nummer overdragen van discoverylijn naar weepee

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Ik denk er sterk aan om mijn nummer over te dragen van mijn analoge lijn naar weepee.

Kan ik dat nummer dan invoeren in mijn fritzbox zodat deze rinkelt bij een inkomend gesprek?

De mensen die mij bellen, hoeveel gaan die betalen? Een happytime klant, bij belgacom die mij belt na 17 uur, blijft dit voor
hem een gratis gesprek.? Ik wil goedkoop bereikbaar blijven voor mijn medemens...zodoende deze vragen
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Vraag: Kan ik dat nummer dan invoeren in mijn fritzbox zodat deze rinkelt bij een inkomend gesprek?
Antwoord: Ja natuurlijk ... hoe zou het gesprek anders kunnen binnenkomen ?

Vraag: De mensen die mij bellen, hoeveel gaan die betalen?
Antwoord: hangt af van hun provider. Ze betalen de kosten voor een gesprek naar een "ander nationaal vast netwerk"

Vraag: Een happytime klant, bij belgacom die mij belt na 17 uur, blijft dit voor hem een gratis gesprek.?
Antwoord: Ja, gezien alle gesprekken naar vaste lijnen gratis zijn in de daluren.
Een happy time klant zal wel in de piekuren 0,40€ betalen (per gesprek) in de plaats van 0,33€ (naar Belgacom lijn)
zie Happy Time tarieven.
zie lijst van "andere" nationale vaste netwerken (geporteerd nummer naar WeePee > zie BT).

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Bedankt Philippe voor uw duidelijk antwoord.

Hoe pak ik dit nu het best aan, dit nummer laten overzetten?

Moet ik dan klant worden bij weepee, of is dit niet nodig? Hun website zegt hier niet veel over.
Liefst was ik bij mijn betamaxkloon gebleven, omdat dit wel goed en goedkoop is.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lucdec schreef: Hoe pak ik dit nu het best aan, dit nummer laten overzetten?
Moet ik dan klant worden bij weepee, of is dit niet nodig? Hun website zegt hier niet veel over.

- Je wordt klant door een "SIP account" te bestellen: online en gratis.
- je krijgt 2€ belkrediet, je kan dus onmiddelijk testen.
- na registreren je account activeren via een 0800 nummer.
- Je krijgt een username (32990900 xxxx) en SIP paswoord. Dit kan je in de FritzBox instellen.

lucdec schreef: Liefst was ik bij mijn betamaxkloon gebleven, omdat dit wel goed en goedkoop is.

Het ene sluit het andere niet uit. Je kan toch in je FritzBox meerdere (up to 10) SIP accounts registreren ?
Je belt nu toch ook met Belgacom (binnenkomend) en Betamax (uitgaand) ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

OK, da's duidelijk.

Nog enkele laatste vragen :

Is weepee de beste keuzen om een voip nummer aan te vragen, of zijn er nog andere alternatieven?
Kan ik later nog terugschakelen, mocht het tegenvallen?
Als ik niks zeg, tegen Belgacom, blijft mijn nummer dan ook nog actief op mijn analoge discoverylijn?

sorry voor mijn vragen, maar ik weet in de telecomwereld moet je je goed informeren anders trap je gegarandeerd in een valkuil.

nog andere tips of weetjes zijn zeker welkom
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lucdec schreef:Is weepee de beste keuzen om een voip nummer aan te vragen, of zijn er nog andere alternatieven?


Er zijn andere zoals 3StarsNet... je moet alléén eens de prijs bekijken.

lucdec schreef:Kan ik later nog terugschakelen, mocht het tegenvallen?


Ja, dat kan altijd (al zal het veel ellende zijn). Bij het overschakelen zal je Discovery namelijk vervallen volgens mij omdat het nummer weggenomen wordt, dus dan kom je op raw-copper (kijken dus welke gevolgen dit heeft)... en bij het terug overschakelen zou je dan weer terug een Discovery lijn moeten hebben.

lucdec schreef:Als ik niks zeg, tegen Belgacom, blijft mijn nummer dan ook nog actief op mijn analoge discoverylijn?


Nee, een nummer zit ofwel bij provider X, ofwel bij provider Y... niet bij beide (zie vorige opmerking trouwens over het weghalen van een nummer).
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

lucdec schreef:OK, da's duidelijk.

Nog enkele laatste vragen :

Is weepee de beste keuzen om een voip nummer aan te vragen, of zijn er nog andere alternatieven?

Weepee is wat mij betreft inderdaad de beste. Alternatief zou 3stars zijn of Nomado (3stars reseller).

lucdec schreef:Kan ik later nog terugschakelen, mocht het tegenvallen?

Dat kan zeker maar hou er wel rekening mee dat Weepee pas een gratis overdacht doet na 12 maanden. Er is geloof ik een boete van 350€ indien je gedurende de eerste 12 maanden je nummer terug wil porteren. Maar laat dit je niet tegenhouden, de diensten van Weepee zijn voortreffelijk.

lucdec schreef:Als ik niks zeg, tegen Belgacom, blijft mijn nummer dan ook nog actief op mijn analoge discoverylijn?

Neen, als je je nummer naar Weepee laat porteren dan verdwijnt dit van je analoge lijn. Let wel dat je er voor zorgt dat je internet connectie actief blijft indien je internet via deze lijn loopt. Zeker bij de aanvraag vermelden dat de lijn moet blijven als raw copper indien dit het geval is.

lucdec schreef:sorry voor mijn vragen, maar ik weet in de telecomwereld moet je je goed informeren anders trap je gegarandeerd in een valkuil.

Mmm, ik werk in die wereld :wink:

lucdec schreef:nog andere tips of weetjes zijn zeker welkom

Ja, vraag reeds een account aan bij Weepee en gebruik deze al voor uitgaande gesprekken (je krijgt direct 2€ gratis). Zo kan je reeds de kwaliteit testen en kost het je niets. Ben je tevreden laad je gewoon wat extra geld op en vraag je je nummerportering aan.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Ik twijfel nog altijd.... :?

Als ik mijn nummer via weepee overgedragen heb van analoog naar voip, en weepee stopt zijn activiteiten,
is mijn nummer dan weg? Wat gebeurt er dan exact? weet iemand dit?
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

lucdec schreef:Kan ik later nog terugschakelen, mocht het tegenvallen?


Ja, dat kan altijd (al zal het veel ellende zijn). Bij het overschakelen zal je Discovery namelijk vervallen volgens mij omdat het nummer weggenomen wordt, dus dan kom je op raw-copper (kijken dus welke gevolgen dit heeft)... en bij het terug overschakelen zou je dan weer terug een Discovery lijn moeten hebben.

Is de omschakeling niet puur administratief ? Worden er werkelijk andere bedrading gebruikt ?
Bijvoorbeeld
Opzeggen dicoverylijn en 5 € extra betalen bij je Scarlet ADSL abonnement + Weepee als VOIP .
Zal Belgacom dan een ander koperpaar gebruiken ? Dat is puur tijdsverlies is en risico slechtere verbinding.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Eerst en vooral, gelieve correct te quoten en hiervoor geen kleurtjes of vet te gebruiken.

dejean schreef:Is de omschakeling niet puur administratief ?


Een omschakeling (van louter je telefoonnummer, met internet bij dezelfde provider) is inderdaad iets administratiefs... wat ik je echter wil duidelijk maken is dat overstappen van formules met vaste lijn naar deze zonder vaste lijn vaak voor ellende zorgen (mensen die hun internet ook kwijt geraken ed). Als je dus echt niet zeker bent of je een goede oplossing kiest zou ik toch even verder voor ik aan een administratief avontuur als dit zou starten.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

r2504 schreef:Eerst en vooral, gelieve correct te quoten en hiervoor geen kleurtjes of vet te gebruiken.

dejean schreef:Is de omschakeling niet puur administratief ?


Een omschakeling (van louter je telefoonnummer, met internet bij dezelfde provider) is inderdaad iets administratiefs... wat ik je echter wil duidelijk maken is dat overstappen van formules met vaste lijn naar deze zonder vaste lijn vaak voor ellende zorgen (mensen die hun internet ook kwijt geraken ed). Als je dus echt niet zeker bent of je een goede oplossing kiest zou ik toch even verder voor ik aan een administratief avontuur als dit zou starten.


Het is deels administratief, maar niet zeker volledig. Als ik een nummer laat porteren naar weepee, dan komt 'm in de voipserver
van weepee terecht, zodat 'm juist geroutert wordt, anders kan dit nooit werken volgens mij. maw als weepee de stekker eruittrekt
ben ik onbereikbaar. Het is dus zeker geen administratieve zaak.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lucdec schreef:Het is dus zeker geen administratieve zaak.


Ervoor zorgen dat je in de VOIP server van Weepee terechtkomt is nochtans puur administratief... daar komt geen technieker aan de pas.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”