Ik ben van plan om binnenkort over te stappen op MV.
Om gebruik te maken van de 2GB data zou ik graag de sim gebruiken via een 3g-dongle op mijn netbook.
Echter moet ik om aan mijn sim-kaart te kunnen in mijn gsm, steeds mijn batterij er uit nemen.
Aangezien dit alles nog al lastig is, vroeg ik me af of duo sim (zoals bij base) mogelijk was bij MV.
Na een mailtje naar de MV helpdesk was het antwoord negatief.
Welke oplossing raden jullie wel aan? Tethering doe ik liever niet (aangezien ik mijn gsmbatterij al genoeg moet opladen).
Duo Sim
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb eens ergens gelezen dat ze in sommige GSM winkels een SIM kaart kunnen "clonen".
Dan heb je 2 keer "dezelfde" kaart ... waarvan je maar één gelijktijdig kan gebruiken.
Dit vermijdt dat je telkens je SIM aart + batterij moet verwijderen, maar je zal wel je GSM moeten uitzetten telkens als je de 3g dongle gebruikt.
Philippe.
Dan heb je 2 keer "dezelfde" kaart ... waarvan je maar één gelijktijdig kan gebruiken.
Dit vermijdt dat je telkens je SIM aart + batterij moet verwijderen, maar je zal wel je GSM moeten uitzetten telkens als je de 3g dongle gebruikt.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Allessinds handiger dan de hele tijd moeten te switchen. Enig idee waar / hoe dit mogelijk is?philippe.deleye schreef:Ik heb eens ergens gelezen dat ze in sommige GSM winkels een SIM kaart kunnen "clonen".
Philippe.
(ik weet dat dit heel vroeger kon, maar dacht dat het niet lukte met nieuwere SIM-kaarten).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar wat je beschrijft is exact wat Proximus verstond onder "Duo Sim" enkele jaren geleden. Aangezien ik toen een auto kocht met een SIM module om te telefoneren was ik ook van plan om een Duo Sim te gaan gebruiken, om zowel van in de auto via de telefoonmodule als buiten de auto via mijn GSM bereikbaar te zijn op hetzelfde nummer. Deze Duo-Sim dienst kostte indertijd trouwens 6€/maand bij Proximus.philippe.deleye schreef:Ik heb eens ergens gelezen dat ze in sommige GSM winkels een SIM kaart kunnen "clonen".
Philippe.
Helaas was het -volgens Proximus- toen wel zo dat je ook verplicht je GSM moest uitzetten als de wagen (en dus de 2de SIM) actief werd. Volgens hen kon er inderdaad maar 1 SIM gebruikt worden... Het was met andere woorden niet mogelijk om 2 verschillende SIMs met hetzelfde nummer te gebruiken. De 2de SIM was dus volgens mij gewoon een clone van de originele.
Uiteindelijk heb ik dit niet getest, aangezien ik geen 6€/maand extra wou betalen en telkens mijn GSM uit & aanzetten...
PS: moest dit ondertussen gewijzigd zijn en nu wél kunnen, laats iets weten, ik heb nog altijd interesse

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Ik weet dat dit mogelijk is bij proximus. Maar op hun site staat in ieder geval vermeld dat je nog steeds NIET beide toestellen gelijk kan gebruiken.NickG schreef:Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar wat je beschrijft is exact wat Proximus verstond onder "Duo Sim" enkele jaren geleden. Aangezien ik toen een auto kocht met een SIM module om te telefoneren was ik ook van plan om een Duo Sim te gaan gebruiken, om zowel van in de auto via de telefoonmodule als buiten de auto via mijn GSM bereikbaar te zijn op hetzelfde nummer. Deze Duo-Sim dienst kostte indertijd trouwens 6€/maand bij Proximus.philippe.deleye schreef:Ik heb eens ergens gelezen dat ze in sommige GSM winkels een SIM kaart kunnen "clonen".
Philippe.
Helaas was het -volgens Proximus- toen wel zo dat je ook verplicht je GSM moest uitzetten als de wagen (en dus de 2de SIM) actief werd. Volgens hen kon er inderdaad maar 1 SIM gebruikt worden... Het was met andere woorden niet mogelijk om 2 verschillende SIMs met hetzelfde nummer te gebruiken. De 2de SIM was dus volgens mij gewoon een clone van de originele.
Uiteindelijk heb ik dit niet getest, aangezien ik geen 6€/maand extra wou betalen en telkens mijn GSM uit & aanzetten...
PS: moest dit ondertussen gewijzigd zijn en nu wél kunnen, laats iets weten, ik heb nog altijd interesse
Mobistar biedt dit eveneens aan, maar bij hun is het systeem toch nog iets verschillend. Hier kan je beide toestellen zonder probleem gelijk gebruiken (correct me if I'm wrong... zelf geen ervaring mee).
Zelfs bij base is duo sim mogelijk (denk dat het systeem lijkt op dat van proximus).
Bij alles kost dit zo'n 25 euro om te activeren, en dan nog +-5euro / maand. Erg interessant is dit dus niet voor mij, dan nog liever gsmbatterij wat vaker opladen of gewoon een DATA-only abo nemen bij MV.
Jammer genoeg bied MV dit dus niet aan, daarom deze post.