Pack Internet+TV

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
L0rre
Starter
Starter
Provider

Hallo iedereen,

Na het lezen van vorige topics besloot ik hier een account aan te maken omdat hier blijkbaar wel wat mensen zitten die er iets vanaf kunnen :).

Na het te weten komen dat Belgacom de snelheden gaat verhogen en wij hier thuis toch met Internet Intense zitten, dacht ik even eens na te vragen in een belgacom verkooppunt wat hiervoor de vereisten waren. Ik heb me ook laten vertellen dat voor Belgacom TV ik slechts 3 euro meer moet betalen.

Even mijn situatie uitleggen. We hebben hier thuis een telefooncentrale met ISDN lijn. Hierop is nu ADSL2+ geactiveerd maar NIET met een bbox/bbox2. De vriendelijke dame van het belgacomverkooppunt wist mij te vertellen dat voor belgacom TV (en hierbij dus de snelheidsverhoging naar VDSL2+) dit niet mogelijk is via de ISDN lijn en door de centrale.

Daarom raadde ze me aan het pack internet+tv aan te kopen (het internet ging dan van het huidige nummer opgezegd worden naar het nieuwe pack). Hierbij moest ik niets betalen qua installatie en apparatuur. Nu zijn er hier verbouwingswerken aan de gang en dacht ik om de installatie zelf te doen, er zijn namelijk Do It Yourself kits beschikbaar. Wat moet er allemaal gebeuren en hoe gaat dat in zijn werk , internet zonder vaste lijn.

Kan iemand mij hier zeggen of het relatief makkelijk zelf te installeren is? Dan kan ik zelf nog beslissen waar ik alle apparatuur zet. Modems, kabels trekken, alles configureren is niet echt een probleem voor mij.

mvg

L0rre
dendirk
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

Het is gemakkelijk zelf te doen als je weet waar de telefoonlijn binnenkomt (= waar best de VDSL2 filter kan geplaatst worden), wat niet altijd evident is in oude huizen.
Ik heb de installatie zelf gedaan, maar voor de activatie van VDSL2 (of is het omwille van pack Internet, TV en telefoonlijn?) moest er bij mij sowieso een technieker langs komen om de lijn te activeren.
Vervelend, want daar moest ik 3 weken op wachten ondanks het feit dat ik de installatie zelf volledig correct had uitgevoerd.
L0rre
Starter
Starter
Provider

dendirk schreef:Het is gemakkelijk zelf te doen als je weet waar de telefoonlijn binnenkomt (= waar best de VDSL2 filter kan geplaatst worden), wat niet altijd evident is in oude huizen.
Ik heb de installatie zelf gedaan, maar voor de activatie van VDSL2 (of is het omwille van pack Internet, TV en telefoonlijn?) moest er bij mij sowieso een technieker langs komen om de lijn te activeren.
Vervelend, want daar moest ik 3 weken op wachten ondanks het feit dat ik de installatie zelf volledig correct had uitgevoerd.
Het gaat hier om een nieuwbouw, dus weet ik perfect waar deze lijn binnenkomt. Ik zal nog eens navragen hoe het zit met die activatie, want 3 weken is inderdaad lang. Ik dacht de installatie zelf te doen zodat het sneller zou gaan.
dendirk
Member
Member
Provider

Bij nieuwbouw is de installatie zeer eenvoudig. Gewoon het doosje uit de DIY kit zoals op de foto hieronder in de muur schroeven en het blauwe paar van de binnenkomende draadjes verbinden met de zwarte klem:
Afbeelding

Telefoonaftakkingen plug je dan in een van de twee RJ11 sockets en de VDSL2-filter met draad naar de bbox2 gaat in het grote 6-polige stopcontact.

Mijn activatie was weliswaar in Juli, misschien dat er op dat moment veel techniekers op vakantie waren? Veel succes
Regulus
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer
Provider

FWIW
Ik zit in een stokoud huis met primitieve telefoonbekabeling.

Ik heb in maart LL gebruik gemaakt van het Bcom aanbod voor overschakeling naar VDSL2 (ik had gewoon ADSL)

Ik ben de kit gewoon gaan halen in een Bcom shop (0€). Heb mijn oude ADSL splitter en telefoonlijn afgekoppeld van de splitter.
De nieuwe 5naar6 pins adapter op de oude 5pins verbinding en daar de VDSL2 splitter op. telefoon aangekoppeld, bbox-2 aangekoppeld. Parametrs ingesteld op de bbox en ik was verbonden via adsl .. een kleine week later werd mijn lijn overgeschakeld naar VDSL2 vanuit de centrale... bbox gereboot en full speed VDSL2 aktief ... Geen technieker gezien, zou niet weten waarom trouwens :lol: ... en ik heb een supersnelle lijn ... met stokoude koperdraad ... 8) :lol:

PS heb even gedacht om mijn oude 5polig contact te vervangen door een 6polig maar ik was te lui en de piggy-back oplossing werk ook. :wink:
dendirk
Member
Member
Provider

Tip voor de binnenbekabeling: Belgacom TV en telefonie kan je over 1 ethernet kabel laten lopen.

Voor fast ethernet (100 mbps) heb je immers maar 4 draadjes nodig, de groene en bruine paren worden niet gebruikt en die kan je dus gebruiken voor telefonie of een tweede 100mbps ethernet kabel.
Gigabit ethernet vereist echter 8 draadjes.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”