B-box 2 probleem met netwerk poorten

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Xardy
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2010, 20:53

Ik heb sinds 2 weken internet intense op vdsl2 en belgacomtv. Maar nu heb ik al sinds dag 1 problemen met de netwerk poorten van b-box 2 modem.

Elke computer dat ik aan de b-box 2 hang via een netwerk kabel zowel op lan1 als lan2 krijgt geen ip adres van de b-box 2. Mijn laptops die ik via wireless verbind krijgen wel perfect een ip adres van de dhcp server. Verbind ik dezelfde laptop via een kabel dan krijgt deze geen ip adres.

Dag 1 heb ik dit uiteindelijk kunnen oplossen met een hard reset (stroom uittrekken) van de modem. DHCP server gaf plots wel weer een ip adres aan elke pc die ik via een kabel verbond.
1 of 2 dagen later heb ik plots weer hetzelfde probleem. B-box 2 wil geen ip adres toekennen aan de pc. Weer een hard reset geprobeerd maar wou niet werken. Uiteindelijk dan de modem via het menu laten herstellen naar de fabrieksinstellingen. En wonder boven wonder het probleem was opgelost.

Nu een week later doet het probleem zich weer voor. Herstellen naar de fabrieksinstellingen lijkt dus maar een tijdelijke optie.

Heb dus maar even verder gezocht naar het probleem. In de log van de modem zie ik het volgende:

Code: Selecteer alles

Sat, 04 Sep 2010 22:10:40 GMT DHCP SERVER: DHCPOFFER on 192.168.1.10 to 00:19:b9:4e:6d:cf via br0
Sat, 04 Sep 2010 22:10:38 GMT DHCP SERVER: DHCPDISCOVER from 00:19:b9:4e:6d:cf via br0
Sat, 04 Sep 2010 22:10:38 GMT DHCP SERVER: DHCPDISCOVER from 00:19:b9:4e:6d:cf via br0
Sat, 04 Sep 2010 22:10:24 GMT DHCP SERVER: DHCPOFFER on 192.168.1.10 to 00:19:b9:4e:6d:cf via br0
Sat, 04 Sep 2010 22:10:22 GMT DHCP SERVER: DHCPDISCOVER from 00:19:b9:4e:6d:cf via br0
Sat, 04 Sep 2010 22:10:22 GMT DHCP SERVER: DHCPDISCOVER from 00:19:b9:4e:6d:cf via br0


De modem reserveerd dus een ip voor de pc maar ergens komt de offer nooit aan bij de pc's.

Ik heb dan eens wireshark op 2 pc's geïnstalleerd en gekeken welke packetten er verzonden en ontvangen werden. Ik zie de pc een DHCP discover versturen maar verder gebeurd er dus niks.

Nu is mij wel opgevallen dat ik 1 laptop heb die op windows xp draait die wel een ip adres krijgt via kabel. Andere laptops en pc's die op windows 7 draaien niet. Ook mijn playstation 3 krijgt geen ip adres.
Op de laptop die xp draait heb ik ook nog eens met ubuntu geprobeerd. Resultaat: geen verbinding.

Al deze computers konden voor ik de b-box2 had zowel met mijn linksys modem router als mijn d-link router connecteren en kregen een ip van de dhcp server op deze.


Dus wat heb ik al allemaal geprobeerd:
    Modem resetten
    Modem herstellen naar fabrieksinstellingen (lost tijdelijk probleem op)
    Andere netwerk poort gebruiken.
    Andere computer
    Andere besturingssystemen
    Andere netwerkkabels

Is dit nu een defect aan de b-box 2 zijn hardware of firmware? Of zit het probleem nog ergens anders?

Heeft iemand anders dit probleem al gehad?

[EDIT]
Heb uiteindelijk maar mijn router weer boven gehaald en de bbox2 in bridge modus geplaatst.
Alles werkt nu.

Ik heb het vermoeden dat de bbox2 niet om kan met mijn media center pc die ik nooit uit zet maar in stand by modus plaats.
[/EDIT]
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”