Verhoogde snelheden/volumes -> ook bij bestaande klanten?
Hey,
Naar aanleiding van de aanpassing van de snelheden en volumes bij Dommel (http://userbase.be/component/content/ar ... ent_id=997), vroeg ik mij af of er mensen zijn bij wie het volume al is aangepast? Ik heb namelijk een cityconnect lite verbinding maar bij maximum datatransfer staat er jammergenoeg nog altijd 30GB en geen 60GB.
grtz
Naar aanleiding van de aanpassing van de snelheden en volumes bij Dommel (http://userbase.be/component/content/ar ... ent_id=997), vroeg ik mij af of er mensen zijn bij wie het volume al is aangepast? Ik heb namelijk een cityconnect lite verbinding maar bij maximum datatransfer staat er jammergenoeg nog altijd 30GB en geen 60GB.
grtz
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Misschien volgende maand.
Anders eens bellen naar de klantendienst, maar dan hang je wel terug een jaar vast.
Best wel vreemd, maar vanaf een provider een verbetering doorvoert, krijg jij het recht om op te stappen (verandering specificaties), dus dit is volgens mij de reden dat je er zelf achter moet vragen.
Anders eens bellen naar de klantendienst, maar dan hang je wel terug een jaar vast.
Best wel vreemd, maar vanaf een provider een verbetering doorvoert, krijg jij het recht om op te stappen (verandering specificaties), dus dit is volgens mij de reden dat je er zelf achter moet vragen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ik zou het toch wel onnozel vinden moest elke bestaande klant zelf moeten bellen om de update door te voeren want ik heb een contract getekend voor het product cityconnect lite en aangezien de prijs nog steeds hetzelfde is en nergens op de website vermeld staat dat de huidige specificaties enkel voor nieuwe abonnementen gelden... Hun product cityconnect lite zoals ik het nu krijg (30GB), bestaat op dit moment dus eigenlijk niet
Maar misschien moet ik idd wat meer geduld hebben: counter reset was op de 26/08 en mss hebben ze net erachter beslist om hun volumes te verhogen
Moesten er toch mensen zijn bij wie het volume al verhoogd is (zonder er naar te vragen), feel free to let me know
grtz
Maar misschien moet ik idd wat meer geduld hebben: counter reset was op de 26/08 en mss hebben ze net erachter beslist om hun volumes te verhogen
Moesten er toch mensen zijn bij wie het volume al verhoogd is (zonder er naar te vragen), feel free to let me know
grtz
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
is heel wat anders, dat topic gaat over speedconnect waar ze volledig afhankelijk zijn van wat Belgacom doet. dit topic gaat over CityConnect (Lite), waar belgacom niets mee te maken heeftMusashi schreef:http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=26962
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Starter
netline en cityline 200GB download (350 happy hours)!!!!
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik snap niet hoe ze aan 350 GB komen voor happy hours. 50% is toch 400 GB dan?
-
- Erelid
nope:
happy hours: downloadverkeer tussen 01.00 en 13.00 uur telt maar voor 50% mee in uw verbruiksmeter!
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Er staat 350 gb of meer dacht ik.
400gb zou enkel zijn als je surft tussen 01 en 13u...
Dus stel dat je 50gb verbruikt buiten happy hours, dan heb je er nog 150 over die je kan verdubbelen bij wijze van spreken...
400gb zou enkel zijn als je surft tussen 01 en 13u...
Dus stel dat je 50gb verbruikt buiten happy hours, dan heb je er nog 150 over die je kan verdubbelen bij wijze van spreken...
-
- Erelid
Snelheidsverhogingen zijn enkel geldig wanneer uw lijnwaarden goed genoeg zijn voor een upgrade.EotT schreef:Dowload limiet is ook hier veranderd (netconnect), maar mijn snelheid is nog steeds hetzelfde gebleven: 4MB ipv 6MB. Is er bij iemand de snelheid ook al verhoogd?
Post ze eens.
- EotT
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
En hoe vind ik deze juist? ik heb dit al geprobeerd, maar dat lukte niet.
Wanneer ik "telnet 10.0.0.138" indruk, krijg ik dit:
Er wordt verbinding gemaakt met 10.0.0.138...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 23: Het maken van de verbinding is mislukt
Is het die methode die ik moet gebruiken, of iets anders?
Wanneer ik "telnet 10.0.0.138" indruk, krijg ik dit:
Er wordt verbinding gemaakt met 10.0.0.138...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 23: Het maken van de verbinding is mislukt
Is het die methode die ik moet gebruiken, of iets anders?
-
- Erelid
Welke modem heb je? In je browser invullen: 192.168.1.0 of 192.168.1.1
- EotT
- Premium Member
Philips wireless base station CPWBS154/18
nog wat extra info die ik in de router vond:
edit: nog dingen die ik al had gedaan:
getest hoe ver ik van de centrale zit op deze site. Het resultaat was 3214 meter.
Op de site van dommel zelf getest waarvoor ik aansluitbaar ben. Dit was het resultaat:
(dus ik zie daar 6mbps staan)
nog wat extra info die ik in de router vond:
edit: nog dingen die ik al had gedaan:
getest hoe ver ik van de centrale zit op deze site. Het resultaat was 3214 meter.
Op de site van dommel zelf getest waarvoor ik aansluitbaar ben. Dit was het resultaat:
(dus ik zie daar 6mbps staan)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
Het is al een tijd dat je 6Mbit kon krijgen bij dommel. Ik had dit gewoon aangevraagd via een support ticket met als info die lijnwaarden(s/n margin, attenuation). Als deze goed genoeg zijn, zou je dan een 6Mbit profiel moeten krijgen.
- EotT
- Premium Member
en waar vind je die lijnwaardes? Zijn dat die waardes in mijn vorige post die ik in mijn router vind?
edit: dit dus:
Wat moet ik dan sturen? die van downstream zeker? (en zien die er goed uit?)
- honda4life
- Elite Poster
Je lijnprofiel en je lijnwaarden liggen dicht in de buurt van de mijne.
Ik heb al veel moeite gedaan bij Scarlet, om dit ook op 6 Mbit te krijgen, toch zou dit niet mogelijk zijn, en zouden ze "geprobeerd" hebben.
Wil je me zeker op de hoogte houden?
Ik heb al veel moeite gedaan bij Scarlet, om dit ook op 6 Mbit te krijgen, toch zou dit niet mogelijk zijn, en zouden ze "geprobeerd" hebben.
Wil je me zeker op de hoogte houden?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
Yep, die van downstream doorsturen. Die zien er niet al te goed uit eerlijk gezegd. Het is wel mogelijk, maar als ze het safe zullen spelen, kan je mogelijk uit de boot vallen. Je kan het altijd proberen.EotT schreef:en waar vind je die lijnwaardes? Zijn dat die waardes in mijn vorige post die ik in mijn router vind?
- EotT
- Premium Member
ok, ik ga het proberen. Dank je voor de antwoorden.
honda4life, ik laat je wel weten wat het wordt.
ik krijg nu een andere waarde. Dit is nu minder. Ik zal deze waarden doorsturen.
edit: Heb het ondertussen gestuurd, ik hou jullie wel op de hoogte.
edit2: de noise blijft dalen:
honda4life, ik laat je wel weten wat het wordt.
ik krijg nu een andere waarde. Dit is nu minder. Ik zal deze waarden doorsturen.
edit: Heb het ondertussen gestuurd, ik hou jullie wel op de hoogte.
edit2: de noise blijft dalen:
-
- Erelid
Oei. Gij zit ook met een ADSL-lijn die ik vroeger had. Mijn downstream noise margin fluctueerde ook constant. Soms had ik 8dB, wat bijna op het randje was, soms had ik tegen de 20 dB (waardoor ik toen wel een upgrade naar 6 Mb kon aanvragen).
Ik vrees dat het er niet gaat inzitten voor u, EotT. Enige oplossing voor meer snelheid is kabel of VDSL2 (dat laatste heeft mij geholpen).
Ik vrees dat het er niet gaat inzitten voor u, EotT. Enige oplossing voor meer snelheid is kabel of VDSL2 (dat laatste heeft mij geholpen).
- EotT
- Premium Member
Is hogere noise beter??
Mja, zit het er niet in, dan heb ik in ieder geval geprobeerd. Het zou zonde zijn als je er voor betaald, en dan niet krijgt, terwijl je het wel kan hebben. In ieder geval bedankt!
edit: Wat gebeurd er eigelijk als ze je op een hoger lijnprofiel zetten dat je niet aankan? Heb je dan geen internet meer?
Mja, zit het er niet in, dan heb ik in ieder geval geprobeerd. Het zou zonde zijn als je er voor betaald, en dan niet krijgt, terwijl je het wel kan hebben. In ieder geval bedankt!
edit: Wat gebeurd er eigelijk als ze je op een hoger lijnprofiel zetten dat je niet aankan? Heb je dan geen internet meer?
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Als ze je op een te hoog profiel zetten zal je verbinding verbrekingen vertonen of zal je inderdaad geen verbinding meer kunnen maken.EotT schreef:Is hogere noise beter??
Hoe minder noise hoe beter uiteraard. Waar Lord Utopia het over had is de "noise margin" dat is het verschil tussen het ruisniveau en het signaalniveau.
Hoe groter dus het verschil/margin hoe makkelijker de modem het werkelijke signaal van de ruis kan onderscheiden.
- EotT
- Premium Member
het antwoord van dommel:
edit: heb zojuist teruggestuurd met de vraag wat de mimimum waardes moeten zijn. Ik laat het antwoord wel weten.
spijtigGeachte,
De waarden zijn jammer genoeg niet hoog genoeg in uw geval om de lijn te verhogen.
Met vriendelijke groeten
Technische help dommel
edit: heb zojuist teruggestuurd met de vraag wat de mimimum waardes moeten zijn. Ik laat het antwoord wel weten.
- EotT
- Premium Member
reactie van dommel:
Ik moet wel zeggen dat ze rap antwoorden bij dommel nu. De berichten die ik 6-12 maanden geleden las schetsten toch een ander beeld.Geachte,
De noisemargin zou dicht tegen de 20 moeten zitten.
Ideaal zou 20 en meer zijn, maar 18 of 19 zou ook moeten lukken.
Met vriendelijke groeten
Technische help dommel
- honda4life
- Elite Poster
Volgens mij zijn dat niet de exacte voorwaarden.
Ik denk dat deze afhangen van de database van BC, die het toelaat al dan niet de lijn te upgraden.
Beschouw het eerder als een "vuistregel"
Ik denk dat deze afhangen van de database van BC, die het toelaat al dan niet de lijn te upgraden.
Beschouw het eerder als een "vuistregel"
- EotT
- Premium Member
Ipv een hogere snelheid heb ik nu een lager snelheid?
nog maar eens naar de helpdesk sturen... De noise marging is wel ongeveer hetzelfde gebleven. Ik vraag me af waarom. Ik heb geen zin om op deze snelheid te blijven, terwijl ik eerst een paar jaar hoger zat.
edit: never mind. Na de router uit te hebben gezet, en weer aan, stond het weer op de oude, vertrouwde snelheid.
nog maar eens naar de helpdesk sturen... De noise marging is wel ongeveer hetzelfde gebleven. Ik vraag me af waarom. Ik heb geen zin om op deze snelheid te blijven, terwijl ik eerst een paar jaar hoger zat.
edit: never mind. Na de router uit te hebben gezet, en weer aan, stond het weer op de oude, vertrouwde snelheid.