonweg slecht... :roll: het geluid is helemaal vervormd ik heb echt een storend computer achtig geluid door deze headset, kan het moeilijk uitleggen maar er is niets verstaanbaar en alles klinkt zowat hetzelfde... .

Kan iemand me zeggen wat hier eventueel de oorzaak kan van zijn? want heb hier niet zoveel ervaring mee... .

alvast bedankt. :wink:
mathiasvr
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:26

heb het nu een keer op de laptop geprobeerd en daar werkt alles goed... . op laptop is het vista, en op vaste pc windows xp :? heb er geen flauw benul van ...
liveso
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2010, 22:12

Ik heb de Gaming headset van medion ook gekocht en op mijn pc werkt die super!
op mijn PS3 echter niet.. Mn stem is helemaal vervormd en hoor ook geen geluid... o.O'
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

liveso schreef: op mijn PS3 echter niet.. Mn stem is helemaal vervormd en hoor ook geen geluid... o.O'
Via de USB poort kan enkel de microfoon worden gebruikt van de headset. Om ook geluid te hebben, moet je hem op de TV zelf aansluiten (of via één of andere speciale poort op de PS3). Er bestaan een paar speciaal voor de PS3 gemaakte headsets, die zowel een USB hebben (voor de mic) en een RCA aansluiten (rood & wit) voor het geluid.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Aangezien ik dit weekend weer mee doe aan een LAN-party en ik niet in affronten wil vallen zoals de vorige keer, heb ik mij dan maar een Logitech G930 besteld bij Coolblue: http://www.computerstore.be/product/107 ... et-pc.html
149€, wordt morgen geleverd. Hopelijk is de buurvrouw zo lief om het pakje in ontvangst te nemen. :-D
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb deze gekozen voor kerstmis: link. 60 €. Die surround headsets, daar heb ik mijn twijfels bij: die zitten veel te dicht bij je oren om effect te geven. Maar ieder diertje... ;)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ik koop geen headset voor de surround. Dat het er wel bij zit, da's dan jammer, maar ik heb al besteld en betaald.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Oh oh, wireless..
Laatste keer dat ik dat probeerde op een LAN was het serieus misgegaan. Hoop dat je het ook bedraad kunt aansluiten. :roll:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Sorry maar dat ding is zo lelijk :roll: (maar dat is natuurlijk smaak)
Had je beter eens gekeken bij Razor :D
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Die heb ik ook, uitermate tevreden van! Het enige waar ik niet tevreden van ben is dat je de knop 5 seconden lang moet undrukken om hem uit te zetten.

En je kan hem wel via een USB kabel aansluiten, maar volgens mij is dat alleen voor de stroomtoevoer. Het zender/ontvanger deel is altijd draadloos volgens mij - straks thuis eens testen. Hoewel ... ik zit zo weinig achter m'n PC sinds Boxee :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”