Nieuwe LED Tv

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Dag Iedereen,

ik ben op zoek naar een nieuwe LED TV. De kijkafstand is ongeveer 2.5meter van de tv. Ik zou gaan voor een 40" model. Mijn vriendin vreest dat dit te groot is en zou liever een stapje kleiner gaan 37". Ik twijfel er soms ook wel nog aan :-)

Iemand voorkeuren qua merken? Samsung is een grote speler zie ik maar ook Sony blijkbaar. Mijn budget is rond de 700 - 900€ denk ik zo. Waar ik altijd wel beetje bang voor ben bij die LED tv's is het geluid. Meestal klinkt dit nogal plat. Om dit op te lossen maakt iedereen waarschijnlijk gebruik van zo'n home cinema/soundbar om onder uw tv te hangen.
Ik zou hier echter wel nog even mee wachten (qua prijs) omdat we nog maar net gaan alleen wonen en we nog wel enkele andere belangrijkere kosten te maken hebben. De tv zou dus moeten voorzien worden van een optische line out zodat ik in de toekomst er toch nog een Home Cinema kan op aansluiten. Al denk ik dat de meeste LED tv over zo'n optische uitgang beschikken.

Groeten
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb zelf een LED tv van Samsung, geluid is verbazend goed voor zo'n plat ding. een home cinema/soundbar is hier dan ook overbodig gebleken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Welk type/model als ik vragen mag?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

de UE40C6000

pluspunten: geluid, design, mediaplayer die alles afspeelt
minpunt: last van clouding aan linkerzijde
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

2.5m afstand van een 40"... Hangt er van af naar wat je zoal zult kijken.
Als het voornamelijk is voor nieuws, soaps, kookprogramma's, etc gaat dat idd aan de grote kant zijn. Ga je vooral naar films en series kijken gaat dat zeker niet te groot zijn. Heb zelf een afzonderlijke home cinema kamer waar we op een dikke 2m van een 42" zitten, maar daar kijken we dus ook enkel naar films en series. Voor dagdagelijks gebruik zou dat wel vermoeiend zijn, denk ik.
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Denk dat ik inderdaad beter naar een 37" model zal gaan. Samsung krijgt goeie punten, maar langs andere kant zie ik nogal veel voorbijkomen ivm "Clouding".
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Je bedoelt een LCD met LED belichting, geen echte LED TV ?
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Ja, idd.

De prijzen van een "echte" LED tv zijn nog wat hoger waarschijnlijk? Heb er eigenlijk nog niet echt gezien/niet op gelet
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

Die liggen een pak hoger idd :)

De "betaalbare" LED TV's zijn zogenaamde EDGE LED TV's.

Zelf ook aan het kijken naar een C5100 of C6000. De C6000 kost zo'n €170 meer maar het enige echte voordeel is dat die 400Hz ipv 100Hz is, de multimediafuncties interesseren mij niet zo echt. Twijfel of die 300Hz meer het waard is :p
genksta
Member
Member
Bedankt: 6 keer

De LG 42LE8500 Infinia is ook Full LED dacht ik. Deze is nog vrij betaalbaar. Vind je normaal gezien onder de 1200 euro.
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Deze http://www.kieskeurig.be/lcd_televisie/ ... es/897053/ is ook Full led en vind ik toch ook nog betaalbaar. Ik blijf bij een 37" model. Ik overweeg toch om iets meer uit te geven voor zo'n Full Led dan een Edge Led.
flt
Elite Poster
Elite Poster

Argon schreef:Deze http://www.kieskeurig.be/lcd_televisie/ ... es/897053/ is ook Full led en vind ik toch ook nog betaalbaar. Ik blijf bij een 37" model. Ik overweeg toch om iets meer uit te geven voor zo'n Full Led dan een Edge Led.
Dat is geen full LED maar een EDGE LED ;)
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Was al heel de avond aan het kijken naar tv's en heb blijkbaar verkeerd gekeken. Je hebt dus gelijk, het is geen Full led :-)
flt
Elite Poster
Elite Poster

In de Mediamarkt staat de 37" C6000 voor €799 en de 37" C5100 voor €899. Niet echt normaal sinds de C6000 het 2010 model is met betere specs. Bij Vandenborre staat de 37" C6000 voor €999..

Voor mij wordt het dus de 37" C6000 :)
DaXearo
Member
Member

Grootte <-> afstand is allemaal relatief vind ik.
Ik heb een 46" LED HDTV van Sony (HX800) en wij zitten op 2m-2.5m van het scherm en dit is perfect. Geen hoofdpijn of niets, je merkt natuurlijk het verschil met HD en SD. (Valt meestal heel goed mee; bijvoorbeeld 2BE op Telenet Digital TV is het heel wat minder te merken!)

Ik zou zeggen ga gewoon naar de winkel, ga op de afstand staan van waar die TV bij jou zou staan en oordeel dan zelf.

Verder zou ik voor Sony gaan. Samsung of LG zijn wel leuke (en goedkopere) alternatieven.
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik zal is op deze site kijken als ik jou was, heb ik die van mij ook gekocht! Goede service en scherpe prijzen:
http://www.plattetvdiscounter.nl/

Hier kan je ook vergelijken enzo!
flt
Elite Poster
Elite Poster

dendemen2004 schreef:Ik zal is op deze site kijken als ik jou was, heb ik die van mij ook gekocht! Goede service en scherpe prijzen:
http://www.plattetvdiscounter.nl/

Hier kan je ook vergelijken enzo!
Voor de 37" C6000 is die zelfs 55eur duurder dan hier ;)
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Bij iishop.be UE37C6000: 720 euro

[Afbeelding Post made via mobile device ]
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Full Led zal je nooit hebben voor die prijs, wel een backlight led. wat ook niet slecht is natuurlijk. Maar verkopers gebruiken graag het woordje LED omdat dat mooi reclame is :p

Wat ik wel altijd zou nemen is een FULL HD (1080)en geen HD Ready! (720)

LG is in mijn ogen prijs kwaliteit momenteel het beste, 2 kenissen hebben zo eentje en die spelen voortreffelijk. Beeld is gewoonweg zalig.

Ivm de surround, wat ik gedaan heb is een een logitech setje aangehangen moet maar eens kijken op hun web naar een 5.1 setje, deze kan je optisch of coax aansluiten op je tv, is een zeer goedkope en kwalitatief betere oplossing. het zal nooit hetzelfde klinken als een aparte versterker enz... maar ik heb dit nu al een jaar of 2/3 en kmoet zeggen, samen met mijn HTPC is dat echt zalig op multimedianiveau voor weinig geld.

Tis maar een tip. en op tv uitzendingen hoor je ook een groot verschil tov die standaard surroundspeakers in de tv

En nog een tip: als je geld wil besparen, koop je tv dan in Nederland of Duitsland, scheelt em op zo'n bedrag voor dezelfde tv al makkelijk 100 a 200€ soms.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een TV. Lange tijd naar een UE40c6000 gekeken maar door clouding problemen ga ik nu voor een normale LCD de LE40C650.

Probleem bij Samsung is dat ze verschillende merken van panelen gebruiken de ene beter dan de andere.
Zie ook ander forum voor meer gebruikersinfo: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 363597/131

Als je wil gamen op je TV zijn beide TV's UE40c6000 en de LE40C650 niet geschikt wegens de hoge reactietijd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Zijn er nadelen aan om bijvoorbeeld toch naar een LCD tv te gaan in plaats van een LED tv?
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member

Door die LED backlight ledjes gaat ge betere zwartwaardes hebben en beter kwaliteit van kleuren denk ik. Dus het is zowieso een verschil. Maar een zeer deftige LCD heeft ook mooi beeld hé. Maar LED backlight is volgens mij altijd beter dan een LCD.
En een echte Oled is NOG beter, maar vrij duur...

En in uw geval tss de 37" en 40" oe groter de tv, oe meer het originele beeld uitgerokken word. Ikzelf heb bv een oudere LCD tv, die koste in belgie 2000€ en in duitsland toen 1500€. Maar doordat hij vrij groot is, heb ik last van ruitjes als je dichtbij staat. dus oe kleiner de tv oe betere kwaliteit.

Ik heb het gewoon groot gepakt omdat ik veel via men HTPC naar dvd's kijk enz... en dan is een grote tv zalig hé :D
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

LED TV is ook een LCD TV, maar met LEDs als backlight ipv de oudere lampen.

Het zal misschien aan mij liggen, maar als ik in een winkel al die hypermoderne LCD/LED TVs zie en dan thuis een film zie op mijn 4 jaar oude plasma TV, dan snap ik niet goed waarom mensen zoveel geld kunnen uitgeven aan LCD TV. Het beeld op die TVs ziet er welliswaar superscherp uit (heb thuis slechts HD Ready) maar tegelijk ook zo artificieel met overdreven felle kleuren en een plaatje dat er ongelooflijk 2-dimensionaal uitziet (ja, ik weet het, het is ook maar 2d, moeilijk uit te leggen). Kan natuurlijk ook aan de instellingen liggen.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

GunSmoke007 schreef:Maar LED backlight is volgens mij altijd beter dan een LCD.
En een echte Oled is NOG beter, maar vrij duur...
Niet waar.
De UE40C650 met gewone backlight (CCFL) i.p.v. LED backlight heeft ook heel goede zwartweergave, zeker voor een gewone LCD.

LED is een hype. De edge LED TV's die in de goedkopere modellen zitten zijn niet altid beter dan gewone LCD TV's.

Wel zijn edge LED een stuk zuiniger dan gewone LCD. Dat is nog een voordeel.
Nog een nadeel van vele met LED is dat die zeer fel kunnen spiegelen.

Enkel full LED is veel beter.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Xantos
Member
Member

Ik heb me zaterdag een sony bravia KDL-46ex700 aangeschaft en ik ben er zeer tevreden over.
Ik heb er een netwerkkabel ingestoken verbonden met mijn netwerk, dlna server programmatje op mijn pc gezet en nu kan ik alles vanop mijn hd streamen naar mijn tv.
Beeldkwaliteit is echt supergoed.
Ikzelf zit of op een 3.5/4m of op 5m van de tv (verschillende zit mogelijkheden).
Voor mij persoonlijk is die 5m ideaal voor dit beeldscherm, de 3.5/4m zou de 42" beter geweest zijn.
Misschien moet ik er nog aan gewoon worden, dat kan ook :)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Geloof me vrij, over een week ga je vinden dat je TV eigenlijk aan de kleine kant is. Zelfs op 4m afstand is een 46" zeker niet groot te noemen.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member

Hangt er vanaf, alles went :p En eens mensen iets hebben dromen ze meestal al van het volgende :) Das puur menselijk, en zeker materialistisch ingestelde mensen...
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Nog 2 tv's over. Namelijk de Sharp LC-40LE705E VS de Sony KDL-40EX711

Sharp (full led): http://www.kieskeurig.be/lcd_televisie/ ... es/887182/
Sony: http://www.kieskeurig.be/lcd_televisie/ ... es/942072/

Welke zou jullie voorkeur hebben denk je? De Sharp heeft weinig opties (DLNA, Ethernet, Draadloos,...) maar eigenlijk heb ik deze niet nodig daar er aan de TV een HTPC systeempje via HDMI zal aangesloten worden. Het voordeel van de Sharp is natuurlijk Full Led.

De Sony is iets mooier van design en heeft meer opties (DLNA, Ethernet, Kantelbaar,...) maar kost iets meer en en geen Full Led.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Check dit eens...
Bijlagen
LCD_PLASMA.pdf
(673.21 KiB) 67 keer gedownload
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt hiervoor, maar eigenlijk ben ik daar niet veel mee. Deze tv's zijn te groot voor mij of vallen niet binnen mijn budget.
Ik zou enkel nog de keuze maken uit bovenstaande Sharp en Sony tv.

Groeten
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Argon schreef:Welke zou jullie voorkeur hebben denk je?
Je geeft nochtans zelf een perfect antwoord... de opties heb je niet nodig vanwege je HTPC, en de Sharp is een full LED.
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Jup, i know. Had gewoon nog graag eens andere adviezen gehoord. Misschien zag ik iets over het hoofd ofzo :)
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik zou sowieso voor een 42" plasma van Panasonic gaan maarja ... dat is mijn idee hé.
37" vind ik sowieso wat klein uitvallen op 2,5m afstand.
Ik zit op een kleine 3 m te kijken op een 46" ... net goed vind ik :-)
En dat je als bij een groot scherm dichterbij gaat kijken en blokjes begint te zien ... dat zijn dingen die puur met de resolutie van het scherm te maken hebben.
Full HD op een klein scherm zal dichtbij altijd mooier zijn dan een groot full HD scherm. Ze hebben immers beiden dezelfde resolutie zijnde 1920x1080 pixels.
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb ondertussen de Sharp LC-40LE705E gekocht en ben er zeer tevreden over tot op dit moment!
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”