wie heeft er goede ervaring met Conceptronic

Plaats reactie
scrapmaster
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2010, 23:13

Hoi,

Ik heb een Conceptronic MediaGiant, dus een harde schijf, mediaplayer, netwerkconnectie EN analoge tuner.
Ik wou hem gebruiken als videorecorder en TV-programma's opnemen van de gewone kabel. Ik krijg hem echter niet deftig aan de praat !
Geluid en beeld lopen niet synchroon, vaak geen geluid. Geprogrammeerde opnames worden niet gestart, toestel hangt,...
Upgrade van de firmware via de scherm zegt dat er geen recente firmware is. Op het net heb ik nog een versie gevonden, ik kan die installeren via een USB-stick maar is het de moeite waard ?
Is er iemand die dit toestel heeft en waar het deftig werkt?
Ik wil wel een andere HDD-recorder kopen maar er is bijna geen enkele mediaplayer te vinden met een analoge tuner, allemaal met kut DVB-T waarop alleen VRT te zien is !
De enige player die ik vind is er ook een van Conceptronic maar als die dezelfde software heeft is dat weggegooid geld.
Een klassieke HD/DVD-recorder vind ik geen optie, ik wil de opnames (eindeloos) kunnen bewaren en verdelen over het huis zonder ze eerst naar DVD te moeten schrijven.
Laatste optie is een PC met TV-kaart (eventueel via USB) maar dat staat niet mooi in de woonkamer.
graag reactie.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Ik heb hier ook al af en toe iets gekocht van Conceptronic, maar goede resultaten heb ik daar nooit mee gehaald.
- Een NAS : CHD3LAN, veel te traag, toen de HD van 250Gb tegen de 70% gevuld raakte, begon die steeds vast te lopen en moest ik de NAS meerdere malen per dag herstarten. (Heb ik nu buiten gebruik genomen). :cry:
- Een KVM switch : CKVM2M, moeilijk in gebruik, omschakelen tussen twee pc's gebeurd door toetsencombinatie <ScrollLock> + <1> of <2>. Maar dit gaat niet altijd eenvoudig. Meerdere malen dezelfde combinatie na elkaar ingeven voor het eindelijk werkt. (Heb ik dan ook buiten gebruik genomen). :cry:
- Een USB Wireless Netwerk stick : C54RU, gebaseerd op de RT73, is het enigste toestelletje van Conceptronic dat ik in mijn bezit heb, dat ik soms nog gebruik. Geen hoogvlieger, maar doet wel zijn werk. :-)
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

jaker schreef:- Een NAS : CHD3LAN, veel te traag, toen de HD van 250Gb tegen de 70% gevuld raakte, begon die steeds vast te lopen en moest ik de NAS meerdere malen per dag herstarten. (Heb ik nu buiten gebruik genomen). :cry:


Vrijwel zelfde bevindingen, aan de trage kant, en als je wat veel tegelijk doet durft die zeker te crashen.
Helaas geen Beveiligde FTP (SSL), dan zou ik het wel accepteren dat dit trager gaat :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Ik had eens een network harddrive (met een IDE 250GB WDC) van conceptronic, zo eentje met USB + RJ45
en het netwerk gedeelte crashte na een paar uur, je kon er niet meer aan, enkel via USB.
Firmware update verhelpte dit niet.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

scrapmaster schreef:Hoi,

KNIP
Laatste optie is een PC met TV-kaart (eventueel via USB) maar dat staat niet mooi in de woonkamer.
graag reactie.


Kijk eens naar de antec media fusion case. Je kan er een heuse PC met mATX bordje in kwijt en twee harde schijven en DVD/B-ray speler.
Staat wel mooi tussen de overige apparaten.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

conceptronics media speler hd kapot na half jaar en vrij luidruchtig.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”