bbyte schreef:DSL: kabel uit splitter
LAN: aangesloten op router
USB: /
ISDN/ANALOG: kabel uit splitter
FON1: kabel uit splitter
Dit laatste kan niet correct zijn. Uit de splitter komen maar 2 kabels: het telefoonsignaal en het DSL signaal ... geen 3
Op FON1 is je telefoontoestel aangesloten zal je bedoelen.
bbyte schreef:Freedomnet heeft me gezegd dat ik de telefoonkabel van Belgacom (die nu dus naar de Fritzbox gaat) moet vervangen door deze te verbinden met de Sagem modem. Ik weet echter niet goed welke kabel ik nu juist uit de Fritzbox moet halen en in de Sagem pluggen, ik twijfel tussen DSL, ISDN/ANALOG en FON1
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
. Moet ik die kabel in de Sagem inpluggen op PHONE1 of op xDSL?
Je moet gewoon de kabel die van je splitter komt (deze met het DSL signaal) en nu aangesloten is op de "DSL" ingang van je FritzBox, aansluiten op de DSL ingang van de Sagem.
De PC of PC's moet je aansluiten op de LAN1 of LAN2 van de Sagem
bbyte schreef:Verder is mij ook gezegd geweest dat ik de WAN van de Fritzbox moet omzetten naar een LAN, maar ik kan nergens in de Fritzbox deze instelling vinden, zelf niet bij expert settings?
Ik denk dat je het omgekeerd bedoeld: de LAN poort van de FritzBox moet je omzetten naar een WAN poort, zodat je de FritzBox kan aansluiten op de Sagem.
Deze setting vind je terug als
- je eerst de Expert mode geaktiveerd hebt
- dan bij Internet > Account Information > kiezen voor Internet connection via LAN1 (in plaats van "via DSL")
Het probleem met deze FritzBox FON is dat er maar één LAN poort aanhangt, als je hiervan een WAN poort maakt, kan je geen PC meer aansluiten via een netwerk kabel. Je moet dan de PC (om de FritzBox te configureren) via de USB poort aansluiten. Hiervoor heb je de bijgeleverde USB kabel nodig, en moet je de USB netwerk driver installeren op de PC.
Het vereist wel enige kennis om dit succesvol te gaan doen, maar indien echt nodig, kan ik wel proberen om zo gedetailleerd mogelijk de nodige uitleg te verschaffen.
Philippe.